Mynona Skrevet 21. juni 2012 #1361 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Jeg synes det er morsomt å lese om hvis noen har gjort noe uvanlig, eller hvis de har dumma seg ut (på en morsom måte) eller hvis de beskriver en hendelse med snert. Alt som gjøres litt morsomt, selvironisk og anderledes er artig å lese. Også synes jeg det er koselig å lese at det har hendt noe bra/fint/koselig for andre. Eller at de koser seg på ferie. Det meste er egentlig ganske greit, det er mer måten å skrive det på og hyppigheten. For min del hvertfall. Endret 21. juni 2012 av Mynona-83 4
Mafalda Skrevet 21. juni 2012 #1362 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har en (godt voksen) FB-venninne som alltid legger ut statuser om hvor vondt hun har det, og at det er godt å ha gode, ekte venner. Gjenta: gode, ekte venner Gjenta en gang til: gode, EKTE venner OK, så hvor mange falske venner har du egentlig hatt?
Gjest HuskyPusky Skrevet 21. juni 2012 #1363 Skrevet 21. juni 2012 Har ei som jeg finner litt underholdende. Jenta/dama la meg til for et par år siden, fordi vi såvidt kjente hverandre på ungdomskolen. Etter det har vi vel egentlig aldri pratet sammen. Her om dagen kom det en rekke statuser: Tenkte å slette venner jeg aldri snakker med her inne på facebooken jeg, noen som ikke vill bli sletta, trykk liker så sletter jeg deg ikke..holder selvfølgelig på di som jeg vet er venner.. (Jeg trykka selvfølgelig ikke på liker, og regna vel egentlig med å bli sletta som en av de første) en time senere: sånn da har jeg fått fjernet noen venner.. enda et par timer senere: enda flere venner fjernet, over 400 er litt av en jobb. Skulle ønske man kunne merke flere å slette på engang Jeg er fortsatt på vennelista, og når hun ser på meg som en ekte venn så lurer jeg jammen på hvordan folk hun egentlig hadde på vennelista i utgangspunktet Uansett synes jeg det er litt tragisk å fiske så heftig etter oppmerksomhet. 7
Gjest finurlig Skrevet 22. juni 2012 #1364 Skrevet 22. juni 2012 Hva er egentlig greit å skrive om i statusen sin da? Kom gjerne med forslag Det er helt greit å skrive: Morsomme statuser Når noe rart har hendt deg Hvis du har prestert noe utsedvanlig bra Spørsmålstatuser (forslag til film/musikk/bøker) Informative statuser (som at du er ferdig på skolen og flytter til Volda etc, slik at folk vet) Det er IKKE greit å skrive: Stikkordstatuser (hmm, lilla, godgutt, etc) Skrytestatuser (med mindre du faktisk har prestert utsedvanlig bra) Sangtekststatuser Way too informative statuser Overdreven tagging i statuser Sutrestatuser Dette er min mening. Er du i tvil om du burde legge ut statusen din, spør deg selv om folk genuint vil vite det du har skrevet 6
Wonders Skrevet 22. juni 2012 #1365 Skrevet 22. juni 2012 *** hørte på radiokanalen As The Rush Comes (Radio Edit) by Motorcycle Radio på Spotify. Hvem bryr seg 2
Gjest Dagdrømmer Skrevet 7. juli 2012 #1366 Skrevet 7. juli 2012 Ei bekjent av meg er såkalt gladkristen og skriver cirka 4-5 statusen om hvor fantastisk Gud er, hver eneste dag. Av og til er det bare irriterende, men noen ganger blir det bare morsomt når de er så religiøse: "So overwhelmed by Gods greatness and faithfullness! ****** conference was totally mind blowing and life transforming! Never felt so honoreres to scrub toilets in my life!!! Thank you God!!!" Og nei, hun mente det ikke sarkastisk :-P 1
Minya Skrevet 7. juli 2012 #1367 Skrevet 7. juli 2012 Ei bekjent av meg er såkalt gladkristen og skriver cirka 4-5 statusen om hvor fantastisk Gud er, hver eneste dag. Av og til er det bare irriterende, men noen ganger blir det bare morsomt når de er så religiøse: "So overwhelmed by Gods greatness and faithfullness! ****** conference was totally mind blowing and life transforming! Never felt so honoreres to scrub toilets in my life!!! Thank you God!!!" Og nei, hun mente det ikke sarkastisk :-P Høres ut som vi kanskje har samme fjasbokvenn. Jeg har også en sånn gladkristen en, men hun er mer gladkristen på fjasbok enn i virkeligheten. Blir mye praise the lord i løpet av en ukes tid.
Gjest Dagdrømmer Skrevet 7. juli 2012 #1368 Skrevet 7. juli 2012 Høres ut som vi kanskje har samme fjasbokvenn. Jeg har også en sånn gladkristen en, men hun er mer gladkristen på fjasbok enn i virkeligheten. Blir mye praise the lord i løpet av en ukes tid. Bor hun i utlandet? Da er det mulig det er samme person ja Hahaha, ja hun går jo ikke rundt i virkeligheten og lovpriser Gud og er jo ei kjempesøt og snill jente som jeg liker godt, men Facebook blir litt i overkant mye brukt som et verktøy for å uttrykke sin takknemlighet for Gud
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 7. juli 2012 #1369 Skrevet 7. juli 2012 Nå begynner jeg å bli lei av alle småbarnsforeldrene på fb som utleverer ungen sin litt for mye. Jeg kan ikke se for meg at alle personene på vennelista deres har behov for å vite at de er fortvilt over at poden har bleieutslett, eller er dårlig i magen. Hvorfor synes mange at dette er fin informasjon som man kan dele med andre? Jeg har av og til vurdert å skrive "fin og fast avføring på meg i dag" på statuslinjen min på kødd, men jeg tror ikke at folk ville skjønt det 9
Dragonfly84 Skrevet 7. juli 2012 #1370 Skrevet 7. juli 2012 Uff, jeg har ei på facebook som sikkert er veldig hyggelig (jeg har truffet henne to ganger, skikkelig nær venn dette altså), men jeg blir litt gal av statusene hennes. En vanlig dag kan være: "Nå skal jeg dra og trene! Herlig!" "På mølla:)" "Trente to timer i dag!" "Jeg har gått ned to kilo på en måned! Jippi!" "Nå skal jeg lage middag og vente på kjæresten. Jeg er så heldig som har han!" "Ååå, jeg er så deppa og lei meg:(" "Jeg har ingen motivasjon om dagen, alt er bare trist." "Koooser meg med yndlings-tv-serien" "For en forferdelig dag... Håper det blir bedre i morgen... Natta..." Hvis det ikke er skryting av at hun trener, så er det sympatifisking. En gang innimellom er greit, altså, men hver. eneste. dag! Samtidig er det litt underholdende, så jeg vil ikke hide henne heller 6
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 7. juli 2012 #1371 Skrevet 7. juli 2012 Statuser som viser mangel på selvinnsikt Statuser som er too much, av typen "jeg er så deppa, buhu, ingen liker meg"
Dragonfly84 Skrevet 7. juli 2012 #1372 Skrevet 7. juli 2012 Jo, og jeg må nevne en ting til. Når folk skriver ufullstendige statuser, som f.eks. "Jeg er helt skjelven fortsatt etter det som skjedde i dag" og folk som kommenterer fortsetter i samme spor! Type "Mmm, skjønner deg godt jeg" eller "Ja, det må ha vært forferdelig!" akkurat som om de vil si at "jeg kjenner den personen kjempegodt og vet hva hun snakker om, men jeg gidder ikke fortelle andre hva det dreier seg om". Og så skriver folk "hva har skjedd?" men ingen gidder å skrive hva som faktisk har skjedd, de bare fortsetter å skrive ting som "det ville jeg også ha vært, hvis det hadde skjedd meg". Hvis folk skal holde på sånn, så kan de vel poste statusen sånn at bare de nærmeste vennene som vet hva som har skjedd får se statusen også da, i stedet for å fylle opp andres vegg med masse ufullstendig tull. 14
Gjest Svampen Skrevet 7. juli 2012 #1373 Skrevet 7. juli 2012 - Statuser der bare halvparten står og man må spørre om man skal vite mer. - Statuser som man kopierer, à la "Sett dette på din status om du kjenner noen som har dødd av kreft for å vise at du bryr deg". - Statuser som er skrevet bare for å få oppmerksomhet/sympati - Statuser der vi får vite mer enn vi egentlig vil, feks: "Nå har ungen min hatt løs mage i flere dager, noen som har tips til hva som kan gjøre det bedre?". - Statuser som foreldre skriver om barna sine, der ALT kommer frem - stakkars barn sier nå jeg.
Avi Skrevet 7. juli 2012 #1374 Skrevet 7. juli 2012 Jeg hater, hater, hater lange krangler i statusene til folk. Det begynner ofte med en dramatisk status, og så bare baller det seg på. Her er noen statuser som har irritert meg litt i det siste: Herregud, jeg bare MÅ snakke med noen nå, noe har skjedd! Sykehuset.... fyfaen i dag føler jeg meg grusom! Så stolt av min nydlige herlige 2 åring som fikk MASSE skryt av helsestasjonen i dag ! Og helsesøstra ble helt satt ut når **** kunne alle fargene og kunne telle helt til 9 uten noe feil og ikke minst snakke så bra å leke/ mamma er sååå stolt :* kombinere leker osv uten barnehageplass og snart bæsjer du ikke i bleia di mer! ♥ flinke jenta til mamma'n sin :* Sove, stå opp, spise deilig frokost, jobb, hjem, spise og slappe av, sove ... Bored... Partyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!! I heard that u r talking shitt behind our back's.... What r u thinking with ? You'r ass ? Du er herlig du vet vel det jentami ? Dagene med deg har vært fantastiske til nå, håper på mer om jeg er heldig !! ♥ elsker deg pus ;* **.**.**** er beste dagen på lenge, da ble hjertet mitt helt igjen, takket være deg. gratulerer med 1 uke babe ;* 6
Dolce Skrevet 7. juli 2012 #1375 Skrevet 7. juli 2012 Absolutt alle statuser som sier: "Kopier/sett den på statusen din hvis du bryr deg om (x)/hvis du er/har (y)." x- kreft, noen som har dødd osv. y- hvis du er/bryr deg om en sønn/datter/mor/far/bror/søster osv. Ofte er de skrevet på elendig norsk også. Boooooooring. Verste er dem som også sier: Jeg vet at bare 10% vil sette dette på sin status (opprinnelig skrevet av en annen person, i et annet land, på et annet språk, for mange måneder/år siden.... ) "Jeg vet"? Det ser rett og slett bare innmari dumt ut. 2
pinar Skrevet 7. juli 2012 #1376 Skrevet 7. juli 2012 Jeg begynner å bli lei av at alle har VERDENS BESTE KJÆRESTE/MAMMA/UNGE ++ Neeei! Du har kanskje en som har bra for deg, men ikke nødvendigvis for alle andre.
Sirah Skrevet 7. juli 2012 #1377 Skrevet 7. juli 2012 Jeg er SÅ enig ang statusene om barn! For all del, har det skjedd noe stort som at poden har tatt sine første skritt eller noe er det så klart greit. Men xant statuser om dagen om hva poden gjør til enhver tid? Spar meg! Jeg har faktisk slettet flere venner kort og greit fordi jeg ikke ORKER å bli spammet med alt det barnetullet. 1
Ixnay Skrevet 13. juli 2012 #1378 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Dette er min mening. Er du i tvil om du burde legge ut statusen din, spør deg selv om folk genuint vil vite det du har skrevet Enig, tenk gjerne: "hvordan ville jeg reagert hvis noen av mine venner postet dette?" Hvis du synes at det hadde vært OK å lese, så post i vei Endret 13. juli 2012 av Ixnay
Gjest finurlig Skrevet 13. juli 2012 #1379 Skrevet 13. juli 2012 Enig, tenk gjerne: "hvordan ville jeg reagert hvis noen av mine venner postet dette?" Hvis du synes at det hadde vært OK å lese, så post i vei Vi tenker helt likt! Glemte å føye til et viktig punkt på lista mi: For guds skyld, dropp de jævla hjertene! I dag hadde jeg ei venninne på FB som skrev "å fy faen så skummelt!" midt på natta, etterfulgt av kommentarer som "ja, vet!" Og "Har ringt politiet!" Og lignende drama. Selvfølgelig spør folk om hva som har skjedd, men "de kule" vil jo ikke dele det da! Jeg mener, har det skjedd noe freaky som førte til at de måtte ringe politiet, burde ikke folk få vite om det? 1
Gjest Tekola Skrevet 13. juli 2012 #1380 Skrevet 13. juli 2012 Hvorfor kan ikke folk slutte å trykke på linker som helt tydelig er virusinfiserte?! Nå er det denne som mange trykker på. [sHOCKING!] Bare 17 ar, og hun gjorde det i offe... Videoopptak-hvorfor hun gjorde det hver dag! I OFFENTLIG og slikt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå