Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det pai med ost og skinke, med salat og fetaost :) 

Anonymkode: 7bd80...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det tomatsuppe med salt, pepper og basilikum. Ikke mer enn det. Ved siden av har jeg bakt scones med ostebiter av Norvegia og litt paprika(pulver) Det tok noen år før jeg likte tomatsuppe igjen, men tomat og ost er såå godt sammen! 

Og så blir det et glass vin. Ble ikke noe i helgen, for hun til fiskeboller i hvit saus?? Nei takk.

Så gleder meg til middag litt senere i dag! Har spist litt scones til lunsj da. Det er godt! 

• Liker 1
Skrevet

Spaghetti amatriciana.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, SoWhat? skrev:

I dag blir det tomatsuppe med salt, pepper og basilikum. Ikke mer enn det. Ved siden av har jeg bakt scones med ostebiter av Norvegia og litt paprika(pulver) Det tok noen år før jeg likte tomatsuppe igjen, men tomat og ost er såå godt sammen! 

Og så blir det et glass vin. Ble ikke noe i helgen, for hun til fiskeboller i hvit saus?? Nei takk.

Så gleder meg til middag litt senere i dag! Har spist litt scones til lunsj da. Det er godt! 

Åhh det høres skikkelig godt ut! Suppe og noe nybakt er alltid godt :spise:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje noen har et tips her? Jeg har en svinestek på 1.5 kilo. Ikke en rund, oval og surret men "skive" med svorkant og bein i midten. Dette er middagen idag, men jeg blir ikke helt enig med meg selv ang steking. Stekes som ribbe? Dampes og ca 175 grader, en time pr kilo sånn omtrent?

Skrevet

Har en del grønnsaker som må brukes opp, så tenker det blir en minestrone.

Skrevet

I dag har Thildamor fri, så hun har lagd kålruletter til middag. Det blir poteter, saus og tyttebær til.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, MarianneE skrev:

Kanskje noen har et tips her? Jeg har en svinestek på 1.5 kilo. Ikke en rund, oval og surret men "skive" med svorkant og bein i midten. Dette er middagen idag, men jeg blir ikke helt enig med meg selv ang steking. Stekes som ribbe? Dampes og ca 175 grader, en time pr kilo sånn omtrent?

Ja, det høres ut som en plan det! 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg fant en pakke med rødepølser i fryseren som jeg hadde glemt, blir det med stektepoteter, litt løk og tomatbønner.

Skrevet
1 time siden, Thildamor skrev:

Ja, det høres ut som en plan det! 

Håper det er en god plan, for den står i ovnen nå.

• Liker 2
Skrevet

Kylling fra Meny i dag, potetbåter i ovn til. Litt salat, rest fra i går.

• Liker 2
Skrevet

Tja...skal vi se...

Restepoteter og -gulrøtter i biter og en litt sliten finkuttet løk freses i fleskefett, en stekt kotelett og litt flesk i terninger blandes inn.         Pytt-i-panne.        

2-3 speilegg legges over.  Tomatbønner på siden.  Brød med smør.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, MarianneE skrev:

Kan den ikke stekes i stekepose slik at du får samlet kraften til å lage saus av?

Heng meg dere som mener det er feil...   😉   Jeg er ikke så god på steik.

Skrevet
3 timer siden, Thildamor skrev:

I dag har Thildamor fri, så hun har lagd kålruletter til middag. Det blir poteter, saus og tyttebær til.

OMFG!    :spise:

Kjøttdeig eller medister? 

Skrevet

Her blir det nudelsuppe med hvitløk, rød karri, kokos og masse grønnsaker.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan den ikke stekes i stekepose slik at du får samlet kraften til å lage saus av?

Heng meg dere som mener det er feil...   😉   Jeg er ikke så god på steik.

Nei, det hadde ikke gått. Men jeg stekte den slik jeg tenkte og det var temmelig godt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, MarianneE skrev:

Nei, det hadde ikke gått. Men jeg stekte den slik jeg tenkte og det var temmelig godt. 

Oki.   Fint det ble bra slik du gjorde.   ☺

Skrevet
13 minutter siden, Jerry Lee skrev:

OMFG!    :spise:

Kjøttdeig eller medister? 

Nötfärs, finnes ikke medister i Sverige! Det savner jeg, faktisk. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Thildamor skrev:

Nötfärs, finnes ikke medister i Sverige! Det savner jeg, faktisk. 

Ja, nå husker jeg du sa det en gang tidligere.   ☺   Du får kjøpe med fra Norge eller mekke sjøl. 

Brun eller hvit saus?

Skrevet
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ja, nå husker jeg du sa det en gang tidligere.   ☺   Du får kjøpe med fra Norge eller mekke sjøl. 

Brun eller hvit saus?

Det ble bestilt brun saus i dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...