Gå til innhold

vår lille spire <3

^me^

Anbefalte innlegg

:hoppe: For 15 uker :hoppe:

De to nye soverommene hørtes kjempe fint ut :) Og wallstickers er utrolig fint :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i dag våknet jeg kl. 06.45 av muskelsmerter i den ene armen/skrulderen og fikk ikke sove, jeg prøvde varmeflaske, hjalp ikke, prøvde en varm dusj, hjalp litt så la jeg meg i senga igjen og leste en bok, når kl. var ca 09,45 tenkte jeg at jeg måtte få meg noe å spise og skjærte opp et eple i biter og satt og koste meg med eple, bok og varmeflaske i sengen og ante fred og ingen fare, plutselig kjenner jeg at magen min plutselig vrir seg totalt og at eplene var på vei i retur igjen!uten noen som helst forvarsel!

dette er andre gangen det har skjedd, bare at sist gang klarte jeg og holde det nede på en eller annen måte, klarte å puste meg igjennom det, men i dag var ikke det tjangs en gang!

så merkelig at magen bare på et par sekunder vrir seg og sender maten i retur igjen! :sjokkert:

dette er ikke normalt for meg!har også hatt løs avføring de siste ukene, men som nå har blitt bedre..lurer på om jeg reagerer på juice jeg?jeg har ikke drukket juice i det siste og har hatt normal avføring.

ellers kan jeg ikke drikke brus uten og høre og kjenne at det bobler inni meg etterpå, har store problemer med å få ut luften etterpå..

gud så mye rart som har skjedd med fordøyelsessystemet mitt etter jeg ble gravid!det er helt utrolig!min mage pleier å være stabil hele tiden uten noen problemer i det hele tatt! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig med slike plager. Vet ellers ikke hva jeg skal si om saken, annet enn at jeg føler med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig :( Men det er jo normalt å få litt vansker med fordøyelsen når man går gravid. En av mange koselige ting vi må gjennom :) Haha. Håper det blir bedre snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple på tom mage er døden for meg, gravid eller ei. Jeg tåler det alldeles ikke og får voldsomme magesmerter:( Så det kan være noe av det samme du har. Løs mage har jeg hatt i over to mnd så vet hva du mener med at alt forandres..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp, jeg tenker på det som en av de tingene som forandres og følger med svangerskapet.

jeg har tre gode nyheter!

min venninde og gode nabo er også gravid!nå kan jeg gå gravid sammen med noen!hun er også førstegangsgravid, ikke planlagt men barnet er i gode, trygge og stabile omgivelser alikevel, far til barnet er kjempeglad da han har ønsket seg barn en stund :)

jeg har også meldt meg på gravidsvømming!jeg elsker vann og gleder meg veldig til kurset begynner :hoppe:

når barnet er født skal jeg gå på babysvømming :hoppe:

jeg er en skikkelig waterbaby fra før av :fnise:

jeg tror jeg begynner å kjenne noe liv inni magen nå! det føles ikke ut som luft eller leamus. noen ganger føles det ut som om babyen tar salto, andre ganger føles det ut som et pittelite spark!herlig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 herlige nyheter! :strix:

De første sparkene er magiske og kjempespennende! Du har en spennende tid i møte. Også så gøy med en venninne som også er gravid og som attpåtil bor så nærme. Det ønsker jeg meg også :)

Svømming er deilig trening når man er gravid! Jeg har svømt en del også er jeg så heldig å ha et varmtvannsbasseng ved siden av det vanlig bassenget, med temperatur på 35 grader (der de også har babysvømming) :nigo: Herlig belønning å legge seg oppi der etter en god svømmeøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sparkene er kjempekoselig! :)

Og gravidsvømming og babysvømming har jeg også lyst til! Skal høre med jordmor neste time om det er noen tilbud her i Bodø! Tror det er det, så. :)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i dag!!:hoppe:

tenk, 4 uker til er jeg halveis!tiden går fort synes jeg!

i dag skal jeg på kino å se kung fu panda 2 med mitt tantebarn, dette er noe vi gjør ofte og vi storkoser oss! :) hun er 7 år btw :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 16 uker! :hoppe:

Så flink tante du er! :jepp: Jeg har en lillesøster på åtte, og har dessverre lit tid til henne. :sukk: Men i sommer har jeg veldigvis mye mer tid, så håper på å få funnet på litt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og legge igjen litt spor her, jeg også.

