Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingwok med hvitløk- og østerssaus + fullkornsris eller villris.

Skrevet

Foliestekt marinert fjellørret med cherie-poteter, assparges og frisk salat. NAM! :sikle:

Skrevet

Fiskekaker på mandag, linsesuppe tirsdag og onsdag ... jeg tror vi med god samvittighet kan ha røkt svinekotelett med bearnais-saus i dag, jeg :sjarmor:

Skrevet

I går ble det litt unntakstilstand - og jeg endte opp med improvisert alenemiddag: Farfallepasta med tomat, rødløk, hvitløk, purre, paprika, kapers, pinjekjerner og parmesan.

I dag steker vi fersk ryggfilet av brosme. Tilbehør blir sitronbåter, gulrotpuré med frisk ingefær og villris+brun basmatiris med rødløk, persille og vinaigrette.

Skrevet

Piafs provencalske grønnsakssuppe med byggryn og Puy-linser. :)

Skrevet

Er jo blitt helt surr med menyen denne uka.

I dag improviserer vi med kylling.

Skrevet

Hva er stifado?

I dag ble det stekt sild, kokte poteter og råkost av gulrot og eple.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Blomkålsuppe uten noe som helst annet tilbehør enn blomkål. Hjemme alene - gidder ikke koke.

Skrevet
Hva er stifado?

Det er en gresk gryterett. Jeg lager den ved å brune oksekjøtt i terninger, løk og hvitløk. Har i tomatpuré, hermetiske tomater, litt rødvinseddik, rødvin, oregano, rosmarin, laurbærblad, litt cayennepepper, sukker, salt og pepper. Lar det småkoke ca 1½ time (det hender også jeg tilsetter aubergine og poteter etter ca 1 time) og serverer med ris.

Skrevet

Pitabrød fylt m/stekt kyllingfilet, fetaost og salat m/gresk dressing. Råstekte poteteter og minimais ved siden av. :sikle:

Skrevet

Pasta penne med kjøttsaus ,gratinert i ovnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...