Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #12541 Skrevet 9. oktober 2006 Kjøttkaker i brun saus med potet, gulrotstuing og tyttebærsyltetøy.
Irie Skrevet 9. oktober 2006 #12543 Skrevet 9. oktober 2006 Rester fra gryten i går, med pasta til i dag
Impala Skrevet 9. oktober 2006 #12544 Skrevet 9. oktober 2006 Seibiff, kokte poteter, stekt løk og gulrotstuing.
Gjest Deception Skrevet 9. oktober 2006 #12545 Skrevet 9. oktober 2006 Tunfisk og tomatbønner. Lenge leve latskapen.
Shabana Skrevet 9. oktober 2006 #12547 Skrevet 9. oktober 2006 I dag skal gemalen lage pasta bolognes med en personlig vri... (Tror det vil si at vi skal ha ruccula salat og friske tomater til) Kjempegodt
Gjest piaf Skrevet 9. oktober 2006 #12548 Skrevet 9. oktober 2006 Kremet purésuppe av blomkål og brokkoli, med litt bacon og parmesan i. Og grove rundstykker, hvis jeg får kjøpt noen på veien hjem. ← Dette ble en rask og god hverdagssuppe, viste det seg! Sånn gjorde jeg: Surret 1/2 pk stjernebacon i olivenolje og bittelitt smør, tilsatte 1 hakket løk og surret mykt, og så et finhakket hvitløksfedd, 1 digert blomkål i buketter (det var så stort at vi droppet brokkolien) og 1 liter grønnsakskraft. Kokte 5 min, moste med stavmikser, tilsatte en fløteskvett (2-3 ss), 1 neve reven parmesan og litt revet muskat, pluss litt maisenna rørt ut i vann - og ga et oppkok. Smakte tilslutt til med salt, pepper og presset sitronsaft.
Gjest LilSweetie Skrevet 9. oktober 2006 #12549 Skrevet 9. oktober 2006 Dette ble en rask og god hverdagssuppe, viste det seg! Sånn gjorde jeg: Surret 1/2 pk stjernebacon i olivenolje og bittelitt smør, tilsatte 1 hakket løk og surret mykt, og så et finhakket hvitløksfedd, 1 digert blomkål i buketter (det var så stort at vi droppet brokkolien) og 1 liter grønnsakskraft. Kokte 5 min, moste med stavmikser, tilsatte en fløteskvett (2-3 ss), 1 neve reven parmesan og litt revet muskat, pluss litt maisenna rørt ut i vann - og ga et oppkok. Smakte tilslutt til med salt, pepper og presset sitronsaft. ← Det hørtes kjempegodt ut! Jeg har ikke stavmikser der jeg bor nå, kan man gjøre det på en annen måte?
Gjest piaf Skrevet 10. oktober 2006 #12553 Skrevet 10. oktober 2006 Det hørtes kjempegodt ut! Jeg har ikke stavmikser der jeg bor nå, kan man gjøre det på en annen måte? ← Blender eller foodprocessor, men du har vel kanskje ikke det heller. Ellers kan du koke blomkålen litt lenger til den blir skikkelig myk, og presse den gjennom en sikt (bruk en tresleiv e.l). Hvis du forsøker denne metoden, må du nok imidlertid fiske ut baconet før du har i løk etc - ikke så lett å mose sprøstekt bacon gjennom en sikt, vil jeg tro. Men la baconfettet være igjen i gryten, det gir viktig smak. Så har du bare det stekte baconet tilbake i/på toppen av suppen tilslutt.
Carrot Skrevet 10. oktober 2006 #12554 Skrevet 10. oktober 2006 Idag blir det pannekaker ← Åh.. jaa, det er lenge siden vi hadde.. med bacon og kanskje blåbærsyltetøy? og rød suppe til...... Hmm - det vil nok glede ungene.... Og så blir det kalde pannekaker til frokost i morgen da... Tusen takk... hehe, og jeg som hadde småplaner om fårikål... ja ja, det kan vente til senere i uka det da...
Gjest piaf Skrevet 10. oktober 2006 #12555 Skrevet 10. oktober 2006 Fullkornsspaghetti med kyllingfilet, hvitløk, chili, friske tomater, oliven, kapers og parmesan.
Arkana Skrevet 10. oktober 2006 #12556 Skrevet 10. oktober 2006 Hjemmelaget fiskegrateng med forskjellige grønnsaker, muligens poteter og smeltet smør.
Krista83 Skrevet 10. oktober 2006 #12558 Skrevet 10. oktober 2006 Frityrtstekt kylling i sursøt saus, med grønnsaker og ris... Kjøpt vell og merke
pellegrino Skrevet 10. oktober 2006 #12560 Skrevet 10. oktober 2006 Kyllingvinger, spansk saus og ris. Ungene likte kun sistnevnte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå