Riverton Skrevet 30. september 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 30. september 2010 Vel de fenomenene du beskriver om kvinner som er golddiggers og hele pakka der er jo mer beskrivende for rene ytterpunkter av samfunnstyper.. og passer ikke helt som samlende beskrivelse for kvinner som gruppe. De fleste kvinner er selvforsynte og tjener penger selv. At utseendet er viktig. Vel, jeg tror ikke kvinner i utgangspunktet vil motsette seg det da kvinner også velger partner utifra de som de synes er fysisk attraktive, hva nå enn deres utseendemessige preferanse måtte være. Poenget er at det negative i samfunnet stikker seg tydligere frem enn det positive. Selv om det negative kanskje er i minioritet legger jeg merke til at mange har lett for å henge seg opp i de negative fenomenene og gjøre de til en fellesnevner. Alle menn er ikke drittsekker, og alle kvinner er ikke golddiggers. VI har mange nyanser i mellom. For å gi et personlig eks på en av disse nyansene så er jeg universitetsutdannet- feminist i den forstand at jeg er glad jeg er kvinne, stolt av å være kvinne og verdsetter mine feminine egenskaper. Jeg har også faktisk store pupper og håper inderlig at en evnt kjæreste vil også sette pris på dem. Selvsagt! skulle bare mangle at jeg ønsker at min kjæreste tenner på meg OG kroppen min. Slik er de fleste av oss, egentlig. Og kvinner liker også sex. De fleste mennesker ønsker å elske og bli elsket.. de fleste av oss ønsker ikke ensomme. Men såpass mange har blitt brent og jult opp emosjonellt på veien at de blir kyniske og bitre at de på følgende skyter seg selv i foten. Man må LEVE, drit i alt annet.. hva KG sier.. lev ditt liv og sørg for at du står sterk i deg selv og kan sørge for din egen lykke. Dette er ikke en diskusjon om golddigere. Mitt poeng er at krav om økonomi blir ikke sett på som overfladisk, men bare en mann inkluderer utdseende i sine krav blir han automatisk stemplet som overfladisk og beskyldt for være bare opptatt av kropp. Det synes jeg er urettferdig. Det er jo litt spesielt at krav om økonomi og status er akseptable mens bare det å nevne utssende automatisk blir stemplet som noe negativt i hverfall hvis det blir nevnt av en mann. Den eneste forklaringen jeg kan finne er at det nesten bare er kvinner som stiller krav om økonomi og derfor er det akseptabelt. Kvinner har visstnok en spesial rett til å ha alle de forventninger de vil uten at de blir stemplet som overfladisk. Nevne noe om utssende, kropp sex og for ikke å snakke om store pupper blir det automatisk stemplet. Dette er krav som typisk blir stillt av menn. Kort for talt fungerer det slik at feminist samfunnet har bestemt at krav som stilles av kvinner er ok mens krav som stilles av menn er overfladiske. Dette kan bare forklares ved at en mener at kvinner er bedre mennesker enn menn og at deres krav dermed automatisk er høyverdige. Menn blir jo i dette samfunnest sett på som ville sexfikserte barbarer som bare går rundt og undertrykker kvinner. Det er vel den sansynlige forklaringen på at menns forventninger stemples som primitive. Vi får ikke et likestilt samfunn før menns ønske om kropp og sex blir akseptert på sammemåte som kvinners forventninger om økonomis status til en partner. Siden kvinner kan søke etter en millionær som partner uten å bli beskyldt for å være overfladisk burde en mann kunne lete etter en sexy bimbo med store pupper uten å bli stemplet. Jeg klarer ikke å se at det å være opptatt av luksus er mindre overfladisk enn det er å være opptatt av en sexy kropp. For ikke å bli stemplett som overladisk kan menn bare nevne kriterier som er høyverdige, mens kvinner kan nevne alle de kriteriene de vil. Vi får ikke et godt samfunn der halve befolkningen skal tvinges til ikke å si høyt hvilke krav de har. Det er mye som er viktig i et parforhold, men det kan ikke være slik at bare enn mann nevner noe om kropp i en bisetning så skall han sjikaneres til taushet. Kansje vi burde lage en egen tråd om hvilke krav en mann kan stille uten å få negative merkelapper. Kvinner kan tydeligvis stille krav som ikke bare går på grunnleggende forhold og intelektuele egenskaper men også i forhold til økonomi og luksus og trenger ikke frykte negativitet nesten uansett hvilke kriterier de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 30. september 2010 #22 Del Skrevet 30. september 2010 Bitter var det første som slo meg også ja.... Sånn sinna innlegg ser jeg nesten ikke vits i svare på en gang. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er noen golddigger.. Men du får bare rase fra deg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riverton Skrevet 30. september 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 30. september 2010 Bitter var det første som slo meg også ja.... Sånn sinna innlegg ser jeg nesten ikke vits i svare på en gang. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er noen golddigger.. Men du får bare rase fra deg litt. Denne tråden handler ikke om golddiggere. De fleste kvinner vil normalt stille krav om økonomi og status ved valg av partner. Nesten ingen av disse kvinnene omtales som golddiggere. Samfunnet aksepterer at kvinner stiller slike krav, mens menn blir beskyldt for å være overfladiske og primitive bare de nevner kropp og skal tydeligvis sjikaneres til taushet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 #24 Del Skrevet 1. oktober 2010 Siden kvinner kan søke etter en millionær som partner uten å bli beskyldt for å være overfladisk burde en mann kunne lete etter en sexy bimbo med store pupper uten å bli stemplet. Jeg klarer ikke å se at det å være opptatt av luksus er mindre overfladisk enn det er å være opptatt av en sexy kropp. Jeg ser på disse "ønskene" som akkurat like overfladiske (egoistiske). Men man kan ikke nekte andre å kreve dette. Vi lever i et relativt fritt samfunn heldigvis. Klarer man å få kravene sine innfridd, så må man få lov til å gjøre egne feil. Problemet med f.eks store pupper er at dette er medfødt (eller ikke). Og jeg er i utgangspunktet veldig imot å endre på naturen i normale tilfeller. Ei kvinne som opererer inn silikon for å få store pupper mener jeg gjør en alvorlig feil. Dette SKAL være helt unødvendig å måtte gjøre. Ei kvinne får finne en mann som liker kroppen hennes som den er medfødt. Men å gjøre det man kan for å holde seg sunn og frisk er noe helt annet. Dette må man kunne kreve av begge parter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #25 Del Skrevet 1. oktober 2010 Denne tråden handler ikke om golddiggere. De fleste kvinner vil normalt stille krav om økonomi og status ved valg av partner. Nesten ingen av disse kvinnene omtales som golddiggere. Samfunnet aksepterer at kvinner stiller slike krav, mens menn blir beskyldt for å være overfladiske og primitive bare de nevner kropp og skal tydeligvis sjikaneres til taushet. Nei det er ikke sånn kjære deg. Du som mann har like rett å stille økonomiske krav til kvinner selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #26 Del Skrevet 1. oktober 2010 Etter å ha brukt my tid her og sett hva slags holdninger kvinner har må jeg si jeg virkelig er glad jeg er singel. Det fullstendig mangel på respekt og annerkjennelse av mannens rett til likeverd. Når man ikke vil ha en feministkjerring full av hat mot menn og manlig seksualitet blir man stemplet som kvinneundertrykker og beskyldt for å ville ha en underdanig kvinne. Når kvinner stiller krav til holdninger og verdier blir det bare sett på som en selvfølge. Nevner en mann noe om utseende, og værst av alt er visst "store pupper" så blir man stemplet som overfladisk og beskyldt for å bare ville ha ei som er dum og deilig. Det er selvfølgelig ikke overfladisk når kvinner stiller krav om god økonomi, luksus og dyre utenlandsreiser. Da er det plutselig bare snakk om å ville ha en ordnet økonomi og resurser til å ta seg av barna. Diamanter