Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!


Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Å fy farao! Jeg er så støl i lår og rumpe at jeg nesten ikke klarer å gå! Jeg vugger meg fremover. Når jeg først har satt meg på lesesalen, skal jeg bare sitte der og grue meg til jeg må reise meg opp igjen :dåne: Spinningen i kveld kommer til å bli pain!!

Nøtter er flott næring ja, med masse sunt fett, men jeg spiser jo opp hele posen når jeg først er i gang :sjenert:

Så rart, jeg synes jeg spiser mye, og hele tiden! :klø: Kanskje dere har lyrt til å ramse opp måltidene for en dag, bare så jeg får sammenligne? Jeg føler meg jo mett hele tiden (unntatt rett før et måltid), og er full av energi (unntatt på lesesalen).

Skal se hva jeg får gjort med magetreningsvariasjon, takk for tips yoga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Hmm. Ja, jeg kan godt skrive et innlegg her i kveld hvor jeg ramser opp det jeg har spist i dag :)

Men hvis du føler deg mett og har masse energi så.. tja.. kanskje du bare trenger mindre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. RYP-grunnprogram

UKE 1, DAG 2

Ikke i mine villeste fantasier hadde jeg forestilt meg at man kunne være så støl i lår og rumpe. Jeg har slitt i hele dag med å komme meg rundt. Å reise seg og gå i trapper er jo bare umulig!! Men det gikk på et vis. Må si jeg gruer meg litt til morgendagens utfall :sjenert:

10 timer på lesesalen, og så rett på PulsSpinn. Og når jeg attpåtil sa nei takk til kjeks, ja da er jeg fornøyd med dagen!

Trening

4x4 intervall spinning. 45 minutter. 179 i makspuls. 340 kcal forbrent.

I dag slet jeg veldig på spinningen. Som sagt var jeg ufattelig støl, så det hele var egentlig veldig smertefullt. Men jeg prøvde så godt jeg kunne, og karret meg opp til 179 i puls på det siste draget. Absolutt ikke den beste spinningtimen jeg har vært på, men bedre enn ingenting vel? :)

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 ts tran

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, 1 egg

Mellommåltid: 1 eple, 1 skyr, 1 egg

Middag: 200 g karbonadedeig med 50 g fullkornspasta. Litt sukkerfri ketchup

Etter trening: 1 banan, 1 glass melk

Nå må jeg hive meg i dusjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Lova deg en oppdatering på hva jeg har spist i dag, så da kjører jeg på :)

Frokost: en liten bolle (70 g) froklostblanding Wasa Multicrush og en stor kopp sort te

(insert styrketrening her) + tran og kosttilskudd

Etter trening: en gulrot, seks oliven med hvitløk inni (namnamnam) og en stor kopp grønn te

Middag: fiskeboller i hvit saus (4 fiskeboller) med poteter (2 små) og salatblader, raspet gulrot og pinjekjerner

Mellommåltid: restene av salaten og en kopp grønn te

Kveldsmat: to knekkebrød fra wasa med smøreost, salat, tomat og agurk + salt og pepper

Kveldskos: 3 dl kakao med chilli, vaniljestang og kanelstang (laget på helmelk for å få en rund smak)

There ya go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Takk Kevlarsjäl! Så moro å se hva andre spiser synes jeg! Men jeg syntes ikke du spiser så veldig mye mer enn meg ;) Uten å vite alle mål nøyaktig, så regnet jeg ut at du havnet på ca 1300 kcal uten kakaoen. Den kakoen hørtes innmari god ut på en kald vinterdag!!

Men så lenge man holder seg mett i løpet av dagen, og kroppen fungerer bra, så er det vel bare å fortsette som vanlig :)

Jeg har så vondt i hodet i dag :( Våknet 5.45 for å trene, men hodet og stølheten sa 'neeeeeei, ikke dra på trening'. Så da gjorde jeg ikke det. Gjett om den dårlig samvittigheten har ankommet da!

Det blir nok lesing hjemme i dag.

Ha en flott dag :)

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det var nok like lurt å bli hjemme når kroppen sier nei! :) Du er jo så flink til å stikke på trening så lenge det bare er hodet som ikke gidder! Kroppen er det liksom litt viktigere med :fnise:

Ha en god lesedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2. RYP-grunnprogram

UKE 1, DAG 3

Du har rett i det, K. Når kroppen ikke vil, så må man bare lytte til den :)

Jeg klarer endelig å gå nesten normalt. Whi! Har fortsatt store problemer med å bøye meg :fnise: Utfall og knebøy kommer til å være tortur i morgen! Og jeg håper virkelig ikke at jeg blir like støl på fredag som jeg var i går.

Har tatt det helt med ro i dag. Ingen lesing og ingen trening. Dårlig samvittighet ja, men av og til må man bare ha sånne dager. Når jeg bare tusler rundt her hjemme, så titter jeg innom kjøkkenet konstant. Derfor har jeg spist litt mer enn jeg hadde tenkt i dag :sjsnert:

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 egg, 1 ts tran

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, 1 egg, 1 skål frokostblanding med melk

Mellommåltid: 1 eple, 1 egg, 4 knekkebrød med nugatti :sjenert:

Middag: 200 g karbonadedeig med 50 g fullkornspasta. Litt sukkerfri ketchup

Kvelds: 1 banan, 1 skyr

Jaja, sånn kan det gå. I morgen er det RYP-styrke og lesesal :Hehe: Jeg tror det var veldig dumt å ha de hvileuken i RYP altså. Føler at jeg har helt mistet interessen og ivrigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

-15 grader ute i dag! BRRRR!! Hadde på 2 joggebukser over treningstightsen, fleecegenser og hettegenser, vinterjakke, ullsokker, megastort skjerf og tykke votter. Bare ansiktet som frøys.

Ble litt sur i dag jeg! :sur:

Knebøystativet var opptatt under hele økten. På vei inn i styrkeområdet gikk jeg 1 meter bak en fyr, og gjett om han gikk rett bort til stativet. Søren tenkte jeg! Jeg er jo alltid først dit! Men jeg trente alt det andre først, og tenkte at jeg kunne ta knebøy og utfall etterhvert. Men neida! Han ble fader meg aldri ferdig!! I 40 minutter okkuperte han stativet :slåss: Han løftet liksom 160 kg, så jeg kunne ikke spørre om å få trene mellom settene heller :fnise: Ble så irritert jeg altså. han løftet liksom 4 repetisjoner, og så hadde han 5 minutters pause mellom hver. Trodde jeg skulle bli gal!! Små irritasjonsmomenter i hverdagen? :sjenert:

I hvertfall, jeg fikk trent utfall og knebøy med lette manualer da. Svei godt det også.

Nå er det lesesalen! Woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, irriterende! Skjønner godt den frustrasjonen! Du fikk trent litt likevel da :gjeiper:

2 joggebukser?? Haha, da hadde jeg sett ut som en bolle :sjenert: ! :skratte: Merker jeg plutselig har begynt å like te jeg! Det varmer så godt i halsen og kroppen :jepp: (jeg liker det nemlig egentlig ikke!)

Ha en fiiiiiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. RYP-grunnprogram

UKE 1, DAG 4

Åh, så bra at dere skjønner irritasjonen. Tenk på de som trener på ettermiddagen, da er vel aldri noe ledig? :klø:

Jeg liker ikke te jeg heller! Folk blir helt sjokkerte når de hører det. Kanskje jeg skal prøve å like det.

Dagen i dag har vært helt grusom. Rett og slett. Var på plass på lesesalen kl 9.15, full av energi, leselyst, konsentrasjon og ivrighet. Men neeeeida. Jeg har fader meg sovet i boka i hele dag! Våkner plutselig av noen lyder i rommet, og innser at jeg har sovet i over en time :sjenert: Og dette gjentok seg altså hele dagen. Det spøker virkelig for gode karakterer på eksamen :(

Trening

45 min RYP-styrke

Utfall i stativ

lette manualer x 12

lette manualer x 12

lette manualer x 12

Knebøy i stativ

lette manualer x 12

lette manualer x 12

lette manualer x 12

Skråbenk med manualer

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 12

Sittende roing

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

Mageapparat

Hadde ikke lyst

Arnoldpress med manualer

5 kg x 12

5 kg x 12

5 kg x 12

Sittende bicepscurl

5 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 12

Triceps nedpress i kabelapparat

18 kg x 12

20 kg x 12

20 kg x 12

Planken

65 sekunder

65 sekunder

65 sekunder

Har fortsatt ikke lyst til å trene magen. Den får vel kjørt seg nok med planken?

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 ts tran

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 300 g skyr, 1 egg

Mellommåltid: 160 g skyr, 1 egg

Middag: 1 kyllingfilet med 50 g fullkornsris. En dæsj lett-dressing

Kvelds: 1 appelsin

I dag har jeg faktisk vært så mett hele dagen at jeg har måttet tvinge ned maten. Det er veldig sjeldent for å være meg!

Så klarte jeg å motstå kjeks på lesesalen, stolt :Hehe: Og så kom jeg på i stad at jeg spiser jo ikke grønnsaker lenger! Må prøve å bli flinkere til det. Synes bare ikke at vasne grønnsaker som har ligget i matboksen en hel dag er noe godt.

Nå skal jeg straks legge meg. For selvom jeg har sovet med snuta i boka i hele dag, så er jeg fortsatt skikkelig trøtt. Opp tidlig å trene styrke i morgen, og så forhåpentligvis en bra dag på lesesalen. Kryss fingre for en våken Sarah! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener heller ikke magen veldig spesifikt, skulle tro at planken + spenn under knebøy osv holder lenge.. :)

Jeg drikker så mye kaffe om dagen jeg! Vil helst sitte med en kopp hele tiden fordi det er godt og varmt.. Men det er jo heller ikke så lurt :fnise:

Føler med deg ang. studier! Merker selv at nervøsiteten kommer krypende, men det gjør det ikke noe lettere å sitte i time etter timer over bøkene.. Du kan jo evt. prøve å sove lenger noen dager, og heller trene senere på dagen for å se om du da ikke sovner? Jeg har lært at hvis man blir søvning av varme rom og/eller kjedelige forelesninger/bøker på ettermiddagen så har man opparbeidet seg en "søvn-gjeld", altså at man har sovet mindre enn behovet. Det er altså ikke nok å skylde på at forelesningen er kjedelig.. :fnise: Det syns jeg var skikkelig kjipt å lære, for det betydde jo at jeg måtte begynne å sove mer for å ikke bli søvning på ettermiddagen :lol:

Når er eksamene dine forresten? Nå er det en uke til min første :bond:

Lykke til med studier i morgen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sorpre89

Hei:)

så flink du er!

Syns det ser veldig interesant ut dette ryp programmet, vurderer å begynne jeg også:) Dietten ser veldig grei ut, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å spist så ofte er ikke så veldig flink til det... heheh

tar du kosttilskuddet de snakker om i programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, liker kommentaren om at "du ikke hadde lyst" til å trene mage :fnise: Flott du har begynt med planken da :tommel:

Jeg vet, syns folk alltid ser litt rart på meg når jeg sier jeg ikke liker te! :sjenert: Snart er det jo gløgg tid da :fnise:

Hvor mange timer søvn får du i løpet av natta da? Du er jo ofte tidlig opp, legger du deg tidlig også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går la jeg me kl 20 :fnise: Sovnet ikke før i 22-tiden da. Og jeg ditcha trening i dag tidlig :sjokkert: Men har lagt ny slagplan: Spinning i kveld og RYP-styrke før jobb i morgen hvis jeg får begynne en halvtime senere. Haha, tenk å prioritere trening foran jobb!! :sjenert:

K: Da går jeg rett og slett for å droppe magemaskinen og trene planken i stedet. Holder det med 3 sett tror du? Skulle ønske jeg likte kaffe.. De andre på lesesalen drikker kaffe hele tiden, og ender opp som duracell-kaniner. Men jeg synes smaken er helt grusom, og blir faktisk ganske kvalm av det. Skal prøve meg på te, og se om jeg får mer energi av det ;) Droppet treningen i dag tidlig, og sov til kl 8, så nå får vi se i dag om jeg sovner i boka :fnise: Ja, nå nærmer eksamenene seg med stormskritt! Skummelt. Min første er 14 desember. Så har jeg også 15 desember og 20 desember. For de fleste høres det ut som jeg har god tid, men jeg begynte å lese i forrige uke (da kjøpte jeg bøkene liksom :sjenert:), og så jobber jeg jo ved siden av. Så liten tid likevel!! Masse lyke til med lesing og få første eksamen unnagjort!!

