Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag ble det spaghetti all'amatriciana, og desserten utsatt fra i går: pærer posjert i rødvin med kanel, vanilje og stjerneanis, pluss vaniljeis og litt revet mørk sjokolade.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jacobs baconpølser servert i hjemmelagde pølsebrød

• Liker 1
Skrevet

I går: 

Freezer surprise: Fiskepinner til eldstemann, kyllingvinger og pommes frites, noen kyllingnuggets til oss foreldre. 

• Liker 1
Skrevet

I dag skal vi ha linsesuppe og pannekaker. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er jo redde-rester-fantast, så det blir resten av hokkaidogresskarsuppa. Og litt brød, og en ovnsomelett som redder litt sliten vårløk og en eggehvite-dunk som aaaldri blir tom🤪

• Liker 1
Skrevet

Til HusetsHerre: Lungemos, kokte poteter og rødbeter. 

Til Ungen og meg: Poteter fra samme kjelen, stekt laks, rester av blomkål og brokkolini 

• Liker 2
Skrevet

Kylling wraps: stekt kyllingfilet, ruccula, agurk, tomat, mais og guacamole i grov tortilla lefse med litt dressing på. Enkelt og god hverdagsmat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takeaway sushi.

• Liker 2
Skrevet

Aftensmat i form av brød, mye godt pålegg, og en rest ertesuppe fra mandag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stekte gulrotpletter/kaker med vårløk, hvitløk, koriander, spisskummen, chilipulver, valnøtter og feta, bundet sammen av et par egg, hvetemel og kikertmel.

Rømmesaus med revet agurk og grønn salat med avokado til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Karbonade, med poteter, brokkoli og brunsaus. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi laget wraps med kylling som var marinert, strimler med kål, gulrot og paprika..og hadde tzastiki. Veldig enkelt og godt. 

Anonymkode: 79e1f...31f

Skrevet

Big one classic

• Hjerte 1
Skrevet

I dag hadde vi langtidsmørnet indrefilet med fløtegratinerte poteter, dampet brokkoli og bearnaisesaus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg laget søndagspizzaer, med langtidshevet knafri bunn og tre ulike toppinger:

• Margherita med norske flerfargede cherrytomater, bøffelmozzarella og basilikum
  • Hvit pizza med tynnskåret løk, CF, frisk timian, comté, kantareller og bacon
  • Tomatsaus, feta, ny rødløk, rød og gul paprika, tyrkiske lammekjøttboller (med kanel, rosiner, pinjekjerner og chiliflak) og finhakket persille og revet sitronskall drysset på etter steking

• Liker 1
Skrevet

Spist pizza ute, Detroit style-pizza med masse sopp🥰

• Liker 1
Skrevet

Nakkekotelett stekt lenge sammen med sopp, soyasaus og fløte. Ris og mais ved siden av.

• Liker 2
Skrevet

Tarte flambée fra Alsace-regionen/Elsässer Flammkuchen - med crème fraîche-saus, løvtynt skåret hvit løk, og bacon.

Aldri laget det selv før, men det gikk overraskende bra. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hunter7 skrev (10 timer siden):

Tarte flambée fra Alsace-regionen/Elsässer Flammkuchen - med crème fraîche-saus, løvtynt skåret hvit løk, og bacon.

Aldri laget det selv før, men det gikk overraskende bra. 

Det er utrolig godt. Jeg pleier å ha på tynne skiver purre når jeg spiser den, sikkert ikke autentisk, men veldig godt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunhilde skrev (8 timer siden):

Det er utrolig godt. Jeg pleier å ha på tynne skiver purre når jeg spiser den, sikkert ikke autentisk, men veldig godt. 

Jeg har ofte opplevd å få finsnittede purreringer på flammekaka når jeg har bestilt den på restaurant i Tyskland, så litt autentisk må det vel være 😃 Ellers er vårløk også vanlig. 

Idag blir det butterdeigspai med karamellisert løk, eple, valnøtter, og vellagret cheddar. Trur eg …

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...