Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Lett trening? Hadde det der vært meg, så hadde jeg vært kjempefornøyd! Synes du er veldig flink, jeg!

Ja, og :hoppe: for 11 uker!! Her krysser vi av den ene uka etter den andre! :biggrin:

Ha en fortsatt fin dag! Snart helg! :danser:

:klem:

Når jeg sier lett trening så tenker jeg på trening som ikke får meg til å svette noe særlig og pulsen stiger lite. Jeg er fornøyd altså - vet jo jeg er heldig som er i form nok til å trene. Fortsatt fin dag til deg oxo Andemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselige de filmklippene det var!! :) Så på alle sammen nå, men tipper jeg kommer til å kikke mer når jeg kommer lenger ut i svangerskapet. Akkurat nå er det jo bare en pitteliten klump, hehe. :)

Er jo gøy å se at spiren din allerede ser ut som en baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Ripsy!! Stor klem til deg... :klemmer:

er så godt å høre at alt står bra til med deg og magen! Hurra.. Nyt hver dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg jo ikke på trening i går :sjenert: Men i dag har jeg svømt! Det var kjempedeilig! 1300m - ganske rolig med en del små pauser, men deilig å bare bevege seg litt. Men guuud så trøtt jeg blir etter å ha vært i klorvannet - det ødelegger jo fort resten av dagen. Har ikke fått gjort noe i dag. Må prøve å skjerpe meg et par timer nå så jeg får tatt helg med god samvittighet! :jepp:

God helg til dere også damer! Heier på deg nå Aurelia :duskedame:

Teryaki: Ja, det er veldig spennende å følge utviklingen uke for uke - også i begynnelsen er det jo fantastiske ting som skjer i utviklingen! Den videoen fra uke 1-9 er kanskje den som er aller mest fantastisk :rodmer:

Apropos svømming, så etter svømminga i dag at badedrakta veldig snart tenker å ta kvelden. :kjefte: De holder jammen ikke lenge når man er mye i klorvann, til tross for at jeg er flink til å skylle og vaske den (bruker milo og håndvask). Usikker på hva jeg skal gjøre nå, er kanskje ikke så veldig lenge til en ny badedrakt vil bli for liten... Tror kanskje jeg skal satse på å kjøpe en som er bittelitt for stor og håpe at den holder... Dere andre gravide som svømmer - har dere kjøpt egen gravidbadedrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..åh, jeg har også lyst til å begynne å svømme!! :jepp: ..det som er litt kjipt er at her er det ikke "vanlig" svømmehall, men badeland, og det koster 105 kroner på hverdager, og 125 på helg, uavhengig av om man bare vil benytte "treningsbassenget" eller de adnre fasilitetene.. Blir fort dyrt i lengden det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..åh, jeg har også lyst til å begynne å svømme!! :jepp: ..det som er litt kjipt er at her er det ikke "vanlig" svømmehall, men badeland, og det koster 105 kroner på hverdager, og 125 på helg, uavhengig av om man bare vil benytte "treningsbassenget" eller de adnre fasilitetene.. Blir fort dyrt i lengden det... :sjenert:

Ja, skjønner det blir litt dyrt. De har ikke noe klippekort eller no da? Det hjelper kanskje ikke så veldig mye. Det var veldig deilig å svømme, og kan tenke meg det blir en enda bedre treningsform etterhvert som en blir tyngre og litt fremtung :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres kjempedeilig ut å svømme når en er gravid, det har jeg også lyst å prøve! :)

Ang badedraktkjøp, selv om du kjøper en ny som er passe en liten stund nå så kan du jo bruke den igjen når du ikke er gravid lengre, så kan du jo kjøpe gravidbadedrakt når du er kommet litt lengre. Bare en tanke :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil også svømme... Det skal jeg jammen gjøre en dag. Nå føler jeg det vises godt nok at jeg er gravid, så folk ikke bare tror jeg er tjukk, liksom :fnise: Tror jeg går for bikini, da - garantert plass til magen :nigo: Kunne det vært en løsning for deg så du slapp å kjøpe to nye badedrakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, deilig å svømme! Men jeg har også dette problemet med badeland...Så blir jo dyrt. Men når magen kommer og jeg føler meg utilpass så skal jeg unne meg det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Formen er bra takk. Jeg tror jeg merker at 2. trimester er rett rundt hjørnet :hoppe: Fortsatt trøtt på kveldene, men klarer meg veldig fint på dagen. Ikke kvalm heller, men må fortsatt passe på å spise regelmessig. Knekkebrød med gulost eller leverpostei og agurk er min gode venn fortsatt :nigo:

Tror forresten jeg har bestemt meg for å kjøpe en rimelig badedrakt og så får jeg heller se hva jeg gjør når sommeren kommer, antagelig blir det da mer svømming ute og da foretrekker jeg bikini. Må nok kjøpe ny bikini også, for puppene har vokst en god del!

Ellers har jeg hatt en fin helg :) Kost meg masse med mann og venner. På lørdag ble det ingen trening, men jeg passet iallfall på å få gått meg en tur. I går jogget jeg 30 min. Det var deilig, men absolutt nok også, merker jeg er langt fra der jeg var før jeg ble gravid, men det skulle jo bare mangle også. Tror jeg skal ta meg treningsfri i dag.

Forrige ukes trening ble det slik:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: 20 min oppvarming på sykkel + 40 min mage/rygg/core

Onsdag: Ingen trening

Torsdag: Ingen trening

Fredag: Svømming (50 min i vannet)

Lørdag: Ingen trening

Søndag: 32 min joggetur, 5km

Håper å få til minst 4 økter denne uka :jepp:

Fikk forresten vite om ei veninne som er 8 uker på vei i går, det var gøy :) Er jo morsomt å ha flere å følge på veien!

Ha en strålende uke :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er uendelig flink til trening altså! Jeg trente jo ikke de første 3 mnd jeg, var så dårlig. Har heldigvis kommet litt i gang igjen nå, men et par dager i uka holder for meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er uendelig flink til trening altså! Jeg trente jo ikke de første 3 mnd jeg, var så dårlig. Har heldigvis kommet litt i gang igjen nå, men et par dager i uka holder for meg :ler:

All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse! Er ikke sikkert jeg klarer å komme opp i 4x per uke - men jeg prøver å motivere meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink til å være i aktivitet!

Fortsetter du sånn blir du jo supersprek mamma!

Gøy med venninnen din som også er gravid da!

Ønsker deg en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hegejenta :klem: Målet er å bli en supersprek mamma :nigo:

Lurer forresten på om jeg nå så vidt kan kjenne livmora rett over symfysen :) Er ikke helt sikker, men det er bittelitt hardere der enn det har vært før tror jeg, men bare omtrent til maks 1cm over symfysen. Jeg synes det er kjempespennende å følge med på denne utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...