Gå til innhold

Glad jeg er singel

Riverton

Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt my tid her og sett hva slags holdninger kvinner har må jeg si jeg virkelig er glad jeg er singel.

Det fullstendig mangel på respekt og annerkjennelse av mannens rett til likeverd. Når man ikke vil ha en feministkjerring full av hat mot menn og manlig seksualitet blir man stemplet som kvinneundertrykker og beskyldt for å ville ha en underdanig kvinne. Når kvinner stiller krav til holdninger og verdier blir det bare sett på som en selvfølge. Nevner en mann noe om utseende, og værst av alt er visst "store pupper" så blir man stemplet som overfladisk og beskyldt for å bare ville ha ei som er dum og deilig. Det er selvfølgelig ikke overfladisk når kvinner stiller krav om god økonomi, luksus og dyre utenlandsreiser. Da er det plutselig bare snakk om å ville ha en ordnet økonomi og resurser til å ta seg av barna. Diamanter og ferie i Caribien er visst bare helt nødvendig og har selvfølgelig ingen ting med å være overfladisk.Herregud. Er det ikke mulig for menn å komme med egne kriterier uten å få huden full med dritt? Men kan tydeligvis bare sette opp "egne" kriterier dersom kriteriene er slik som kvinner vil de skal være, ellers så er det kvinneundertrykkende, barnslig eller overdladisk. Kvinner later ike til å tolerere noe annet en sine egne holdninger og verdier. Jeg er glad jeg slipper å leve sammen med noe så fordommsfullt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nårman er mer opptatt av utseende enn av indre verdier, er man overfladisk i mine øyner. Når man velger vekk en potensiell partner, fordi hun ikke har store nok bryster, er man overfladisk i mine øyner.

Og det er stor forskjell på utseende og holdninger og verdier, og det regner jeg med at du klarer å se selv.

Menn må for all del komme med kriterier så mye de bare ønsker,men tål å bli kalt for overfladisk om utseende på en dame er det viktigste når du skal velge partner. På lik linje som en dame vilbli kalt for overfladisk, om hun også velger ut i fra hvordan personen ser ut.

Godt mulig at man kanskje tenner på store bryster, og det kan man ikke gjøre så mye med, om man ikke klarer å se andre viktigere verdier i stedet for noen store bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det er jo ikke mange dager siden du startet en tråd hvor du skrev at du var blitt helt desperat etter å finne deg kjæreste. Må si det snudde fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nårman er mer opptatt av utseende enn av indre verdier, er man overfladisk i mine øyner. Når man velger vekk en potensiell partner, fordi hun ikke har store nok bryster, er man overfladisk i mine øyner.

Og det er stor forskjell på utseende og holdninger og verdier, og det regner jeg med at du klarer å se selv.

Menn må for all del komme med kriterier så mye de bare ønsker,men tål å bli kalt for overfladisk om utseende på en dame er det viktigste når du skal velge partner. På lik linje som en dame vilbli kalt for overfladisk, om hun også velger ut i fra hvordan personen ser ut.

Godt mulig at man kanskje tenner på store bryster, og det kan man ikke gjøre så mye med, om man ikke klarer å se andre viktigere verdier i stedet for noen store bryster.

Du beviser mitt poeng. Bare en mann nevner utseende så begynner kvinner å dikte opp allmulige forestillinger om denne mannen. Hvor har jeg nevnt noe om at utseende er det viktigste? Hvor har jeg nevnt at utseende er det eneste som betyr noe?

Bare jeg nevner utseende så blir jeg stemplet som noe negativt og så begynner du å dikte opp holdninger som du så tillegger meg. Ditt innlegg beviser at jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er gøy.. men synes du overdriver så mye at det blir helt usakelig.

Dersom du leser innlegget til Piper så vil du se beviset for at jeg har rett. Hun tillegger meg holdninger som innlegget mitt ikke gir noe grunnlag for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, det er jo ikke mange dager siden du startet en tråd hvor du skrev at du var blitt helt desperat etter å finne deg kjæreste. Må si det snudde fort.

Kanskje det. Jeg lever i håpet om å finne en kvinne som har noe mellom øra. Det blir ikke lett. Jeg synes jeg har kommet langt i å redusere mine krav, men i forhold til holdninger kan jeg selvfølgelig ikke godta hva som helst. Dersom kvinnene her er representativt så vil det være enda værre å leve i et parforhold enn å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeei, for en krise, generaliserende person er av sjekkemarkedet.. uffamei altså :ironi:

Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at jeg sier noe generelt om kvinner. Jeg må naturligvis ramse opp detaljer vedrørende hver enkelt av de over 2 millioner kvinner vi har i Norge i dag. Generalisering er selvfølgelig bare tillatt for feminister og bare når de snakker om menn.

Beklager, jeg trodde jeg hadde de samme rettigheter som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du leser innlegget til Piper så vil du se beviset for at jeg har rett. Hun tillegger meg holdninger som innlegget mitt ikke gir noe grunnlag for.

Jeg tror det godt kan hende at det hele er en kommunikasjonsvikt i diskusjonen.

Det du har skrevet i mange av postene dine er formulert på en slik måte at det er lett å få feil inntrykk og ikke egentlig få innblikk i hva du egentlig ønsker og vil frem til. Litt av tonen du har i innleggene bærer preg av du er en smule sinna og da er veien ennå lengre til en fruktbar diskusjon.

Hvis du kunne presisere litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha brukt my tid her og sett hva slags holdninger kvinner har må jeg si jeg virkelig er glad jeg er singel.

Det fullstendig mangel på respekt og annerkjennelse av mannens rett til likeverd. Når man ikke vil ha en feministkjerring full av hat mot menn og manlig seksualitet blir man stemplet som kvinneundertrykker og beskyldt for å ville ha en underdanig kvinne. Når kvinner stiller krav til holdninger og verdier blir det bare sett på som en selvfølge. Nevner en mann noe om utseende, og værst av alt er visst "store pupper" så blir man stemplet som overfladisk og beskyldt for å bare ville ha ei som er dum og deilig. Det er selvfølgelig ikke overfladisk når kvinner stiller krav om god økonomi, luksus og dyre utenlandsreiser. Da er det plutselig bare snakk om å ville ha en ordnet økonomi og resurser til å ta seg av barna. Diamanter og ferie i Caribien er visst bare helt nødvendig og har selvfølgelig ingen ting med å være overfladisk.Herregud. Er det ikke mulig for menn å komme med egne kriterier uten å få huden full med dritt? Men kan tydeligvis bare sette opp "egne" kriterier dersom kriteriene er slik som kvinner vil de skal være, ellers så er det kvinneundertrykkende, barnslig eller overdladisk. Kvinner later ike til å tolerere noe annet en sine egne holdninger og verdier. Jeg er glad jeg slipper å leve sammen med noe så fordommsfullt

Jeg er også glad for at du er singel. *klapser deg på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det godt kan hende at det hele er en kommunikasjonsvikt i diskusjonen.

Det du har skrevet i mange av postene dine er formulert på en slik måte at det er lett å få feil inntrykk og ikke egentlig få innblikk i hva du egentlig ønsker og vil frem til. Litt av tonen du har i innleggene bærer preg av du er en smule sinna og da er veien ennå lengre til en fruktbar diskusjon.

Hvis du kunne presisere litt?

Jeg forventer faktisk at svarene i denne tråden relaterer seg til innleggene i denne tråden uten å blande inn hva som står i andre tråder. Jeg synes faktisk det er urettferdig når kvinner kan stille krav om økonomi uten å bli stemplet som oberfladiske mens menn får det stempelet med en gang de nevner kriterier som kvinner ikke liker. Jeg klarer bare ikke å se at kvinners ønsker om gull og luksus er mindre overfladiske enn menns ønsker om et godt utssende. Hvorfor er pupper mer overfladiske enn smykker?

Vi har tidligere hatt en tråd om kvinner som på nettdatingsteder stiller krav om økonomi. Slike krav blir akseptert og bortforklart med ønske om ryddig økonomi og resurser til å ta seg av barna. Det er selvfølgelig bare tull. I Norge i dag trenger en ikke en partner med god økonomi for å ha det en trenger og for å kunne ta seg av barna. En partner med god økonomi er selvfølgelig noe en kvinne vil ha for å få en ren luksustilværelse med dyre reiser.

I USA har de TV programmer der kvinner får hjelp til å kapre en milionær. Det er akseptert. Men å lage et program der menn får hjelp til å skaffe seg en sexbombe, det går selvfølgelig ikke ann.

Noe av poenget med et parforhold er jo nettopp det som går på sex og kropp, eller så kunne en jo bare flyttet inn med en god venn dersom poenget var å dele på husleia.

Det er også slik at i et parforhold så forventes det at en ikke skal ha sex med noen andre enn partneren og dermed blir det viktig at det med sex og kropp fungerer.

mitt ønske om store pupper er mye viktigere og mindre overfladisk enn en kvinnes ønske om diamanter. Jeg som er mann blir omtalt som overfladisk mens golddiggere som er kvinner ikke blir det.

Leser du denne tråden så ser du at flere her har lest ting i mitt innlegg som ikke står der og tillegger meg holdninger som innleget mitt i denne tråden ikke gir grunnlag for. Bare man nevner kropp så blir man stemplet som et dårlig menneske og da er det plutselig lov å komme med alle mulige beskyldninger. Hvor står det i mitt innlegg at kropp er det viktigste?

Hvor står det i mitt innlegg at kropp er det eneste som har betydning?

Jeg bare nevnte utseende og store pupper i en bisetning og så går alle her helt bananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel de fenomenene du beskriver om kvinner som er golddiggers og hele pakka der er jo mer beskrivende for rene ytterpunkter av samfunnstyper.. og passer ikke helt som samlende beskrivelse for kvinner som gruppe. De fleste kvinner er selvforsynte og tjener penger selv.

At utseendet er viktig. Vel, jeg tror ikke kvinner i utgangspunktet vil motsette seg det da kvinner også velger partner utifra de som de synes er fysisk attraktive, hva nå enn deres utseendemessige preferanse måtte være.

Poenget er at det negative i samfunnet stikker seg tydligere frem enn det positive. Selv om det negative kanskje er i minioritet legger jeg merke til at mange har lett for å henge seg opp i de negative fenomenene og gjøre de til en fellesnevner.

Alle menn er ikke drittsekker, og alle kvinner er ikke golddiggers. VI har mange nyanser i mellom.

For å gi et personlig eks på en av disse nyansene så er jeg universitetsutdannet- feminist i den forstand at jeg er glad jeg er kvinne, stolt av å være kvinne og verdsetter mine feminine egenskaper. Jeg har også faktisk store pupper og håper inderlig at en evnt kjæreste vil også sette pris på dem. Selvsagt! skulle bare mangle at jeg ønsker at min kjæreste tenner på meg OG kroppen min.

Slik er de fleste av oss, egentlig. Og kvinner liker også sex.

De fleste mennesker ønsker å elske og bli elsket.. de fleste av oss ønsker ikke ensomme. Men såpass mange har blitt brent og jult opp emosjonellt på veien at de blir kyniske og bitre at de på følgende skyter seg selv i foten.

Man må LEVE, drit i alt annet.. hva KG sier.. lev ditt liv og sørg for at du står sterk i deg selv og kan sørge for din egen lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beviser mitt poeng. Bare en mann nevner utseende så begynner kvinner å dikte opp allmulige forestillinger om denne mannen. Hvor har jeg nevnt noe om at utseende er det viktigste? Hvor har jeg nevnt at utseende er det eneste som betyr noe?

