Gå til innhold

ting som gjør deg så irritert at det bobler i blodet

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg sier hva pokker jeg vil. Kommer menn opp til meg har de rett til å vite jeg er opptatt så de ikke prøver seg på meg igjen. Skjønner ikke hvorfor å si til noen at man er opptatt er så slemt. Det er jo fakta. Sånn er livet.

Fordi "jeg er opptatt" leveres med en mine som oser av mer overlegenhet enn hva godt er.

Jeg er helt uenig. Å si "jeg har kjæreste" burde jo være en veldig grei måte å avvise på - man har jo sitt på det rene da. Fyren slipper å sitte igjen med et inntrykk av at han ikke er bra nok, hun er jo opptatt.

Det er jo det han får smurt utover hele seg. For mellom linjene kommer budskapet om at han er en taper som faen meg er frekk nok til å gidde å ta kontakt og som bare kan drite en lang faen i å tro at han på noe som helst vis noen som helst gang vil klare å være i nærheten av å få noe som ligner på oppmerksomhet av ett hunkjønn.

Nei betyr nei, ferdig med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo det han får smurt utover hele seg. For mellom linjene kommer budskapet om at han er en taper som faen meg er frekk nok til å gidde å ta kontakt og som bare kan drite en lang faen i å tro at han på noe som helst vis noen som helst gang vil klare å være i nærheten av å få noe som ligner på oppmerksomhet av ett hunkjønn.

Det er ikke noe mellom linjene. "Jeg har kjæreste" betyr "Jeg har kjæreste" i min bok. Det er vel ikke noe å bli fornærmet for at noen andre kom deg i forkjøpet?

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ikke noe mellom linjene. "Jeg har kjæreste" betyr "Jeg har kjæreste" i min bok. Det er vel ikke noe å bli fornærmet for at noen andre kom deg i forkjøpet?

Hvor mange menn ha sagt til deg "jeg har kjæreste" på byn? Prøv en gang å være i andre enden av de ordene der. det handler ikke om hvem som var hvor først, men om budskapet som følger med der både tonen, blikket og kroppsspråket er overfylt av nedlatenhet og selvtilfredshet.

Skrevet

Hvor mange menn ha sagt til deg "jeg har kjæreste" på byn? Prøv en gang å være i andre enden av de ordene der. det handler ikke om hvem som var hvor først, men om budskapet som følger med der både tonen, blikket og kroppsspråket er overfylt av nedlatenhet og selvtilfredshet.

Jeg går ikke på byen for å få meg noe, så der har jeg aldri kommet i noen situasjon hvor han har avvist meg. Jeg har dog fått beskjeden av en studiekamerat, og gjett hva: det er helt greit.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Fordi "jeg er opptatt" leveres med en mine som oser av mer overlegenhet enn hva godt er.

Nei betyr nei, ferdig med det.

Nei jeg sier jeg har kjæreste til de som prøver seg uansett om du liker det eller ei. Selv om jeg sier det så betyr ikke det at jeg mener han er en jævla taper osv. Jeg sier bare fakta. Deal whit it.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vel, opptil flere menn har fortalt meg at "du, det passer seg ikke, jeg har dame/kjæreste" etter en fuktig kveld.

Og jeg har aldri oppfattet det som et budskap som er fylt med selvgodhet og ovenfra-og-ned-holdning.

Men alt spørs jo på tonefall og kroppspråk. Jeg forstår at hvis man legger på et nedlatende blikk, et fnys, og litt kasting med håret, at denne setningen kan bli veldig nedlatende. Men hvis man legger på et smil, en latter, og et vennligsinnet dytt i skuldra, så blir det plutselig ikke noe problem lengre.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Men jeg er enig med brutal_mann i at det holder å si nei. Som regel skal man kunne si nei uten å måtte forklare seg også, da vanlige folk aksepterer en avvisning uten å ta det personlig.

Skrevet

Hm. Har faktisk aldri tenkt slik på det.

I mitt hode er et kort "nei" mye mer brutalt enn "jeg har kjæreste".

"Jeg har kjæreste" = "Nei, men godt mulig at jeg hadde sagt ja om jeg ikke var opptatt"

"Nei" = "Nei, nei og atter nei samme søren! Du ha'kke sjangs!"

Ellers enig med Kevlarsjäl ang. kroppsspråk :)

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg går ikke på byen for å få meg noe, så der har jeg aldri kommet i noen situasjon hvor han har avvist meg. Jeg har dog fått beskjeden av en studiekamerat, og gjett hva: det er helt greit.

Tipper menn er betydelig flinkere på å avvise på en respektfull måte enn hva norske kvinner er. for tro meg, det en får slengt i trynet som mann i dette landet, om en så mye tør be om en dans, er så fullt av spydighet, sarkasme, ovenfra og ned holdning, at det er direkte kvalmende. Å snakke med kvinner på byn er en idé jeg droppet for mange mange år siden. Nettopp fordi en blir behandlet som en hundebæsj en nettopp har tråkka i. Og da har en blitt behandlet pent...

Gjest Linda sofie
Skrevet

Hm. Har faktisk aldri tenkt slik på det.

I mitt hode er et kort "nei" mye mer brutalt enn "jeg har kjæreste".

"Jeg har kjæreste" = "Nei, men godt mulig at jeg hadde sagt ja om jeg ikke var opptatt"

"Nei" = "Nei, nei og atter nei samme søren! Du ha'kke sjangs!"

Ellers enig med Kevlarsjäl ang. kroppsspråk :)

Dette er jeg enig i. Men jeg sier ikke "nei jeg er opptatt" på en frekk måte og himler med øynene. Å si at man er opptatt er helt notmalt å si.

Skrevet (endret)

Tipper menn er betydelig flinkere på å avvise på en respektfull måte enn hva norske kvinner er. for tro meg, det en får slengt i trynet som mann i dette landet, om en så mye tør be om en dans, er så fullt av spydighet, sarkasme, ovenfra og ned holdning, at det er direkte kvalmende. Å snakke med kvinner på byn er en idé jeg droppet for mange mange år siden. Nettopp fordi en blir behandlet som en hundebæsj en nettopp har tråkka i. Og da har en blitt behandlet pent...

Jeg er altfor snill. Har ved flere anledninger avvist menn med et "om ikke det var for han der borte (nikker med hodet) - skulle jeg gjerne danset med deg. Ellers takk". Haha. Jeg er livredd for å såre noen av disse "stakkars" mannfolka. Vet godt hva det betyr å ha dårlig selvbilde, og jeg vil helst ikke være med på å ødelegge noen ytterligere.

Jeg skjønner ikke poenget med å være frekk og himle med øynene. Noen HAR faktisk gode intensjoner.

Endret av Sobril
Gjest strykebrett
Skrevet

Men jeg er enig med brutal_mann i at det holder å si nei. Som regel skal man kunne si nei uten å måtte forklare seg også, da vanlige folk aksepterer en avvisning uten å ta det personlig.

Dessverrre er min erfaring at det ikke går å si nei, uten å måtte forklare seg og få en hel masse mas og motargumenter. Derfor er det likegreit å si at man har kjøreste syns nå jeg da. Selvfølgelig på en høflig måte.

Skrevet

Igjen blir jeg irritert over folk som ikke holder seg til trådens tema (hint hint)

Skrevet

Igjen blir jeg irritert over folk som ikke holder seg til trådens tema (hint hint)

Trådens tema er jo ting man blir irritert av. De diskuterer jo ting de blir irritert av.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir irritert av eldre mennesker som kommenterer hva andre har på seg/gjør. La folk være seg!

For noen uker siden skulle jeg hjem fra julebord, det var kjempe kaldt og Oslos gater var full av folk som skulle hjem fra byen. Jeg hadde på meg vintersko, nylonstrømper, frakk og kjole som gikk til knærne. Det var UMULIG å få taxi, hadde regnet med å få tak i taxi da det var så kaldt å gå hjem (hvis ikke hadde jeg tatt med meg bukse). Så jeg gikk rundt i byen og lette etter taxi og eldre damer kommenterte "Jentunger nå tildags, de tror det er las vegas" "alt for å vise seg frem". Herregud jeg var så sint og kald. Det var ikke slik at jeg VILLE gå rundt og vise meg, hadde takket ja til en boblebukse på stedet!

