Gå til innhold

Sorte Oliven

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest La Lune

Jeg bruker sorte oliven veldig mye i både i salater, pizza, pasta, lasagne osv. men lurer på om det egentlig er noen forskjell på feks. de du kjøper på Rema som heter Landlord og dyrere merker som Figaro.

Noen som smaker forskjell?

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål.

Jeg syns oliven med stein smaker best.

Og syns oliven fra rema ol. billigkjeder smaker mindre oliven enn litt dyrere merker.

Men antar at i en blindtest så hadde jeg gått fem på :oops: Er en oliven snobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shivani

Hvis man har tilgang på sånne ferkvaredisker som selger oliven, syns jeg disse er de beste. De er helt ferske og har en annen aroma enn "bokslagte". Kjempegode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg går alltid i innvandrerforretninger og handler oliven. Kjempebillig, nydelig og ferskt i alle varianter. Betaler fra 35-45 kroner - alt ettersom.

Synes det er stor kvalitetsforskjell på oliven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Lune

Jeg er helt enig i at ferskvare oliven er de aller beste. Men det er praktisk og ha oliven på glass også og jeg synes at de fra Figaro er best selv om de koster 10-12 kroner mer enn de andre typene.

La Lune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er forskjell på billige og dyre oliven, men også på om det er stein i eller ikke. Enig med Pulverheksa i at oliven med stein i som regel er mye bedre enn de som er utsteinet (selv om det er noe herk å fjerne steinene).

Synes forøvrig kalamata-oliven fra Gaea er de beste man får i glass (nesten mer lilla enn svarte, egentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper i lake fra innvandrerbutikker når det faller seg sånn, men i matretter som baccalao og pasta bruker jeg ofte fra glass. Mest fordi jeg tar med meg et glass i ny og ne om er greit å ha stående.

Må med skam bekjenne at jeg ofte når jeg kjøper glass kjøper Eldorado.

Smaker jeg forskjell. Ja, helt klart. Men alle typer - også fra glass er greit til sitt bruk. Til salater er oliven med sten i lake best fx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. kan skrive det jeg egentlig skulle skrive;)

Om landlord;)

Der pris/kvalitet på aktuelle tilsvarende produkter ikke holder mål, har REMA eget merke "Landlord" for å få best mulig kvalitet til lavest mulig pris. F.eks. Landlord rekesalat (best i test på "TV2 hjelper deg" for noen år tilbake).

Der kvalitet/pris er bra, selger REMA alltid merkevaren som folk kjenner til, i stedet for å lete etter kopier / alternative produkter.

Bare for å oppklare at Landlord ikke er et billigmerke, slik andre kjeder har.

Hilsen jordbær som mange ganger har fått kjeft for å kalle landlord for et billigmerke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe herk å fjerne steinene)

Legg olivene på benken og klem dem med bunnen av et glass el.

Da er det lett å pelle steinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg olivene på benken og klem dem med bunnen av et glass el.

Da er det lett å pelle steinene.

Neida, jeg har selvsagt "olivenutsteiner"! :wink: :lat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...