Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fullkornsspaghetti med brokkoli, ansjos, pinjekjerner og parmesan.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buddha-skål med falafel, halloumi, couscous, ymse stekte grønnsaker, tabbouleh, hummus, salat, og dressing (tahin og peanøtt)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Buddha-skål med falafel, halloumi, couscous, ymse stekte grønnsaker, tabbouleh, hummus, salat, og dressing (tahin og peanøtt)

Du spiser så mye rart jeg ikke aner hva er....så jeg sender deg en pall snurring og en ny støpejernspanne.     😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jerry Lee said:

Du spiser så mye rart jeg ikke aner hva er....så jeg sender deg en pall snurring og en ny støpejernspanne.     😉

Hihi, jeg er veldig glad i mat og nysgjerrig på andre lands og regioners kjøkken og matkultur, så da blir det gjerne til at man spiser mat som kanskje er utafor allfarvei. 
Dessuten har de ikke snurring her på kontinentet, så da blir det lite av slikt. Buhu. Det er til å gråte av! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Hihi, jeg er veldig glad i mat og nysgjerrig på andre lands og regioners kjøkken og matkultur, så da blir det gjerne til at man spiser mat som kanskje er utafor allfarvei. 


Dessuten har de ikke snurring her på kontinentet, så da blir det lite av slikt. Buhu. Det er til å gråte av! 

Forstår.   Sikkert spennende og godt.   😀

 

Du bør få sendt noen bokser...eller ta med når du er hjemme.   😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jerry Lee skrev:

Poenget mitt er at mange synes å unnskylde seg for at middagen er lettvint...at de tror det ikke er bra nok.

Men...enkelt og lettvint betyr ikke at det er dårlig mat.  Veldig ofte like bra eller bedre enn "5timers tilberedning og 34 ingredienser".

😀

Enig med deg. Man skal ikke undervurdere «enkel» mat. Tror det er mye press fra medier og SoMe om at alt skal være så fænsy og flott

————

 

I dag stekte jeg noe strimla kjøtt, blandet i litt tacokrydder og vårløk. Stappa det oppi et pitabrød og hadde litt sweet chilisauce i 😍

Anonymkode: 88090...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Man skal ikke undervurdere «enkel» mat. Tror det er mye press fra medier og SoMe om at alt skal være så fænsy og flott

————

Anonymkode: 88090...5b2

Enig her, men vil også legge til: Det er heller ingen grunn til å gjøre et nummer av her i tråden at andre har mat man anser som rar, eksotisk eller snobbete. Det som er dagligdags for noen kan virke fancy for andre - og omvendt.

Det fine med denne tråden er (har i hvert fall vært) mangfoldet - jeg har fulgt den i 16 år nå.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig her, men vil også legge til: Det er heller ingen grunn til å gjøre et nummer av her i tråden at andre har mat man anser som rar, eksotisk eller snobbete. Det som er dagligdags for noen kan virke fancy for andre - og omvendt.

Det fine med denne tråden er (har i hvert fall vært) mangfoldet - jeg har fulgt den i 16 år nå.

Anonymkode: ad006...80d

Ja det går absolutt begge veier 😊😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Så enkelt, SÅ godt.   :spise:

(Blir et sent svar dette, men. 😅)

Så absolutt. 😄 Det enkle er ofte det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pjolterbeist skrev:

Buddha-skål med falafel, halloumi, couscous, ymse stekte grønnsaker, tabbouleh, hummus, salat, og dressing (tahin og peanøtt)

Dette må jeg prøve en dag. :) Takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det korvstroganoff med ris til. Mannens spesialitet og det var hans tur til å lage middag i dag 

Anonymkode: 88090...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel saus igjen fra i går og litt fiskepudding.  Slenger i fiskeboller og litt kraft. Poteter, gulrøtter og litt flesk til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig her, men vil også legge til: Det er heller ingen grunn til å gjøre et nummer av her i tråden at andre har mat man anser som rar, eksotisk eller snobbete. Det som er dagligdags for noen kan virke fancy for andre - og omvendt.

Det fine med denne tråden er (har i hvert fall vært) mangfoldet - jeg har fulgt den i 16 år nå.

Anonymkode: ad006...80d

Om du mener meg beklager jeg om jeg oppfattes nedlatende den ene eller andre veien.

Det har aldri vært min mening.   Og ordvekslingen med Pjolterbeist over her er en gammel morsomhet oss i mellom.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde kjøttkaker og potetstappe, med brun saus og kokt blomkål og brokkoli. Tyttebærsyltetøy og noen "sur-agurker" også. Det var godt om jeg får si det selv. 😄 :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Prague skrev:

Hjemmelagde kjøttkaker og potetstappe, med brun saus og kokt blomkål og brokkoli. Tyttebærsyltetøy og noen "sur-agurker" også. Det var godt om jeg får si det selv. 😄 :spise:

:hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...