Bare jeg nevner utseende så blir jeg stemplet som noe negativt og så begynner du å dikte opp holdninger som du så tillegger meg. Ditt innlegg beviser at jeg har rett.

Jeg svarte på generelt grunnlag, og nevnte ikke at du var overfladisk en eneste gang i mitt innlegg. Jeg svarte rett og slett på geenrelt grunnlag, noe du kan se om du leser innelgget mitt en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel de fenomenene du beskriver om kvinner som er golddiggers og hele pakka der er jo mer beskrivende for rene ytterpunkter av samfunnstyper.. og passer ikke helt som samlende beskrivelse for kvinner som gruppe. De fleste kvinner er selvforsynte og tjener penger selv.

At utseendet er viktig. Vel, jeg tror ikke kvinner i utgangspunktet vil motsette seg det da kvinner også velger partner utifra de som de synes er fysisk attraktive, hva nå enn deres utseendemessige preferanse måtte være.

Poenget er at det negative i samfunnet stikker seg tydligere frem enn det positive. Selv om det negative kanskje er i minioritet legger jeg merke til at mange har lett for å henge seg opp i de negative fenomenene og gjøre de til en fellesnevner.

Alle menn er ikke drittsekker, og alle kvinner er ikke golddiggers. VI har mange nyanser i mellom.

For å gi et personlig eks på en av disse nyansene så er jeg universitetsutdannet- feminist i den forstand at jeg er glad jeg er kvinne, stolt av å være kvinne og verdsetter mine feminine egenskaper. Jeg har også faktisk store pupper og håper inderlig at en evnt kjæreste vil også sette pris på dem. Selvsagt! skulle bare mangle at jeg ønsker at min kjæreste tenner på meg OG kroppen min.

Slik er de fleste av oss, egentlig. Og kvinner liker også sex.

De fleste mennesker ønsker å elske og bli elsket.. de fleste av oss ønsker ikke ensomme. Men såpass mange har blitt brent og jult opp emosjonellt på veien at de blir kyniske og bitre at de på følgende skyter seg selv i foten.

Man må LEVE, drit i alt annet.. hva KG sier.. lev ditt liv og sørg for at du står sterk i deg selv og kan sørge for din egen lykke.

Ja, akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på generelt grunnlag, og nevnte ikke at du var overfladisk en eneste gang i mitt innlegg. Jeg svarte rett og slett på geenrelt grunnlag, noe du kan se om du leser innelgget mitt en gang til.

Du skrev et svar på mitt innlegg og da blir selvfølgelig svaret ditt rettet mot meg. Mitt poeng er at bare en nevner kropp og utseende, selv i en bisetning så går kvinner bananas og og assosierer det med menn som bare er kroppsfiksert, noe som til vanlig blir omtalt som overfladisk. Du får assosiasjoner om kroppsfiksering og overfladiskhet bare fordi jeg nevner kropp og utseende i en bisetning. Og da skjedde det som er helt typisk, at en ikke vil bry seg om hva folk rent faktisk sier, men heller benytte anledningen til å raljere over kroppsfiksering. Så lenge innlegget ditt er et svar på det jeg har skrevet vil det uansett fremstå som en kritikk at det jeg mener og dermed også av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hva det er du har opplevd som tror at det er slik som du skisserer her... :klø:

Det store flertallet av kvinner er opptatt av at mannen skal kunne bidra økonomisk, ikke kjøpe diamanter, at han skal ha en jobb, ikke forsørge henne - og ikke minst at han skal være trofast, intelligent og passe sammen med henne mentalt og interessemessig - hvordan det korresponderer med det du beskriver her skjønner jeg bare ikke....

Og i mitt hode er det en selvfølge at en mann også har krav til en partner, men jeg regner med at de er av sorten "hun bør være velstelt og ren, like barn, være økonomisk selvstendig, romslig, like sex" - ja, du skjønner sikkert tegninga. Alle mennesker har vel ønsker, tanker og mål for hvordan partneren deres skal være og det er da ikke gjenstand for fordømmelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...