Gå til innhold

Peugeot 307

flickan

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe oss bil og vurderer en peugeot 307 2003 sw som har gått 102 000 km. Den har fulgt alle servicer.

Vi skal se på den i dag, og nå sitter jeg og leser litt på nettet om bilen generelt. Det ser ut til at veldig mange sliter med en del problemer med elektronikken, rust på bremseskivene og bakluke, defekt håndbrekkwire, osv.

Er det noen her med erfaringer fra bilen? Har alle bilene disse problemene, eller er det bare noen som er uheldige? Hvor mye bruker dere på service i året?

Vi vurderer også denne, en Honda Jazz 2003. VI har lest mye bra om denne, og den går for å være et godt bruktbilkjøp med lite trøbbel. Ulempen er jo at den er betydelig mindre da.

Vi har ett barn og skal bruke bilen hovedsaklig til kjøring til og fra barnehage og småturer ellers. Vi håper å kanskje få et barn til innen ett års tid. Hvor god/liten plass er det i baksetet på Jazz'en? Vil man kunne få 2 barneseter inn der?

Jeg heller vel mot Hondaen, mens mannen gjerne vil ha peugeot'en. jeg ønsker meg en driftsikker bil som er rimelig i bruk. Mannen vil ha større plass.

Vi har et budsjett på 100 000, men gjerne noe under.

Innspill mottas med takk :)

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke hørt mye bra om peugeot. kjenner flere som har peugeot som aldri skal ha det igjen. Elektronikken er en ting. Han ene har en som er 2 år gammel (407?), og har måttet bytte hjullager 3 ganger allerede. Hos noen andre streika dt meste av elektronikk, som setevarme, varmetråder og cd spiller.

En tredje som hadde en 206 hadde også masse feil, og måtte rekne med 40 000 i verkstedutgifter, på en bil hu kunne få rundt 60 000 for..

Har mere tro på hondaen da altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mannen begynner å bli mer overbevist han og.. Vi skal nå se på peugeot'en i dag, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsbil kan du alltid få, så det er dumt å basere seg på det. Peugeot 307 er en av norges mest solgte familiebiler. Vi har den selv, og jeg elsker den. Skal aldri ha noe annet enn Peugeot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot har ikke statistikken med seg, det har Honda. Jazz er nok det mest fornuftige valget, og er nok den bilen som vil være mest driftssikker og rimelig å eie. Når det er sagt så ser kanskje ikke Jazz så fryktelig spennende ut, men så synes ikke jeg at 307 er så fryktelig spennende heller. Det blir mer en smakssak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, prinsipielt ville jeg foretrukket Hondaen ettersom jeg har god tro på japanske biler generelt. Når det er sagt så har jeg hatt Peugeot selv, og 2 andre familiemedlemmer har også hatt Peugeot opp gjennom årene og ingen av oss har hatt problemer med våre biler i perioden vi har eid dem, så jeg tror nyere Peugeoter sliter med litt ufortjent dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honda har vel et noe bedre rykte enn Peugeot, men får du egentlig plass til barnevogn i Jazzen? Med tanke på at dere tenker på et barn til ganske snart, synes jeg en stasjonsvogn er langt å foretrekke framfor en Honda Jazz.

Mitt inntrykk av Peugeot, som tidligere eier selv og med mange Peugeoter i familie og vennekrets er at de er enten-eller-biler. Enten får du et totalt problemfritt bilhold, der du bare følger normale servicer og har helt normal slitasje, eller du er temmelig uheldig får du stadig nye overraskelser. De aller fleste er svært fornøyde.

Jeg solgte mandags-peugeoten min og kjøpte Renault Laguna, en annen franskmann med dårlig rykte, men god servicehistorikk. Du får en nyere Renault Laguna, med en overraskende god og gjerrig dieselmotor, for samme pris. Se f.eks her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23918724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bugaboo vogn som tar veldig liten plass, og vi bruker mest reisetrille på farten, så det er nok ikke noe problem. Vi kommer ikke til å bruke bilen på ferier, osv da vi låner bil når vi er hos foreldrene våre som bor 50-70 mil unna. Denne bilen er tenkt å ha i 2-3 år til jeg er ferdig student.

Vi lander nok på Jazz'en, selv om peugeot-eieren ikke hadde hatt nevneverdig problemer med bilen. Statistikken jobber mot den, dessverre, så jeg vi tør ikke satse på at det varer. Siden jeg er student har vi ikke råd til stadige reperasjoner av ymse slag, og jeg føler vel heller ikke at vi har behov for en stor bil (vi har ingen bil nå ). Mannen er begynner å bli enig med meg og nå . Vi bor relativt sentralt, og det er mest for å lette hverdagslogistikken, og ha litt større frihet enn kollektivtrafikken kan tilby.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...