Så kjekt å ha noen å gå gravid sammen med! Kan fort bli ensomt hjemme i mammaperm.

Og så deilig med gravidsvømming. Jeg gikk selv og svømte litt sist gang, blir ikke så mye tid til det nå.

Og babysvømming anbefales virkelig (hvis det ikke er noe klorallergi eller hudeksem i nærmeste familie). Det er utrolig kjekt :jepp: Både vi og småen storkoser oss i vannet. Og nå når det ikke er kurs lenger, så går vi fortsatt hver lørdag på egenhånd. Øver på de ulike grepene og gjøre noen dykk slik at han ikke skal glemme alt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legge igjen litt spor her, jeg også.

Så kjekt å ha noen å gå gravid sammen med! Kan fort bli ensomt hjemme i mammaperm.

Og så deilig med gravidsvømming. Jeg gikk selv og svømte litt sist gang, blir ikke så mye tid til det nå.

Og babysvømming anbefales virkelig (hvis det ikke er noe klorallergi eller hudeksem i nærmeste familie). Det er utrolig kjekt :jepp: Både vi og småen storkoser oss i vannet. Og nå når det ikke er kurs lenger, så går vi fortsatt hver lørdag på egenhånd. Øver på de ulike grepene og gjøre noen dykk slik at han ikke skal glemme alt ut.

JA!ikke sant? :Nikke:

Fikk mail fra gravidsvømmingen om at det begynte i august, så det blir ikke så lenge å vente, de har bare 4 kurs i året. Prøver å få med meg vennina mi men hun måtte diskutere kostnaden med mannen sin først. Koster 1000 kr for hele kurset som er på 7 kvelder over 2 mndr. Siste kvelden får vi og mennene på omvisning på fødeavdelingen på sykehuset.

Jeg kommer til å bruke turgåing og svømming 1 gang i uken som trening mens jeg går gravid og evt også etter bebi (som vi kaller magen)har komt til verden. Når kan jeg virkelig begynne å trene på treningsstudio etter fødsel? har hørt at hvis du trener en del etter fødsel så risikerer du å miste melken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA!ikke sant? :Nikke:

Fikk mail fra gravidsvømmingen om at det begynte i august, så det blir ikke så lenge å vente, de har bare 4 kurs i året. Prøver å få med meg vennina mi men hun måtte diskutere kostnaden med mannen sin først. Koster 1000 kr for hele kurset som er på 7 kvelder over 2 mndr. Siste kvelden får vi og mennene på omvisning på fødeavdelingen på sykehuset.

Jeg kommer til å bruke turgåing og svømming 1 gang i uken som trening mens jeg går gravid og evt også etter bebi (som vi kaller magen)har komt til verden. Når kan jeg virkelig begynne å trene på treningsstudio etter fødsel? har hørt at hvis du trener en del etter fødsel så risikerer du å miste melken?

Det var en ganske overkommelig pris.

Vi blir å fortsette med videregående babysvømming med småen utover høsten, så jeg får i hvert fall vært i varmt vann en gang i uken. Så for mannen etter hvert ta han med seg gjennom garderoben.

Etter fødsel er det lurt og anbefalt å vente med trening i 6 uker. Slik at kroppen kan hvile seg og begynne å bygge seg opp igjen.

Ingen av treningssentrene i den kjeden hvor jeg trener har egne gravid gruppetreninger, og jeg sliter allerede med bekkenet. Er ikke så lett å følge timene de har satt lenger heller. Jeg var og fikk priser på personlig trener i går. Det er dyrt altså! Men samtidig en investering i helsen som kan ha stor betydning.

Bebi, så koselig navn. Her går det i Knøtten. Det kalte vi førstemann også i magen, så han er nå småen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker i dag :hoppe:

jeg kjenner mer og mer bevegelske og kjenner det bedre for hver dag som går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker :hoppe:

Her kom magen min skikkelig (altså mer enn en liten kul) først i uke 22.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...