Sorpre: Så koselig med hilsen i boken min :) Bare å slenge seg med på RYP! Det er ganske stas :) Har mistet litt piffen etter hvileuken, men håper den kommer snikende etterhvert. Jeg har prøvd det meste innen antall måltider, og det fungerer best for meg å spise ofte. Magen romler nemlig etter 2 timer uansett hvor mye jeg har spist i måltidet før. Så da må det bli sånn ;) Du må jo bare gjøre det som fungerer for deg :) Hvilket kosttilskudd? Jeg tar proteinshake etter styrketrening, og så tar jeg tran og vitaminer hver dag :)

Loxodonta: Jeg skal øke med 5 sekunder på planken på hver trening, det er i hvertfall planen! Så i morgen skal jeg klare 70 sekunder :haar: Jeg likte ikke gløgg før, men aksnkje jeg skal gi det en ny sjanse i år :jepp: Jeg legger meg som oftest kl 22. Sovner nok ikke med én gang, men som regel innen en halvtime. Og så står jeg opp 5.40. Så ca 7 timer søvn da. Hm, det er jo egentlig ganske lite! Må pønske ut en plan :klø:

Nå må jeg hve i meg frokost, og så begynner lesedagen! Håper jeg holder meg våken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg fikk bare lyst til å legge igjen en liten hilsen siden jeg (må jeg innrømme) har snoket endel i denne dagboken. Du er så flink! Det var faktisk denne dagboken som fikk meg til å begynne på RYP (er på uke 2 nå i det første grunnprogrammet). Takk for masse inspirasjon og stå på! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Vil anbefale deg svart eller grønn te om du ikke liker kaffe!

Te inneholder tein(nogenlunde det samme som koffein) som virker oppkvikkende, forskjellen er at effekten kommer senere med tein, men at den også beholder effekten lengre.

Svart te inneholder mest tein og lite antioksidanter

Grønn te inneholder middels tein og middels antioksidanter

Hvit te inneholder ikke tein, men skyhøyt innhold antioksidanter

Dagens lille naturfag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. RYP-grunnprogram

UKE 1, DAG 5

Anscombe: Nåh, så utrolig koselig sagt!! Tusen takk :Hehe: Håper du trives med RYP!

Kevlarsjäl: Dette var ny informasjon, thank you! Hvordan vet man hvilken te som er for eksempel svart? Og er svart te værre på smak enn de andre?

Jeg sov som sagt lenger i dag, og gjett om jeg var konsentrert på lesesalen :jepp: Gjespet nesten ikke en gang. Skulle ikke mer til nei!

Trening

4x4 intervall spinning. 45 min. 183 i makspuls. 380 kcal forbrent

I dag var det venstre lår som fikk melkesyre, og gjorde at jeg ikke klarte å trå til enda mer. Men jeg er fornøyd med innsatsen :) Merker så sykt forskjell fra første spinningtime. Sliter mye mer med nå høyere puls nå, og pulsen synker mye fortere etter dragene. Må gi på skikkelig i pausene for å ikke få for lav puls. Det problemet hadde jeg ikke de første gangene!

Før økten så fikk jeg plutselig skikkelig vondt i magen og var kvalm. Var livredd for at jeg skulle få mageproblemer underveis i økten som Charlotte i SATC2 :fnise: (Det gikk bra altså!)

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 egg, 1 ts tran

Lunsj: 300 g skyr, 1 egg, 1 eple

Mellommåltid: 1 eple, 1 egg

Middag: 200 g karbonadedeig med 50 g fullkornspasta. Litt sukkerfri ketchup

Kvelds: 1 eller 2 appelsiner

Har slitt med maten i dag også. Har liksom ikke lyst på mat :klø: Det går nok over til normalt igjen om noen dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kevlarsjäl: Dette var ny informasjon, thank you! Hvordan vet man hvilken te som er for eksempel svart? Og er svart te værre på smak enn de andre?

Jepp!

For det første er de fleste tebokser merket med farge, enten med stor skrift, eller bak på innholdsfortegnelsen.

Dessuten blir svart te svart i koppen, mens grønn te blir grønn eller gul i koppen :)

Angående smak så er det jo forskjell på smaken på grønn/sort te, men det finnes veldig mye forskjellige smaksvarianter.. Men hvis du glemmer en tepose med svart te i koppen, kan den fort bli besk eller "værre" på smak. Grønn te kan som regel trekke i evigheter..

Men nå får jeg det til å høres myye vanskeligere ut enn det er, te er jo tross alt bare vann+blader :)

God innsats i dag, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intervall på spinningtime.. funker det bra? deilig at du kjenner er formen er bedre, selv om det betyr at du må jobbe hardere... ugggg det er noe dritt (!) med mageproblemer på trening.. f.eks hvis man :fise: osv... hehe. litt småflaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...