og ferie i Caribien er visst bare helt nødvendig og har selvfølgelig ingen ting med å være overfladisk.Herregud. Er det ikke mulig for menn å komme med egne kriterier uten å få huden full med dritt? Men kan tydeligvis bare sette opp "egne" kriterier dersom kriteriene er slik som kvinner vil de skal være, ellers så er det kvinneundertrykkende, barnslig eller overdladisk. Kvinner later ike til å tolerere noe annet en sine egne holdninger og verdier. Jeg er glad jeg slipper å leve sammen med noe så fordommsfullt Mon tro hva som er feil med deg, ettersom du tydeligvis har tiltrukket deg damer av det kaliberet der? Jeg tror du lever i en ganske annen verden enn de fleste andre av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #27 Del Skrevet 1. oktober 2010 Denne tråden handler ikke om golddiggere. De fleste kvinner vil normalt stille krav om økonomi og status ved valg av partner. Er du virkelig helt sikker på det?? Da har du hatt dårlige erfaringer, kanskje? I min omgangskrets er det overhodet ikke slik. Da jeg valgte partner for elleve år siden, var ikke økonomi og status et tema overhodet. Det viktige for meg, var at han (som meg) hadde ambisjoner om et arbeidsliv som var en viktig og meningsfull del av livet, at han likte det han gjorde og fant jobben sin interessant og givende. "De fleste kvinner vil normalt stille krav..." Hvor i all verden bor du?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 #28 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Det viktige for meg, var at han (som meg) hadde ambisjoner om et arbeidsliv som var en viktig og meningsfull del av livet, at han likte det han gjorde og fant jobben sin interessant og givende. Og hvis ikke, så hadde du dumpa han glatt? Blir ikke det da det samme som å stille krav om økonomi og status ved valg av partner? Endret 1. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. oktober 2010 #29 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du virker ekstremt bitter. Dette er ikke en diskusjon om golddigere. Mitt poeng er at krav om økonomi blir ikke sett på som overfladisk, men bare en mann inkluderer utdseende i sine krav blir han automatisk stemplet som overfladisk og beskyldt for være bare opptatt av kropp. Det synes jeg er urettferdig. Det er jo litt spesielt at krav om økonomi og status er akseptable mens bare det å nevne utssende automatisk blir stemplet som noe negativt i hverfall hvis det blir nevnt av en mann. Om en person - uavhengig av kjønn - er interessert bare i utseende, eller bare penger for å inngå et forhold mener jeg det er overfladisk. En kvinne som bare vil date menn med sixpack er overfladisk. En mann som bare vil date kvinner med større pupper enn D-cup er overfladisk. En mann som vil ha ei dame som er millionær og ingen andre er overfladisk - en kvinne som ønsker det samme er også overfladisk. Heldigvis ser de fleste på flere aspekter ved en mulig partner og det er helt klart "lov" å ønske seg flere ting ved en mulig fremtidig partner, men blir fysiske atributter eller gull det eneste og noe som utelukker ellers gode partnerkadidater så må man finne seg i å bli omtalt som overfladisk. Eksempelvis: Treffer du ei jente som du snakker godt med, som har andre aspekter som gjør at det virkelig klaffer mellom dere og du dumper henne fordi hun har for små bryst så har du bommet - det har ikke noe med kjønnet ditt å gjøre. Den eneste forklaringen jeg kan finne er at det nesten bare er kvinner som stiller krav om økonomi og derfor er det akseptabelt. Kvinner har visstnok en spesial rett til å ha alle de forventninger de vil uten at de blir stemplet som overfladisk. Nevne noe om utssende, kropp sex og for ikke å snakke om store pupper blir det automatisk stemplet. Dette er krav som typisk blir stillt av menn. Kort for talt fungerer det slik at feminist samfunnet har bestemt at krav som stilles av kvinner er ok mens krav som stilles av menn er overfladiske. Dette kan bare forklares ved at en mener at kvinner er bedre mennesker enn menn og at deres krav dermed automatisk er høyverdige. Menn blir jo i dette samfunnest sett på som ville sexfikserte barbarer som bare går rundt og undertrykker kvinner. Det er vel den sansynlige forklaringen på at menns forventninger stemples som primitive. Vi får ikke et likestilt samfunn før menns ønske om kropp og sex blir akseptert på sammemåte som kvinners forventninger om økonomis status til en partner. Siden kvinner kan søke etter en millionær som partner uten å bli beskyldt for å være overfladisk burde en mann kunne lete etter en sexy bimbo med store pupper uten å bli stemplet. Jeg klarer ikke å se at det å være opptatt av luksus er mindre overfladisk enn det er å være opptatt av en sexy kropp. For ikke å bli stemplett som overladisk kan menn bare nevne kriterier som er høyverdige, mens kvinner kan nevne alle de kriteriene de vil. Vi får ikke et godt samfunn der halve befolkningen skal tvinges til ikke å si høyt hvilke krav de har. Det er mye som er viktig i et parforhold, men det kan ikke være slik at bare enn mann nevner noe om kropp i en bisetning så skall han sjikaneres til taushet. Dette her er jo rett og slett reinspikka paranoia pakket inn i feminist-angst. Beklager - slik er det ikke i virkeligheten. Kansje vi burde lage en egen tråd om hvilke krav en mann kan stille uten å få negative merkelapper. Kvinner kan tydeligvis stille krav som ikke bare går på grunnleggende forhold og intelektuele egenskaper men også i forhold til økonomi og luksus og trenger ikke frykte negativitet nesten uansett hvilke kriterier de har. Sprøyt og tøys - igjen. Jeg gjentar det jeg skrev tidligere. ALLE stiller krav til en mulig partner - bevisste og ubevisste - og de inkluderer gjerne selvstendighet, økonomisk trygghet, helse, noen utseeendekriterier (som pleier å variere fra person til person) og ikke minst kompatibilitet (felles interesser osv) og det er da helt greit. Jeg spør for sikkerhets skyld igjen, siden du ignorerte meg lenger opp: Hva er det du har opplevd som gjør at du tror verden er slik som dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 1. oktober 2010 #30 Del Skrevet 1. oktober 2010 Og hvis ikke, så hadde du dumpa han glatt? Blir ikke det da det samme som å stille krav om økonomi og status ved valg av partner? Hvis jeg vil ha en mann med ryddig økonomi, en mann som ikke har masse inkassokrav - ja da er det nok å stille krav om økonomi, men jeg krever ikke at han skal tjene millioner eller mer enn meg. En ryddig økonomi er av betydning for et forhold, det gir forutsigbarhet og begge vet da at det ikke dukker opp ubehagelige økonomiske overraskelser. Det er ingenting som skaper mer krangel enn økonomi, eller mangel på det, når krybba er tom bites hestene er det noe som heter. Det viktige også for meg, er at han har ambisjoner om et arbeidsliv som er en viktig og meningsfull del av livet, at han liker det han gjør og finner jobben sin interessant og givende. Vi skal tross alt jobbe en del av livet og da er det jo best å jobbe med noe man liker og finner interessant, det er derimot ikke synonymt med at jobben må ha høy status og være kjempegodt betalt. Jeg vil ha en mann som har det bra på jobben sin, uansett hva den jobben er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 1. oktober 2010 #31 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jøss, det er jo ikke mange dager siden du startet en tråd hvor du skrev at du var blitt helt desperat etter å finne deg kjæreste. Må si det snudde fort. Hehe.. vanlig forsvarsmekanisme dette! Tror TS forsøker iherdig å finne positive ting ved å være single og uavhengig for å overbevise seg selv om at ting er litt bedre enn det det faktisk kjennes ut som. Ingenting galt med det, sånn er vi :)Ikke så verst å være single forresten, ei i forhold, men alt til sin tid kanskje. Når man har et ønske om kjæreste og ikke har må man jo ha litt negative tanker om saken, for å greie å holde hodet over vannet SURVIVAL OF THE FITTEST! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 1. oktober 2010 #32 Del Skrevet 1. oktober 2010 Denne tråden handler ikke om golddiggere. De fleste kvinner vil normalt stille krav om økonomi og status ved valg av partner. Nesten ingen av disse kvinnene omtales som golddiggere. Samfunnet aksepterer at kvinner stiller slike krav, mens menn blir beskyldt for å være overfladiske og primitive bare de nevner kropp og skal tydeligvis sjikaneres til taushet. Jajaja, jeg forsto at den ikke handlet om det.. Men ok, for meg så er det du skriver noe jeg aldri har hørt. Begge parter er da like overfladisk. Om jeg traff en kvinne som kun tenkte på penger og status i en mann, så hadde jeg like mye kalt henne for overfladisk enn om jeg hadde truffet en mann som kun gikk etter utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 1. oktober 2010 #33 Del Skrevet 1. oktober 2010 Etter å ha brukt my tid her og sett hva slags holdninger kvinner har må jeg si jeg virkelig er glad jeg er singel. Det fullstendig mangel på respekt og annerkjennelse av mannens rett til likeverd. Når man ikke vil ha en feministkjerring full av hat mot menn og manlig seksualitet blir man stemplet som kvinneundertrykker og beskyldt for å ville ha en underdanig kvinne. Når kvinner stiller krav til holdninger og verdier blir det bare sett på som en selvfølge. Nevner en mann noe om utseende, og værst av alt er visst "store pupper" så blir man stemplet som overfladisk og beskyldt for å bare ville ha ei som er dum og deilig. Det er selvfølgelig ikke overfladisk når kvinner stiller krav om god økonomi, luksus og dyre utenlandsreiser. Da er det plutselig bare snakk om å ville ha en ordnet økonomi og resurser til å ta seg av barna. Diamanter og ferie i Caribien er visst bare helt nødvendig og har selvfølgelig ingen ting med å være overfladisk.Herregud. Er det ikke mulig for menn å komme med egne kriterier uten å få huden full med dritt? Men kan tydeligvis bare sette opp "egne" kriterier dersom kriteriene er slik som kvinner vil de skal være, ellers så er det kvinneundertrykkende, barnslig eller overdladisk. Kvinner later ike til å tolerere noe annet en sine egne holdninger og verdier. Jeg er glad jeg slipper å leve sammen med noe så fordommsfullt Ditto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 #34 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hvis jeg vil ha en mann med ryddig økonomi, en mann som ikke har masse inkassokrav - ja da er det nok å stille krav om økonomi, men jeg krever ikke at han skal tjene millioner eller mer enn meg. En ryddig økonomi er av betydning for et forhold, det gir forutsigbarhet og begge vet da at det ikke dukker opp ubehagelige økonomiske overraskelser. Det er ingenting som skaper mer krangel enn økonomi, eller mangel på det, når krybba er tom bites hestene er det noe som heter. Dette er ikke overfladisk. Det er bare sunn fornuft. Det viktige også for meg, er at han har ambisjoner om et arbeidsliv som er en viktig og meningsfull del av livet, at han liker det han gjør og finner jobben sin interessant og givende. Vi skal tross alt jobbe en del av livet og da er det jo best å jobbe med noe man liker og finner interessant, det er derimot ikke synonymt med at jobben må ha høy status og være kjempegodt betalt. Jeg vil ha en mann som har det bra på jobben sin, uansett hva den jobben er. Det er selvfølgelig ikke positivt å leve i sammen med noen som hater jobben sin. Men da går det jo an å oppfordre til å forsøke å bytte jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. oktober 2010 #35 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Huff og huff. Etter å ha lest igjennom alt dette her, vil jeg i grunnen bare gjenta overskriften: jeg er glad for at jeg er singel,- og det kommer rett fra hjertet. Endret 2. oktober 2010 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2010 #36 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Huff og huff. Etter å ha lest igjennom alt dette her, vil jeg i grunnen bare gjenta overskriften: jeg er glad for at jeg er singel,- og det kommer rett fra hjertet. Det er fordeler og ulemper med alt. Så det spørs egentlig bare på hvilke kriterier som føles viktigst for en selv. F.eks hvor viktig føles det å ha barn, tilgang til sex, en å dele livet sammen med på godt og vondt, eller å kunne gjøre akkurat som man selv vil osv. Endret 2. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riverton Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #37 Del Skrevet 2. oktober 2010 Du virker ekstremt bitter. Om en person - uavhengig av kjønn - er interessert bare i utseende, eller bare penger for å inngå et forhold mener jeg det er overfladisk. En kvinne som bare vil date menn med sixpack er overfladisk. En mann som bare vil date kvinner med større pupper enn D-cup er overfladisk. En mann som vil ha ei dame som er millionær og ingen andre er overfladisk - en kvinne som ønsker det samme er også overfladisk. Heldigvis ser de fleste på flere aspekter ved en mulig partner og det er helt klart "lov" å ønske seg flere ting ved en mulig fremtidig partner, men blir fysiske atributter eller gull det eneste og noe som utelukker ellers gode partnerkadidater så må man finne seg i å bli omtalt som overfladisk. Eksempelvis: Treffer du ei jente som du snakker godt med, som har andre aspekter som gjør at det virkelig klaffer mellom dere og du dumper henne fordi hun har for små bryst så har du bommet - det har ikke noe med kjønnet ditt å gjøre. Dette her er jo rett og slett reinspikka paranoia pakket inn i feminist-angst. Beklager - slik er det ikke i virkeligheten. Sprøyt og tøys - igjen. Jeg gjentar det jeg skrev tidligere. ALLE stiller krav til en mulig partner - bevisste og ubevisste - og de inkluderer gjerne selvstendighet, økonomisk trygghet, helse, noen utseeendekriterier (som pleier å variere fra person til person) og ikke minst kompatibilitet (felles interesser osv) og det er da helt greit. Jeg spør for sikkerhets skyld igjen, siden du ignorerte meg lenger opp: Hva er det du har opplevd som gjør at du tror verden er slik som dette? Du later til å tro at jeg er en som har hatt negative opplevelser med en kvinne og som på den bakgrunn trekker feilaktige generelle konklusjoner. Den påstanden er fordomsfull og feil. Det fenomen jeg tar opp ser en i media heletiden. Menn som bare så vidt nevner kropp og sex blir stemplet og beskyldt for å være overfladiske sexfikserte og potensielle kvinneundrtrykkere. Det blir automatisk beskyldt for kvinne forakt. umodenhet og bare være opptatt av sex. Når kvinner setter opp sine kriterier kommer det ikke den type reaksjoner, selv om mange av de kriterier kvinner setter ikke er mer høyverdige. Denne tråden er nok et eksempel på dette. Denne tråden handler ikke om mitt forhold til kvinner heller ikke handler den om golddiggere. Jeg bare såvidt nevner kroppss og pupper og så kommer det flere rabiatfeminister og påstår at jeg bare er opptatt av sex og at jeg mener sex og kropp er det eneste eller det viktigste i et forhold. Jeg har i denne tråden ikke nevnt noe om hvorvidt jeg vil legge vekt på kropp og sex ved valg av partner, men likevel får jeg den type beskyldninger mot meg. Denne tråden handler om det forhold at menn ikke kan fritt sette egne kriterier for valg av partner slik kvinner gjør, så blir jeg stemplet som kroppsfikser, bekyldt for å bare være opptatt av sex og pupper. Jeg sitter og har mest lyst til å si: hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 2. oktober 2010 #38 Del Skrevet 2. oktober 2010 Poenget vi prøver å forkynne er: Menn KAN. Menn kan gjøre -akkurat- hva de vil. Og det kan også kvinner. Hva media beskiver er ikke nødvendigvis beskrivende for realiteten. M.a.o: Dine sinte påstander er litt bullshit. Siden det er ikke slik den virkelige verden funker. Men jeg kan gjette at det du ønsker her er å krangle. At vi skal si : OH SHIT DIN FÆLE MANNSGRIS FYSJ! Slik at du kan gå bananas og si at vi er rabiate, og true med å sende polti på vårs. Sorry, men hvis du er sinna... så tror jeg ikke du får noe ut av å komme med kranglefant tendensene dine her. Det er hovedsaklig DET vi reagerer på. Tror ikke noen av oss bryr oss om din smak i kvinnfolk. Men du legger jo opp til en krangel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 2. oktober 2010 #39 Del Skrevet 2. oktober 2010 Du skrev et svar på mitt innlegg og da blir selvfølgelig svaret ditt rettet mot meg. Mitt poeng er at bare en nevner kropp og utseende, selv i en bisetning så går kvinner bananas og og assosierer det med menn som bare er kroppsfiksert, noe som til vanlig blir omtalt som overfladisk. Du får assosiasjoner om kroppsfiksering og overfladiskhet bare fordi jeg nevner kropp og utseende i en bisetning. Og da skjedde det som er helt typisk, at en ikke vil bry seg om hva folk rent faktisk sier, men heller benytte anledningen til å raljere over kroppsfiksering. Så lenge innlegget ditt er et svar på det jeg har skrevet vil det uansett fremstå som en kritikk at det jeg mener og dermed også av meg. Men du snakker ikke om dette i en bisetning, men mer eller mindre som at du mener at det er greit å velge ut i fra utseende. NÅr du sier at når kvinner stiller krav til holdninger og verdier, blir det bare sett på som en selvfølgelighet. Mener du virkelig at holdninger og verdier ikke er viktig, når man skal finne en partner å dele livet med? Det høres helt vanvittig ut for meg at noen ikke tenker på slike ting i valg avpartner, og da kan en lure på om hva du egentlig ser etter når det gjelder en partner for livet. Du vil ikke ha feminister, du vil ikke se etter holdninger og verdier, så hva er det egentlig du ser på da? Og det er da jeg drar konklusjonen at du ser på det ytre, som igjen blir overfladisk i min verden. Du må jo for all del gjøre som du vil, for ditt liv angår ikke meg. Du må stå for dine valg, så står jeg for mine valg. Men når man må slenge drit om andre, for å få frem sitt eget poeng, står man ikke for sine egne valg. Du er ikke tøff nok til å si hva du ser etter i en partner, og en kan jo lure på hva du ser etter, siden holdninger og verdier ikke er en slik ting. Etter å ha brukt my tid her og sett hva slags holdninger kvinner har må jeg si jeg virkelig er glad jeg er singel. Det fullstendig mangel på respekt og annerkjennelse av mannens rett til likeverd. Når man ikke vil ha en feministkjerring full av hat mot menn og manlig seksualitet blir man stemplet som kvinneundertrykker og beskyldt for å ville ha en underdanig kvinne. Når kvinner stiller krav til holdninger og verdier blir det bare sett på som en selvfølge. Nevner en mann noe om utseende, og værst av alt er visst "store pupper" så blir man stemplet som overfladisk og beskyldt for å bare ville ha ei som er dum og deilig. Det er selvfølgelig ikke overfladisk når kvinner stiller krav om god økonomi, luksus og dyre utenlandsreiser. Da er det plutselig bare snakk om å ville ha en ordnet økonomi og resurser til å ta seg av barna. Diamanter og ferie i Caribien er visst bare helt nødvendig og har selvfølgelig ingen ting med å være overfladisk.Herregud. Er det ikke mulig for menn å komme med egne kriterier uten å få huden full med dritt? Men kan tydeligvis bare sette opp "egne" kriterier dersom kriteriene er slik som kvinner vil de skal være, ellers så er det kvinneundertrykkende, barnslig eller overdladisk. Kvinner later ike til å tolerere noe annet en sine egne holdninger og verdier. Jeg er glad jeg slipper å leve sammen med noe så fordommsfullt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. oktober 2010 #40 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hva er det med KG som gjør at det trekker til seg så mange bitre og sutrete mannfolk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå