Gå til innhold

Del dine julegavetips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg ekstremt til jul, og har allerede begynt å tenke på julegaver og lignende, da dette er ting jeg liker å legge mye omtanke og planlegging i. De gavene jeg nok liker aller best å gi bort, er gjerne ting folk ikke har uttrykt at de ønsker seg, men som jeg innser at de trenger. :sjenert:

Jeg vet at det ikke er alle som er like enkle å finne gaver til, og lager derfor denne tråden. Tenkte vi kanskje kunne komme med ulike tips til gode tilbud, produkter og forskjellig. :)

Så kom med tips! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra tiltak! :)

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe vennskapsarmebånd kit til kusinene mine på 9 år.. Og så lurer jeg på om jeg skal prøve meg på å lage litt marsipan til besteforeldre og noen vennepar.

Til mannen kjøper vi mobiler til hverandre, og søsken kjøper jeg noen DVD'er og helt sikkert noe ekstra.

Det vanskeligste er å finne noe til fetterne mine som begge er i tenårene, men som jeg pleier å ha et budsjett på rundt 100kr... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min mor tenkte jeg at jeg skulle lage en kurv med forskjellige godsaker oppi. Kom over såpestykker fra kremfresh som lukter fantastisk, så de tenkte jeg å ha med. Kan selvsagt bruke andre såpestykker også :) Ellers har jeg ikke helt funnet ut hva jeg skal ha med, men forslagene hittil er vin, ullsokker, neglelakk, body lotion, et magasin hun liker, en god ost, skine etc, og ellers andre velværeprodukt som kommer til nytte. Skal selvsagt pynte kurven :)

En god venninne hadde bursdag nylig, og som gave kjøpte jeg en toalettmappe (enkel og grei fra feks hm), og fylte opp med alt mulig. Neglelakker, sminke, body lotion, truse, og typisk andre jenteting. Det ble en stor suksess :) En litt enklere variant enn den øverste. Tenkte jeg skulle gjøre det samme i år, og hovedsaklig fylle opp med sminke fra nyx. Har en venninne som er veldig glad i den sminken, men som ikke tør å handle via nettet. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper pene krukker og glass i interiørbutikker og fyller dem med hjemmelaget sjokolade. Eventuelt gir jeg mye personlig pleie - gode sjampoer og denslags, feelunique.com har til en billig penge. Blir alltid hoppende glad av slikt selv! Kjæresten min har også fått tskjorter fra spreadshirt.net med veldig interne utsagn på. Han ble superglad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva man kan gi en bror på 18 som alltid bare ønsker seg dataspill? Han liker musikk/instrumenter og ja.. dataspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mye hjemmelaget.Eks:

- glass med hjemmelaget eplechutney

- glass med stikkelsbærgele/ripsgele

- serveringsbrett - kjøper brett på Ikea og dekker bunnen med serviett-decoupage

- strikker & tover tøfler

- strikker & tover votter

- glass med sjokoladetrøfler

Ellers gir vi bort spiselige gaver til voksne som har alt - kurver med vin, ost, oliven, røkelaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva man kan gi en bror på 18 som alltid bare ønsker seg dataspill? Han liker musikk/instrumenter og ja.. dataspill.

Hva med noter til et spesielt stykke han liker? Eller til et band han er veldig glad i.. (Dette er hvis han spiller et instrument selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva man kan gi en bror på 18 som alltid bare ønsker seg dataspill? Han liker musikk/instrumenter og ja.. dataspill.

Hva med litt kule t-skjorter? F.eks. med litt "nerdete" trykk dersom det er det han liker. Eller dersom han liker retrogaming så finnes det mange t-skjerter med stilige retrotrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva man kan gi en bror på 18 som alltid bare ønsker seg dataspill? Han liker musikk/instrumenter og ja.. dataspill.

Hva med en kul t-skjorte? Finnes mye "nerde"-t-skjorter eller med band/artister. Eller en musikkdvd? På play.com har de mye slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år, så skal vi gi gaver som kan brukes.

Tanter/onkler- keramikk krus til hver av de, som er fylt med te/kakao poser. Samt en felles gave til de.

Ene tanten min skal også få noe strikket tøffler/votter som blir tovet.

Kusiner/fettere får tova tøffler/votter, kanskje lue.

Venniner. noe strikket, kanskje noe kjøpt i tilegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotokaldender

Kinobilletter

Bøker

Bladabonnement

Kurv med vin, kaffe, spekemat, godis osv.

Dette er noe av det vi kommer til å gi i julegaver i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

På matprat kan man lage hjemmelagde kokebøker, nesten på samme måte som man lager fotobøker andre steder.

Jeg vurderer å lage en personlig kokebok fra meg og samboeren til hvertfall våre foreldre, og kanskje søsken med parter.

Eneste som er dumt er at kokeboktilbudet legges ned fra 15 oktober og til våren en gang, så man må være litt effektiv om man skal få det ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å bruke tid på kjøkkenet og baker småkaker, peppernøtter, julebakst, lager brente mandler, marsipan, trøfler, sjokolade etc. og putter det i glass jeg har samlet opp gjennom året fra pastasauser og slikt. Glasset får pynt og en en fin sløyfe på.

Ellers er en klassiker fra denne fronten hjemmestrikkede votter, skjerf, lue, sokker, tovede tøfler osv.

Noe å spise, noe å varme seg på og en god bok utgjør en fin vinterpakke som er ypperlig å gi bort til jul. Det virker som om mottagerne setter pris på det også, etter et år er tøflene fra i fjor brukte og slitte og det blir ytret ønske om nye =) Det er alltid koselig å se at gavene en bruker tid og omtanke på blir satt så stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen tips til hva man kan gi en bror på 18 som alltid bare ønsker seg dataspill? Han liker musikk/instrumenter og ja.. dataspill.

Høres ut so min bror! Samme alder og sammen interesser ;)

Jeg tenker at jeg skal kjøpe et abonnement på illustrert vitenskap til ham. Egentlig hater han å lese, men disse bladene kan han sitte i flere timer med. Greit alternativ til pcen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut so min bror! Samme alder og sammen interesser ;)

Jeg tenker at jeg skal kjøpe et abonnement på illustrert vitenskap til ham. Egentlig hater han å lese, men disse bladene kan han sitte i flere timer med. Greit alternativ til pcen :)

Hørs ut som en kjekk gave. Broren min er ikke så veldig vitenskapelig av seg, tror dessverre ikke han hadde gadda sett i det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gavetips til de som har alt kan for eksempel være å kjøpe en mimrebok. Jeg kjøpte Barndom på 40-tallet til min bestemor, og den ble satt utrolig stor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

Noe å spise, noe å varme seg på og en god bok utgjør en fin vinterpakke som er ypperlig å gi bort til jul. Det virker som om mottagerne setter pris på det også, etter et år er tøflene fra i fjor brukte og slitte og det blir ytret ønske om nye =) Det er alltid koselig å se at gavene en bruker tid og omtanke på blir satt så stor pris på.

Det var genialt! Om jeg ikke rekker å få ferdig kokebok i tide skal jeg jammen meg vurdere noe sånn! Tror jammen jeg skal ta meg en tur på garnstudio.no for å se om jeg finner noen smarte oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...