Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spa og denslags er undervurdert! Må ikke nødvendigvis være så fryktelig dyrt heller. Eller bare en fin manikyr, gavekort for hårkur og hodebunnsmassasje eller noe.. slikt man sjeldent unner seg selv. Det blir i alle fall jeg hoppende glad for. Men også basisplagg settes pris på - synes klær er en risikabel greie å kjøpe, men man får aldri for mange langerma topper og hjemmelaga ullsokker. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spa og denslags er undervurdert! Må ikke nødvendigvis være så fryktelig dyrt heller. Eller bare en fin manikyr, gavekort for hårkur og hodebunnsmassasje eller noe.. slikt man sjeldent unner seg selv. Det blir i alle fall jeg hoppende glad for. Men også basisplagg settes pris på - synes klær er en risikabel greie å kjøpe, men man får aldri for mange langerma topper og hjemmelaga ullsokker. :D

Tomler opp :)

Skrevet

Her var det mange gode tips! :jepp:

Som mamma til en baby, har jeg noen tips til gaver til små barn:

Treleker (f eks fra http://www.bansull.no/kategori.php?kategori=11)

Stoffleker (Et merke som heter Lamaze er kjempebra! Og ei heller dyrt)

Hvis man skal kjøpe klær, så ville jeg ha kjøpt ull - enten ubehandlet, eller ull/silke. Den sistnevnte er som regel alltid "safe", og veldig bra til barn med atopisk eksem. :)

Må følge med på denne tråden, for jeg er helt blank når det gjelder gaver til voksne! Lever i en skikkelig babytåke for tiden med andre ord. :sjenert:

Skrevet

Jeg foreslår en Candy Bouquet!

Disse kule blomsterbukettene av godteri selges på Rema 1000 på bislett(Sporveisgaten)og

Ullevål Sykehus Hotell eller Kiosken på Rikshospitalet. :) De er råkule!

Alternativt kan man bestille her!

Perfekt som gave til den som har alt!

Når man blir lei av den er det bare å spise den opp! Dropsene er dritgode! (noen selges med Twist-sjokolade også)

Og den tar seg bra ut som dekor :)

Skrevet

De var lekre! :jepp:

Skrevet

De var lekre! :jepp:

Jeg vet! og så originalt! Jeg fikk først vite at de fantes tidligere i år. prøver få dem ut til folket! :P Digger dem!

Gjest Smørbukk
Skrevet

Jeg må bare takke og bukke for utrolig mange gode tips! :helen:

Nå blir det mange som skal få kurver med noe rart i av meg (og samboeren) til jul altså :) Et veldig godt tips! Det tar litt tid, men det vil bli en gjennomtenkt gave, og en gave som ikke trenger å være alt for dyr heller.

Nå løsna mye av "gaveproblemene" mine! :)

Spiselige julegaver til de som har alt, er en flott idé! Te, kaffe, sjokolade, karameller, spekeskinker, matoppskrifter osv..

Og andre ting som malepensler, blyanter, frø til ulike planter og grønnsaker osv som er spesielt tiltenkt personen som får gaven - en veldig od idé :)

Skrevet

Disse kule blomsterbukettene av godteri selges på Rema 1000 på bislett(Sporveisgaten)og

Når man blir lei av den er det bare å spise den opp! Dropsene er dritgode! (noen selges med Twist-sjokolade også)

De var jo geniale!!

Har de dem ferdige på de stedene du nevner?? og har de greit utvalg?

Skrevet (endret)

De var jo geniale!!

Har de dem ferdige på de stedene du nevner?? og har de greit utvalg?

De som selges på de forskjellige stedene koster 169 kroner(alle disse selges i smal elegant vase). De er ferdige buketter. På nettsiden kan man få tak i større buketter som koster litt mer(her kan man få et større utvalg av vaser).

De forskjellige bukettene selges med enten drops eller sjokolade.

Det finnes også en PEZ-bukett og en MAOM/MAMBA bukett. Men man kan få det meste på forespørsel :)

De pleier ha et ganske godt utvalg. Men på sykehusene er det mest babybuketter (sånn gutt og jente når noen har fått barn) imens Rema 1000 på bislett har flere andre varianter.

Synes det er rart så få har oppdaget disse, er et genialt konsept jeg digger :) Jeg er frelst. Har kjøpt i gave med stor suksess :)

Endret av Winona
Skrevet

Hvor store er de mellomste? De var utrolig fine.

Skrevet

Hvor store er de mellomste? De var utrolig fine.

Hmm.. litt større? he he.. Vanskelig å forklare.

Jeg synes de mellomste kanskje er de fineste. Akkurat passe størrelse :)

Har ikke noe å sammenligne med i farten, men de varierer jo littegrann- kommer litt an på hvordan vase man vil ha :)

Skrevet

Jeg tenkte å lage fløtekarameller og annen "konfekt" til mine to par svigerforeldre i år :) Jeg kommer ikke på noe å gi, og det er jo godt! Og det viser at jeg har brukt litt tid på det. Men lurer på hva jeg skal ha dette oppi. Noen forslag til fine glass/krukker/bokser? Hvor får man tak i fin oppbevaring til en billig penge (utenom IKEA)?

Jeg tenkte også på å kjøpe deilig sjokolade fra byens egen sjokoladefabrikk. Hva ville dere gjort; kjøpt eller laget selv?

Skrevet

Jeg tenkte å lage fløtekarameller og annen "konfekt" til mine to par svigerforeldre i år :) Jeg kommer ikke på noe å gi, og det er jo godt! Og det viser at jeg har brukt litt tid på det. Men lurer på hva jeg skal ha dette oppi. Noen forslag til fine glass/krukker/bokser? Hvor får man tak i fin oppbevaring til en billig penge (utenom IKEA)?

Jeg tenkte også på å kjøpe deilig sjokolade fra byens egen sjokoladefabrikk. Hva ville dere gjort; kjøpt eller laget selv?

Det beste er jo å ta den helt ut med hjemmelaget all the way :D

I forfjor lagde jeg hjemmelagede drops jeg la i små poser sammen med brente mandler oppi en eske fra panduro hobby som jeg hadde spraylakkert med sølv og klistret krystaller i fint solmønster oppå lokket.

Veldig enkelt. De har masse fine bokser i papp og i tre på panduro:) bare å male eller bruke decoupage-teknikk o.l :)

• 1 måned senere...
Gjest Galithralia
Skrevet

Det ble litt dødt her merker jeg

:gjeiper:

Min kjære får en to delt julegave i år, har nettopp bestilt en kalender, som jeg har fylt ut med egne bilder. Fra felles reiser, fester, venner etc. Han skal på utveksling så det er litt begrenset hva jeg kan gi! :klemmer:

Skrevet

Har kjøpt boken "Øya" til noen venninner... Eeeeelsker den og synes den absolutt bør deles med andre! :Nikke:

Skrevet

Jeg har bestilt en almanakk fra tryckdig.se :) Håper den faller i smak hos mottaker :)

Skrevet

Digget dem og var på vei til å bestille, men fikk jo sjokk når jeg fikk totalt prisen! nesten 400 spenn for å få dem som servicepakke! Syyykt! så det ble ikke noe likevel :(

Gjest mammamia79
Skrevet

hei

Jeg tenker på å kjøpe en *bestemor ring*

som jeg då setter inn en diamant for hvert barnebarn..med plass til flere når den tid kommer;)

syntes d var litt koselig til en bestemor som har alt;)

:yvonne:

Skrevet

hei

Jeg tenker på å kjøpe en *bestemor ring*

som jeg då setter inn en diamant for hvert barnebarn..med plass til flere når den tid kommer;)

syntes d var litt koselig til en bestemor som har alt;)

:yvonne:

Hvor får man kjøpt bestemor ring?

Finner ikke det noen steder, men det var en super idè!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...