Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig enkelt i dag, da jeg bare ikke orket så veldig mye: "Tacosalat" 

Altså oksekjøttdeig stekt med tacokrydder og blandet sammen med ymse bladsalater og grønnsaker. 
Av og til er det greit med mat som er ferdig iløpet av 15 minutter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortellini og bogskinke, i gryte med hermetiske cherrytomater, løk, hvitløk, squash, paprika, og sopp. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakt laks, med ananassalat og bakte potetbåter, og en god kladeis rømme :) Nam!

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tenkt å lage en biff stroganoff etter gladkokkens oppskrift, men med entrecote i stedet for høyrygg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det biff (indrefile) etter yngste datters ønske, med fløtegratinerte poteter, asbergesbønner, å mulig hjemmemekket bernaise :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2020 at 1:31 AM, Hunter7 said:

Veldig enkelt i dag, da jeg bare ikke orket så veldig mye: "Tacosalat" 

Altså oksekjøttdeig stekt med tacokrydder og blandet sammen med ymse bladsalater og grønnsaker. 
Av og til er det greit med mat som er ferdig iløpet av 15 minutter. 

Ofte. Dessverre.

Edit: Så i dag blir det Findus fiskesuppe, for første gang. Litt spent, men ikke forventningsfull.

Edit2: Skuff. Smakte litt harsk fisk og var ekstremsalt. Kom rett fra butikken, ikke på tilbud.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i går lagde vi veganmisjonens havre og kikertkaker. Det er de beste vegetarkakene vi har lagd. Nydelig på smak og veldig fin konsistens. http://www.veganmisjonen.com/2010/02/kikert-og-havrekaker-med-merian-og.html

I dag blir det hjemmelaget pizza.  Har ikke bestemt fyll enda, står mellom rød eller grønn pesto som saus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, T-Rex said:

Ofte. Dessverre.

Edit: Så i dag blir det Findus fiskesuppe, for første gang. Litt spent, men ikke forventningsfull.

Edit2: Skuff. Smakte litt harsk fisk og var ekstremsalt. Kom rett fra butikken, ikke på tilbud.

Jo, jeg ser den. Nå er jeg i den posisjonen at jeg stort sett bare har meg selv å lage mat til, så tidsklemma er sjeldent et tema sammenlignet med f.eks. småbarnsfamilier o.l. 

Likevel prøver jeg jevnt over å lage "ordentlig" middag hver dag. I ukedagene retter som ikke tar mer enn en time å gjøre ferdig. I helgene når jeg tid og lyst, kan jeg gjerne holde på i timesvis. Og slikt blir det i blant rester av som jeg tar vare på. 

Men i dag er restelageret temmelig ribbet, så da blir det grønnsakspai. Kjøleskap og spiskammers hadde noe slukørede tomater, poteter, brokkolikvaster, selleristenger, samt en halv squash og aubergine som truet med snarlig vissen-status. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hunter7 said:

Men i dag er restelageret temmelig ribbet, så da blir det grønnsakspai. Kjøleskap og spiskammers hadde noe slukørede tomater, poteter, brokkolikvaster, selleristenger, samt en halv squash og aubergine som truet med snarlig vissen-status. 

Imponerende energi! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble wraps med salmalaks i tacokrydder, hjemmelaget mangosalsa og guacumole med salat til. Var ikke så digg som jeg trodde, så står over å lage det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det blir en baconpizza (fordi bacon, løk og paprila finnes i hus). Får se når dagen våkner litt mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse koreansk stæsj fra forrige helg, så det blir reprise med bo ssam. Koreansk svinenakke med alt av tilbehørs sauser, asiatisk coleslaw og ris som pakkes inni hjertesalat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...