Gjest randabergmann22 Skrevet 7. oktober 2003 #21 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg gir ikke en krone vekk. Velger selv hvem jeg vil gi til.. Og jeg går ikke på jobb hver dag år inn og år ut for å gi pengene vekk. Og det er vel en søndag aksjonen er, da har jeg som regel brukt en formue allerede på fylla på fredag å lørdag.. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 7. oktober 2003 #22 Del Skrevet 7. oktober 2003 Der jeg kommer fra er det konfirmantene som er bøssebærere hvert år' date=' synes det er en grei ordning. Da slipper man å streve slik med å skaffe bærere + konfirmantene skal jo læres opp i gode gjerninger og nestekjærlighet osv uansett..[/quote'] Ja - det er bra! Hjå oss går konfirmantane med bøsse for Kirkens Nødhjelp til den årlege Fasteaksjonen. Er nok litt vel mykje forlangt at dei skal gå to gonger! :o :D Forresten glad for at Randabergmannen ville dele sitt samf. engasjement med oss - eit lyspunkt i kvardagen det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. oktober 2003 #23 Del Skrevet 7. oktober 2003 Da vi var konfirmanter gikk vi også for irkens nødhjelp, en fin ordning at konfirmantene deltar med noe i alle fall. Og til han som ikke vil dele... kos deg med fylla og fyllesyka di du, vi andre har et litt mer solidarisk syn på livet.... Men hvert sitt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #24 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ja man vil jo gi ved hver tvaksjon, men jeg har sluttet. Grunnen til det er at det går vekk formye penger. Et år var det Kirkens Nødhjelp. Av pengene ble det kjøpt Mercedes til ansatte uti felten. Administrasjonen slukte millioner. Så var det psykriatrien (mental helse?) Enda står det penger i bank som ikke er i bruk. Skammelig pga. folk får ikke hjelp osv.. Så var det naturvernerene våre. Penger gikk med til å dekke underskudd/gjeld som var betydelig høy før aksjonen. Så gikk de konkurs, og hvor er resten av pengene? Slik er det år etter år. Eneste positive aksjonen jeghar hørt om er kreftforeningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 7. oktober 2003 #25 Del Skrevet 7. oktober 2003 Et år var det Kirkens Nødhjelp. Av pengene ble det kjøpt Mercedes til ansatte uti felten. Administrasjonen slukte millioner. ...så du meinar at tilsette i KN ikkje burde få bilar, og at kr. 0,' burde gå til å administrere det heile? Sorry, men det er utopi! Sjølvsagt må ein del av midlane gå til organisering og adm. - slik er det jo med alt. Og at dei kjøpte Mercedesar kan vel bety at dei skal ha den bilen i 20 år der ute... Ser ikkje heilt umiddelbart problemet, utan at eg har sett verken atl eller anna. Men eg tykkjer altså at me vert altfor fokuserte på at kvar krone me gir skal gå til korn, liksom. Hjelper ikkje mykje med masse korn, viss det aldri kjem dit det skal - fordi ein aldri fekk organisert utdeling, eller fordi representanten på staden ikkje kom seg nokon veg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. oktober 2003 #26 Del Skrevet 8. oktober 2003 TV2 skal ha tv-innsamling for første gang i år. Inntektene går til Redningsselskapet og dagen er 30. november. Aksjonen heter Vi redder Liv. De ønsker imidlertid ikke å markedsføre dette i stor skala før NRKs tv-innsamling er over, så forveksling unngås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 8. oktober 2003 #27 Del Skrevet 8. oktober 2003 Ja man vil jo gi ved hver tvaksjon, men jeg har sluttet. Grunnen til det er at det går vekk formye penger. Det er noen som har sett på om pengene til TV-aksjonen kommer frem til de som trenger det mest. Undersøkelsen konkluderte med at 80% av pengene kom frem. Jeg kan ikke finne igjen undersøkelsen, men jeg husker tallet fordi jeg synes det var ganske høyt og fordi det inspirerer til å gi. Skal ikke gå med bøsse selv i år da jeg er i utlandet. Jeg gir ikke en krone vekk. Velger selv hvem jeg vil gi til.. Hvis du ikke gir bort en krone, er det vel ikke så vanskelig å velge hvem som ikke skal få.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Randabergmann22 Skrevet 9. oktober 2003 #28 Del Skrevet 9. oktober 2003 Mitt samf engasj er kanskje ikke det største, men hvorfor skal jeg gi vekk, er i grunnen greit hvis det er for å hjelpe noen i norge, Gikk kanskje litt utenfor tema nå men.. Men jeg tok kansje litt hart i på forrige innlegg da jeg sa at jeg ikke vil støtte noen, så lenge det er noen her i landet er det greit. Vi bør få orden på problemene i vårt eget land før vi skal støtte folk i andre land.. Innlegget er endret, Marianne, Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 10. oktober 2003 #29 Del Skrevet 10. oktober 2003 Men jeg tok kansje litt hart i på forrige innlegg da jeg sa at jeg ikke vil støtte noen' date=' så lenge det er noen her i landet er det greit.[/quote'] Solidaritet med de fattigste i verden er helt uaktuelt? Heldigvis er det ikke mange som mener det samme som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 10. oktober 2003 #30 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ja, barna skal ha basar til uka. Har samla inn gevinster, ganske fine, fått basarpakke fra Redd barna og plass å stå. Håper å få inn litt på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå