Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Fotballstatuser ja.

Jeg hater dem.

"Skal se fotballkamp! :D"

"Heia Laget!!!"

"Spennende kamp :D"

"woooooooo det ble mååål"

"Pf, drittdommer!!!!!!1111"

"HAHAHAHA GULT KORT TIL FORBALLSPILLER"

"Heia Laget!!!!"

"neeeeeeeeeeeeeeeei"

":( :("

"JAAAAAAAAAAAA!!!!! NavnPåFotballspiller <3 <3 <3"

Hvis jeg ønsker å vite hva som skjer på den helvetes fotballkampen, så klarer jeg å slå på tvn/pcn/radioen.

Shut the fuck up!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har en på facebook som for et halvt år siden sluttet i jobben for å bli med på et personlig utviklingskurs.

I bunn og grunn er det en gruppe menn i begynnelsen av 20årene uten utdannelse (av noe slag) som vil bli "partyfiksere" og "personlig coatch" ved å blogge om trening, "mental trening" (som etter det jeg har lest av bloggen består av å puste i dype drag og tenke positive tanker), sitater av kjente menn og gi sextips (direkte plagiat av "the Game", av det jeg har sett). Alt sammen skrevet på dårlig engelsk, med unntak av det som er copy/past fra google.

På facebook linker han hele tiden til bloggen sin og skriver om alle festene han har vært på, alle stedene har har dratt, all treningen etc.

På toppen av det hele sitter en fyr i 30årene i stilig dress og tjener seg halvrik av alle "kursene" de må ta for å kunne "oppnå drømmen".

Facebookvennen min tjener ikke ei krone på det han driver med, så han finansierer livsstilen og kursene med oppsparte midler og NAV.

Det hele virker for meg som et slags pyramidespill møter scientologi. Med tanke på at man blir med på kurs etter kurs etter kurs etter kurs med et løfte om å bli "hipp og rik".

Endret av Alice123
Gjest finurlig
Skrevet

Har ei venninne nå som så langt har skrevet: Gravid eller ikke gravid..? "/

Og: på vei for å kjøpe graviditetstest!

Og: Skal bli spennende å se!

Og: Klarer jeg å vente til i morgen?

Seriøst.. Ja, det er spennende, men burde man ikke holde dette litt for seg selv så tidlig i eventuellt svangerskapet?

• Liker 9
Skrevet

Jeg er lei de helvettes statusene om spellemannsprisen!

Det holder nå!

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Jeg er utrolig lei bildet av den redigerte mokkabønneboksen. Synes det er direkte respektløst å være med på å spre noe sånt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er utrolig lei bildet av den redigerte mokkabønneboksen. Synes det er direkte respektløst å være med på å spre noe sånt!

Ja ysj, har heldigvis bare sett en av de. Og lei spellemannsstatuser!

• Liker 1
Skrevet

Fotballstatuser ja.

Jeg hater dem.

"Skal se fotballkamp! :D"

"Heia Laget!!!"

"Spennende kamp :D"

"woooooooo det ble mååål"

"Pf, drittdommer!!!!!!1111"

"HAHAHAHA GULT KORT TIL FORBALLSPILLER"

"Heia Laget!!!!"

"neeeeeeeeeeeeeeeei"

":( :("

"JAAAAAAAAAAAA!!!!! NavnPåFotballspiller <3 <3 <3"

Hvis jeg ønsker å vite hva som skjer på den helvetes fotballkampen, så klarer jeg å slå på tvn/pcn/radioen.

Shut the fuck up!

Men å ignorere statuser på facebook, mestrer du tydeligvis ikke... ;)

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Men å ignorere statuser på facebook, mestrer du tydeligvis ikke... ;)

Hadde facebook hatt en funksjon som gjorde at jeg kunne skjule alt som hadde noe med fotball å gjøre hadde det vært en enkel sak, men jeg kutter ikke ut venner bare fordi de liker fotball :)

• Liker 6
Skrevet

Hadde facebook hatt en funksjon som gjorde at jeg kunne skjule alt som hadde noe med fotball å gjøre hadde det vært en enkel sak, men jeg kutter ikke ut venner bare fordi de liker fotball :)

Enig. Skulle veldig gjerne hatt en ignore-fotball innstilling.

Skrevet

"Daffedag:-D" Dette skriver en av mine Facebookkontakter annenhver dag. Ja, ok du er lat. Vi har skjønt det nå.

Skrevet

Godt... da er det fremdeles håp! :fnise:

Skrevet

Dette er den lengste statusen jeg noen gang har sett:

Noe å tenke på?

Alle over 50 år eller rundt der, bør lese dette, ja kanskje til og med den yngre generasjonen. Jeg sto i kassen på butikken nylig og skulle betale varene, da den unge kassereren foreslo at jeg burde ta med mine egne poser fordi plastposer ikke er bra for miljøet.

Jeg beklaget og forklarte at vi hadde ikke den miljømessige måten å tenke på i vår tid. Kassereren svarte at: «Det er problemet, deres generasjon brydde seg ikke nok om å bevare miljøet for fremtidige generasjoner" Hun hadde rett i en ting - vår generasjon hadde ikke miljøtenkning i "vår tid". Men hva hadde vi i vår tid?

Etter mye grubling og søken dypt inne i min egen sjel begynte jeg å huske hva vi hadde……. Vi hadde melkeflasker av glass som vi leverte tilbake og brusflasker som vi pantet. Butikken sendte dem tilbake til produsenten som vasket dem og brukte dem om igjen, både melkeflasker og brusflasker. Så de ble faktisk gjenbrukt mange ganger. Men vi hadde ikke tenkt på "miljøet". Dengang eksisterte nemlig en annen ting; NØYSOMHET.

Vi gikk ned trappene fordi vi ikke hadde heis eller rulletrapper i alle butikker, skoler og forretningsbygninger. Vi gikk til butikken for å handle og vi tok ikke bilen hver gang vi skulle flytte oss noen hunder meter. Men kassereren hadde rett, vi tenkte ikke miljøhensyn dag og natt….

Engangsbleier visste vi ikke hva var, så bleiene ble rengjort og vasket, mange ganger før de var utslitte. Vi tørket klærne våre på klessnoren ute, ikke i et energikrevende monster. Sol og vind tørket klærne våre på vår tid. Barna arvet klær fra sine eldre søsken, og det var så absolutt ikke bestandig siste mote, eller merkevareklær.

Men kassereren hadde fortsatt rett, vi tenkte ikke på miljøet. På den tiden hadde vi en enkel TV eller radio hjemme, ikke en i hvert rom. TV'en hadde en liten skjerm som et lommetørkle - ikke som halve Stord! På kjøkkenet blandet, pisket og eltet vi alt med håndmakt, vi hadde ikke maskiner som gjorde det for oss. Når vi pakket skjøre gjenstander, brukte vi gamle aviser for å beskytte dem, vi hadde ikke bobleplast eller styrénputer. I de dager startet vi aldri en bensinslukende motor bare for å klippe plenen, vi dyttet klipperen for hånd. Vi fikk så mye mosjon og bevegelse på jobbe at vi ikke behøvde å gå til et treningsstudio som bruker elektriske maskiner som tredemøller, stairs-maskiner og mer. Men kassereren hadde rett, vi tenkte ikke på miljøet.

Vi drakk vann fra springen i stedet for å bruke en plast kopp eller flaske hver gang. Å handle vann som er like dyrt som en flaske Cola, var ikke oppfunnet, og helt ufattelig på den tid, hvis noen hadde foreslått det. Vi fylte våre penner med blekk når de ble tomme, i stedet for å kjøpe en ny. Vi erstattet barberblad i barberhøvelen i stedet for å kaste høvelen og alt, som i dag. Men vi tenkte ikke på miljøet. På den tiden brukte folk buss og barna syklet eller gikk til skolen i stedet for at hver forelder måtte starte taxivirksomhet med åpningstid 24 timer i døgnet.

Vi hadde en stikkontakt i hvert rom i stedet for et dusin uttak i en forgrening. Vi hadde ikke en datastyrt maskin som sender signaler 2000 mil ut i verdensrommet for å bestille pizza. Pizza eksisterte for øvrig ikke. Er det ikke trist hvordan dagens generasjon klager over hvilke miljøgriser vi, den eldre generasjon er, bare fordi ordet "miljøtenkning" ikke var oppfunnet? Legg dette på din FB profil hvis du kjenner noen andre innbilske eldre personer som trenger en leksjon fra den yngre smart-ass-generasjonen, i det å bevare miljøet, slik at de kan sette det opp i sin status.

Flaue saker! Kommentarene var "Knallbra, beste jeg har lest på lenge, låner den jeg" :sjenert:

• 3 uker senere...
Skrevet

I status, men et bilde som dukket opp på wallen min idag.

Det var et bilde av en grav hvor det stod: Her hviler Norge, en gang hjem for nordmenn. 1905-2012.

:kjefte::kjefte:

Skrevet

Jeg har 3 venninner som er ganske sammensveiset.

:eeeh: :"Ut og ake med :danse: og :klappe: !!!! DET BLIR GØY!!!!"

:danse: : "Jaaaa det blir kjempekos! <3 <3 <3"

:klappe: :"GLEDER MEG SOM FAAAAEN!!!"

Også de andre to under, lik status og like svar fra resten, etterfulgt av:

:klappe: :"Det var kjempegøy å ake med :danse: og :eeeh: ELSKER DERE!!"

:eeeh: :"Jaaaaa må gjentas det var gøy!!!!"

:danse: :"må absolutt gjentas ja, kjempe gøy, elsker dere og <3 <3 <3 "

Som om ikke det var nok, så kommer dette:

:foto: :"Se her er meg og jentan mines aketurbilder, woooo vi er tøffe!!!"

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg tror vi har samme trekløver som venner pixie!

Skrevet

Shit, ikke si jeg sa noe!!! :-O :-D (de er jo skjønne jenter, men herregud, de gangene jeg en skjelden gang går ut og treffer dem har vi jo ikke noe å prate om, for alt dokumenteres jo på face!;D)

Hvis navnene deres begynner på en bokstav midt uti alfabetet, den neste bokstaven, og et dobbeltnavn, lurer jeg på hvem DU er :D

Skrevet

De som skriver typ "Tenk at det er et år siden..", folk spør "hva da?" og får ingen svar.

De som oppdaterer om ungene sine HELE tiden! "Kari hadde 40 i feber idag og, huffda :/", og generelt skriver om alt hva ungene sier i løped av en dag.

De som skriver "........" etter hvert eneste ord eller settning! :kjefte:

Skrevet

Egl ingenting. Siden jeg har blokkert folk jeg ikke ønsker kontakt med og andre periferie venner's virkelig uinteressante statuser lukker jeg ned. Og jeg regner med at noen av dem blokkerer noe av mine kjedsommeligheter. Gjør ikke alle det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...