Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 #501 Del Skrevet 14. januar 2011 Du er skikkelig inne i god driv nå! Yeah!!! Tren masse fremover mot IKM, tenker det hjelper deg til å føle deg vel og utmatte deg litt/gi energi til å tenke på litt annet.. PS: Fått meg en ny prøvedagbok nå.. :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 14. januar 2011 #502 Del Skrevet 14. januar 2011 Tror nok el er i dagm siden testen ble positiv også i går. Ble ikke noe i går kveld , så det spørs om dette vil gå... Nok en gang, tiden får vise. En liten oppmuntring, husk at hans celler kan leve inntil 5 døgn i deg. Så når egget ditt kommer seilende nedover kan det hende at noen av hans celler fra ukens tidligere ligger klar og venter på ditt egg Aktiviteten man gjør før EL er også av betydning Det er vel også slik at egget kommer ca 24-36 timer etter siste EL test, så litt sengevals i helgen kan jo ikke skade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #503 Del Skrevet 14. januar 2011 Du er skikkelig inne i god driv nå! Yeah!!! Tren masse fremover mot IKM, tenker det hjelper deg til å føle deg vel og utmatte deg litt/gi energi til å tenke på litt annet.. PS: Fått meg en ny prøvedagbok nå.. :dåne: Ja, trening hjelper mot det meste I kveld er planen en joggetur på halvannen time Aldri jogga så lenge før, så er ikke sikker på om jeg kommer til å klare å gjennomføre det. Men jeg skal gjøre mitt beste. Noen ganger får jeg vondt i knærne når jeg løper, og da stopper jeg og går hjem isteden. Håper jeg føler meg i god form! Grattis med prøvedagbok En liten oppmuntring, husk at hans celler kan leve inntil 5 døgn i deg. Så når egget ditt kommer seilende nedover kan det hende at noen av hans celler fra ukens tidligere ligger klar og venter på ditt egg Aktiviteten man gjør før EL er også av betydning Det er vel også slik at egget kommer ca 24-36 timer etter siste EL test, så litt sengevals i helgen kan jo ikke skade Takk for oppmuntring Jeg vet jo at det er teoretisk mulig at jeg blir gravid Får se hva det blir til i kveld Nå skal jeg i butikken og handle inn til en sunnere variant av indisk mat. Skal prøve noe nytt som jeg fant på nettet en gang; spinat tikka masala. Kan oppdatere senere hvordan det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. januar 2011 #504 Del Skrevet 14. januar 2011 Høres kjempegodt ut! Jeg elsker spinat, og tikka, så hvis det blir vellykket vil jeg gjerne ha oppskrift Fortsatt lykke til med prøvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2011 #505 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg har også en slik spinat masala jeg lager, eeeelsker den! Føles kjempesunn og god frisk, er en favoritt her hjemme.. PS: sambo og jeg skal på indisk restaurant idag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. januar 2011 #506 Del Skrevet 14. januar 2011 Kos dere masse med deilig mat og hverandre i helgen!! Og, er absolutt ikke for sent å gjøre noe for at spira skal sitte God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 14. januar 2011 #507 Del Skrevet 14. januar 2011 Håper spiren vil sitte likevel, stå på ltt eksta i helgen nå , så blir d nok ordnings, skal du se God helg og kos deg meg den nye retten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 15. januar 2011 #508 Del Skrevet 15. januar 2011 Innom for å ønske deg en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 15. januar 2011 #509 Del Skrevet 15. januar 2011 God helg Ripsy...! mmm... Indisk.... nå ble jeg sulten. Godt sambo er godt i gang med pizza på kjøkkenet ;-) .. også kan det vel ikke skade å legge igjen litt sånn good luck støv her når jeg først er innom. heia spire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #510 Del Skrevet 16. januar 2011 Høres kjempegodt ut! Jeg elsker spinat, og tikka, så hvis det blir vellykket vil jeg gjerne ha oppskrift Fortsatt lykke til med prøvingen Takk. Retten ble god synes jeg. Det var ikke sånn veldig typisk indisk smak synes jeg - men absolutt godt, og ikke minst sunt! Oppskrift Spinat Masala: 2 ss olje 1 løk, kuttet i tynne biter 2 hvitløksbåter, knuste 1 grønn chili, uten frø/hakket ingefærrot, ca. 1 ts, fint revet 1 ts malt koriander 1 ts malt karve 200 g hermetiserte tomater kyllingfilet (oppskrift sier 750 g lår, jeg bruker 2 kyllingfilet) 2 dl creme fraiche (jeg brukte kesam light) 300 g spinat, grovt hakket 2 ss korianderblader (jeg hadde ikke i dette) salt og pepper (har også litt limesaft i, men dette står ikke i oppskriften) Evnt tilbehør: ris, naan-brød, salat (jeg brukte bare litt brun ris) Stek kylling i biter og legg til side. varm olje i wok/panne. stek løk, hvitløk, chili, ingefær i 2-3 min. ha i koriander og karve krydderet, og rør i 1 min til. ha så i tomatene og kok forsiktig i 3 min. Ha i kylling i biter, sett opp varmen og kok opp under røring. Rør inn creme fraiche og spinat (legges på toppen av woken) og ha på lokk. Spinatbladene mykner etterhvert slik at det er lett å røre dem inn. Kok i 6-8 minutter. (muligens du føler det er lite væske, men spinatbladene gjør den mer "fuktig" etterhvert.) Jeg har også en slik spinat masala jeg lager, eeeelsker den! Føles kjempesunn og god frisk, er en favoritt her hjemme.. PS: sambo og jeg skal på indisk restaurant idag.. Er din oppskrift lignende den jeg har? (eller kanskje jeg har fått den av deg en gang..?? :klø: ) Jeg eeelsker ordentlig indisk mat Kos dere masse med deilig mat og hverandre i helgen!! Og, er absolutt ikke for sent å gjøre noe for at spira skal sitte God helg!! Takk - håper du også har en fin helg Håper spiren vil sitte likevel, stå på ltt eksta i helgen nå , så blir d nok ordnings, skal du se God helg og kos deg meg den nye retten Takk - regner med du har en spesiell, men veldig god helg Innom for å ønske deg en strålende helg Takk for det - håper du også har en fin helg God helg Ripsy...! mmm... Indisk.... nå ble jeg sulten. Godt sambo er godt i gang med pizza på kjøkkenet .. også kan det vel ikke skade å legge igjen litt sånn good luck støv her når jeg først er innom. heia spire! Takk Hjemmelaget pizza er ikke så værst det heller! På fredag kveld satt jeg og ventet på at Ripsymannen skulle komme hjem så vi fikk trent, men han ble så sen at det ikke ble noe trening Litt irriterende at jeg ikke visste det tidligere, så kunne jeg trent alene - men han fikk noe ekstra å gjøre på jobb helt på slutten av dagen). I går syklet vi i 2,5time - det var en deilig tur, men kjente beina var slitne etter styrketreningen på torsdag. I dag blir det nok ingen trening. Så denne uka ble slik: Mandag: Løpe OK - 10x200m intervall ++ Tirsdag: Styrke overkropp OK - en halveffektiv time Onsdag: Sykle + løpe Prøvde å sykle på morgningen, men ble uvel, kun mage/rygg + fleksibilitet, ingen tid til løping på kvelden. Torsdag: Styrke underkropp OK, en effektiv time Fredag: Sykle + løpe Ingen trening Lørdag: ? Sykkeltur, 2,5 time Søndag: Sykle? Ingen trening Ellers har den laaange ventettiden begynt Håper den går fort og at jeg klarer å fokusere på skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. januar 2011 #511 Del Skrevet 16. januar 2011 Det hørtes endel ut som den oppskriften jeg ga til deg, ja! Ikke akkurat kjempeindisk, men kjempegodt!! åhhh sykkeltur :rødme: gleder meg til sesongen starter her, til både og sykle lange turer og jogge ute.. frisk luft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #512 Del Skrevet 16. januar 2011 Det hørtes endel ut som den oppskriften jeg ga til deg, ja! Ikke akkurat kjempeindisk, men kjempegodt!! åhhh sykkeltur :rødme: gleder meg til sesongen starter her, til både og sykle lange turer og jogge ute.. frisk luft Jeg lagret den oppskriften en gang på pc'n, men har glemt den litt bort. Men kommer helt sikkert til å lage den igjen! Koser meg sånn med syklingen. Men litt usikker på om jeg tør å fortsette den dagen jeg står med to blå... Det går jo ganske så fort i nedoverbakkene... Tror jeg kommer til å diskutere det med legen min når det blir aktuelt. Kanskje værst når en er over i 3. trimester...?? Dersom en faller kan det jo bli ganske stygt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. januar 2011 #513 Del Skrevet 16. januar 2011 Koser meg sånn med syklingen. Men litt usikker på om jeg tør å fortsette den dagen jeg står med to blå... Det går jo ganske så fort i nedoverbakkene... Tror jeg kommer til å diskutere det med legen min når det blir aktuelt. Kanskje værst når en er over i 3. trimester...?? Dersom en faller kan det jo bli ganske stygt.. Elsker farten på sykkelen, men en ting hindrer meg fra i å ta helt av: risiko/konsekvens ved en ulykke.. så da bruker jeg brems osv endel. Hadde aldri vunnet ritt for å si det slikt. Skulle jeg bli ville jeg nok tatt enda mer hensyn og skrudd ned farten godt. Du får finne deg en spinningsykkel etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #514 Del Skrevet 16. januar 2011 Du får finne deg en spinningsykkel etterhvert Ja, spinner innimellom da. Men det er liksom ikke helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 16. januar 2011 #515 Del Skrevet 16. januar 2011 Spinat Masala høres kjempegod ut. Tror jeg må prøve den når matlysten er tilbake! Krysser fingere for dere nå i ventetiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 17. januar 2011 #516 Del Skrevet 17. januar 2011 Hmm... Den oppskriften din må jeg prøve altså! Spinat er nam! Ha en fin uke, Ripsy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 17. januar 2011 #517 Del Skrevet 17. januar 2011 nå har det blitt både trening, prøving og kokkedagbok her. du er en multikunstner i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #518 Del Skrevet 17. januar 2011 Haha må jo ha noe å gjøre for å prøve å tenke på noe annet enn at jeg bare er 3dpo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #519 Del Skrevet 17. januar 2011 Treningsplan denne uka: mandag: ingen trening tirsdag: spinning + litt core øvelser onsdag: løpetur torsdag: spinning fredag: svømme? Lørdag: ?? Søndag: svømme? Litt usikker på hvordan denne uken blir, så blir litt spørsmålstegn, så får jeg fylle på etter hvert. Men i morgen har jeg iallfall store planer om en spinningtime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. januar 2011 #520 Del Skrevet 17. januar 2011 Flink å trene du Ripsy! En heldig liten spire som kommer til å ta plass i kroppen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå