Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært heldig og fått nystekte rundstykker på døra, så middagen blir rett og slett varme fiskekaker i nybakt rundstykke. Det gleder jeg meg til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kremet one pot pasta. Tomatbasert. Var digg!

Anonymkode: 4181a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falafler, hummus, yoghurt, mangosaus, tabbouleh, kisir, og salat. Inntatt på et gatehjørne i det store Utlandet

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde indisk i dag på jobb, ris og kylling korma. 

Anonymkode: 4181a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taco i dag, skal ha meksikansk gryte i morgen, begge på jobb. Mandag blir det daal fra fryseren pga tett program. 

Anonymkode: 4181a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzakveld hos min søster, 3 voksne og 3 tenåringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammestek hos svigers. Jeg hadde med Dronning Maud Fromasj til dessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daal med søtpotet og spinat. Den var så god at jeg nok må lage mer senere i uken. 

Anonymkode: 4181a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager som regel mer enn vi kan spise til ett måltid, og da havner restene i fryseren. Vi kan jo ikke stadig vekk investere i nye frysere, så vi jobber hardt for å frigjøre plass til flere rester. I dag varmet vi opp en fiskesuppe med red curry paste og supplerte med litt ekstra torsk og purre. I morgen tar vi det vi har igjen av en marokkansk kyllingform med couscous, og på lørdag siste rest av noe vi kaller moussapai (shepherd’s pai krydret som moussaka).

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt laks med fullkornscouscous-salat. (Med feta, vårløk, agurk, ruccula og spisspaprika)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her laget vi nokså passe porsjoner til påskens middager i år, så igjen rester, og bare spaghetti all'Amatriciana til middag i kveld.

Men søtt er det et par småting igjen av, så ikke umulig at det vanker et tynt stykke pærekake hver med vaniljeis til dessert, samt et marsipanegg eller to fra Summerbird. :lur: Akkompagnert av Masterchef Australia på TLC!

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat i dag, spinat, agurk, cherry tomater, reddiker og sugar snap peas, med marinert laks og egg. Appelsin-soya dressing. Var så mye at det blir til i morgen og til meg (kommer hjem etter de andre har spist). 

Anonymkode: 4181a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ikke veldig delikat ut, så jeg tok ikke bilde, men lammestek med rotgrønnsaker, poteter og saus fra fryseboksen var absolutt smakelig. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Suppe av purre, kikerter, potet og hvitløk, med revet parmesan og extra virgin olivenolje på ved servering - en gammel Jamie Oliver-oppskrift.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...