• Liker 1
Skrevet

Irriterer meg grønn over folk som avlyser avtaler! Det er ganske plagsomt når du skal møte en også får du en melding hvor det det står: Nei jeg kan ikke allikavel. Arg! Dette skjedde i går. Jeg og en venninne skulle ut på byen da. Jeg hadde ikke sett henne på lenge og gledet meg til å se henne. Jeg fikk en melding av henne 2 timer før vi skulle møtes om at hun ikke kunne ut pga hun var så trøtt. Dette hadde vi faktisk avtalt i går om å møtes også får jeg en melding litt senere om at hun ikke orker allikavel?! :kjefte: Har du selv sagt at du skal møte noen får du gjøre det å. Hvis ikke du har en god grunn til å avlyse. Hadde ingen andre å gå ut med for veldig mange er bortreist så jeg gikk ned alene.

• Liker 1
Skrevet

Kunder som påberoper seg 5 års GARANTI i følge KJØPSloven. Nei, du har 5 års REKLAMASJONSRETT i følge FORBRUKERKJØPSLOVEN :kjefte:

Er bare så innmari latterlig med folk som bruker lovverket som argument, men kjenner det så dårlig at de refererer til feil lover. Jadda... :fnise:

Skrevet

Irriterer meg grønn over folk som avlyser avtaler! Det er ganske plagsomt når du skal møte en også får du en melding hvor det det står: Nei jeg kan ikke allikavel. Arg! Dette skjedde i går. Jeg og en venninne skulle ut på byen da. Jeg hadde ikke sett henne på lenge og gledet meg til å se henne. Jeg fikk en melding av henne 2 timer før vi skulle møtes om at hun ikke kunne ut pga hun var så trøtt. Dette hadde vi faktisk avtalt i går om å møtes også får jeg en melding litt senere om at hun ikke orker allikavel?! :kjefte: Har du selv sagt at du skal møte noen får du gjøre det å. Hvis ikke du har en god grunn til å avlyse. Hadde ingen andre å gå ut med for veldig mange er bortreist så jeg gikk ned alene.

Helt enig med deg der. Og det som er spesielt irriterende er hvis det er den personen selv som har kommet med forslaget om at dere skal finne på noe, men så kan hun ikke alikevel. Har selv en sånn venninne som gjør dette ganske ofte, og jeg har nesten gitt opp å finne på ting med henne, fordi jeg vet at hvis jeg sier ja til å bli med, så avlyser hun alikvel. Eller at hun ikke kan/orker å finne på noe når jeg spør. Hadde det ikke vært for at jeg må se henne hver dag noen år til framover, så hadde jeg bare droppet henne

Skrevet

Jeg blir irritert akkurat nå over en idiotisk kjerring jeg faen ikke blir kvitt på facebook. Har slettet henne flere ganger,men like fullt sender hun venneforespørsel om og om igjen.. vi har INGENTING til felles annet enn bosted og at vi har unger.

Jeg blir dritlei de stupide kommentarene hennes BESTANDIG på mine statuser eller koblinger el hva det nå er.. Og NEI,det er ikke fordi hun liker meg, hun er bare så inn i helvete nysgjerrig sladrekjerring at hun ikke klarer å la være å prøve å "komme innafor" fordi jeg ikke er en del av husmor-klubben deres...

det gjør meg skikkelig irritert akkurat nå!

Skrevet

Barn som ikke har oppdragelse. Jobber i butikk og er ikke noe stas med unger som løper rundt, river ned ting, Løper bak kassa, inn på prøverommet osv osv. Kan dere ha LITT styr på ungene? Var faktisk en unge som hadde klart å rive ned en genser. Han drev da å tråkket på genseren med skoene!!! :kjefte: Mora sin unnskyldning var: Jammen genseren er jo svart. Ingen som ser at den er skitten uansett :klaske: Selv om klærene er svarte eller mørke blå betyr ikke det at snørrungen din kan rive ned klær og tråkke på de! Ærlig talt. En anna gang var det en unge som hadde funnet seg en parfyme og drev å løp rundt med den å sprayet ned hele butikken! :nei: Kan tro det stinket parfyme all over the place

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...