Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøttkaker i brun saus med potet, gulrotstuing og tyttebærsyltetøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal gemalen lage pasta bolognes med en personlig vri... (Tror det vil si at vi skal ha ruccula salat og friske tomater til) Kjempegodt :sikle:

Skrevet
Kremet purésuppe av blomkål og brokkoli, med litt bacon og parmesan i. Og grove rundstykker, hvis jeg får kjøpt noen på veien hjem. :)

Dette ble en rask og god hverdagssuppe, viste det seg! :)

Sånn gjorde jeg: Surret 1/2 pk stjernebacon i olivenolje og bittelitt smør, tilsatte 1 hakket løk og surret mykt, og så et finhakket hvitløksfedd, 1 digert blomkål i buketter (det var så stort at vi droppet brokkolien) og 1 liter grønnsakskraft. Kokte 5 min, moste med stavmikser, tilsatte en fløteskvett (2-3 ss), 1 neve reven parmesan og litt revet muskat, pluss litt maisenna rørt ut i vann - og ga et oppkok. Smakte tilslutt til med salt, pepper og presset sitronsaft.

Gjest LilSweetie
Skrevet
Dette ble en rask og god hverdagssuppe, viste det seg! :)

Sånn gjorde jeg: Surret 1/2 pk stjernebacon i olivenolje og bittelitt smør, tilsatte 1 hakket løk og surret mykt, og så et finhakket hvitløksfedd, 1 digert blomkål i buketter (det var så stort at vi droppet brokkolien) og 1 liter grønnsakskraft. Kokte 5 min, moste med stavmikser, tilsatte en fløteskvett (2-3 ss), 1 neve reven parmesan og litt revet muskat, pluss litt maisenna rørt ut i vann - og ga et oppkok. Smakte tilslutt til med salt, pepper og presset sitronsaft.

Det hørtes kjempegodt ut! :)

Jeg har ikke stavmikser der jeg bor nå, kan man gjøre det på en annen måte?

Skrevet
Det hørtes kjempegodt ut! :)

Jeg har ikke stavmikser der jeg bor nå, kan man gjøre det på en annen måte?

Blender eller foodprocessor, men du har vel kanskje ikke det heller.

Ellers kan du koke blomkålen litt lenger til den blir skikkelig myk, og presse den gjennom en sikt (bruk en tresleiv e.l). Hvis du forsøker denne metoden, må du nok imidlertid fiske ut baconet før du har i løk etc - ikke så lett å mose sprøstekt bacon gjennom en sikt, vil jeg tro. :ler: Men la baconfettet være igjen i gryten, det gir viktig smak. Så har du bare det stekte baconet tilbake i/på toppen av suppen tilslutt. :)

Skrevet
Idag blir det pannekaker

Åh.. jaa, det er lenge siden vi hadde.. med bacon og kanskje blåbærsyltetøy? og rød suppe til...... Hmm - det vil nok glede ungene.... Og så blir det kalde pannekaker til frokost i morgen da...

;)

Tusen takk... hehe, og jeg som hadde småplaner om fårikål... ja ja, det kan vente til senere i uka det da...

:sjarmor:

Skrevet

Fullkornsspaghetti med kyllingfilet, hvitløk, chili, friske tomater, oliven, kapers og parmesan.

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng med forskjellige grønnsaker, muligens poteter og smeltet smør.

Skrevet

Frityrtstekt kylling i sursøt saus, med grønnsaker og ris... Kjøpt vell og merke :)

Skrevet

Kyllingvinger, spansk saus og ris. Ungene likte kun sistnevnte :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...