Kruset Skrevet 2. desember 2017 #39062 Skrevet 2. desember 2017 I går: laksefilet med pesto, ruccola, tomat og løk. I dag: brokkoli, gulrot og løk stekt i panne, og så hevet i ildfast form. Kylling stekes til den får lett stekeskorpe, og hives oppå. Ost på toppen, stekes til kyllingen er gjennomstekt. 1
Gjest ricecrispies Skrevet 2. desember 2017 #39063 Skrevet 2. desember 2017 Pizza med hvit saus (creme fraiche,hvitløk,chili,olje),pepperoni,bacon,purre og altfor mye ost. Hadde grov bunn i det minste 🙈
Gjest Zeitgeist Skrevet 2. desember 2017 #39064 Skrevet 2. desember 2017 Kjøttsaus. Mens sausen har stått og småputret på plata i hele kveld, så har jeg gått og smakt dann og vann. Og tydeligvis stagger det sultfølelsen. Men i morgen - da! skal det lages lasagne, og jeg kommer til å spise på meg gymballmage
Jerry Lee Skrevet 3. desember 2017 #39065 Skrevet 3. desember 2017 17 timer siden, Kruset skrev: I går: laksefilet med pesto, ruccola, tomat og løk. I dag: brokkoli, gulrot og løk stekt i panne, og så hevet i ildfast form. Kylling stekes til den får lett stekeskorpe, og hives oppå. Ost på toppen, stekes til kyllingen er gjennomstekt. Ost oppå kylling, Vesla? 😨 ...den var ny.
Kruset Skrevet 3. desember 2017 #39066 Skrevet 3. desember 2017 Just now, Jerry Lee said: Ost oppå kylling, Vesla? 😨 ...den var ny. Ost passer på alt Det smakte nydelig! 1
Jerry Lee Skrevet 3. desember 2017 #39067 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, Kruset skrev: Ost passer på alt Det smakte nydelig! Ja. Jo. Men på kylling'a gitt. Høh! Det må jeg prøve en gang.
Jerry Lee Skrevet 3. desember 2017 #39068 Skrevet 3. desember 2017 Rester og resters rester. Jeg kaster ikke mat om jeg ikke må! Endel igjen fra i går + enda mer kokte poteter fra tidligere. Et par litt trøtte gulrøtter blir med. Stekt egg, i dag på begge sider, over. Skikkelig "grumsemat"...
Kruset Skrevet 3. desember 2017 #39069 Skrevet 3. desember 2017 I dag står fylt paprika på menyen. Fylles med kidneybønner, tomatsaus, løk og tacokrydder, noen skiver ost på toppen. Ruccolasalat sammen med 1
Marika Skrevet 3. desember 2017 #39071 Skrevet 3. desember 2017 Sildball med kålrot, potet og stekt bacon. Godt.
Kruset Skrevet 4. desember 2017 #39072 Skrevet 4. desember 2017 (endret) Torsk med linser til. Linsene stekes med cherrytomater, og krydres med hjemmelaget grillkrydder og timian. Noen stekte rosenkål sammen med. Det ble nydelig! Endret 4. desember 2017 av Kruset 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #39074 Skrevet 4. desember 2017 "Det som var i kjøleskapet"-suppe: røde linser, gulrot, løk, sopp, potet og hakka tomat. Smaksatt med saften en appelsin, gurkemeie, salt, pepper, hvitløk. Kjørt til puré med stavmikser. Nam! Anonymkode: 5a542...9be
Kruset Skrevet 5. desember 2017 #39075 Skrevet 5. desember 2017 Torsk Igjen, i dag med stekt brokkoli og rosenkål 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. desember 2017 #39077 Skrevet 5. desember 2017 17 minutter siden, Jerry Lee skrev: Fikk ikke no' , jeg... Men vennen da. I morgen byr jeg på Lorne Sausage - skotsk kjøttbrød - hvis du vil ha. I kveld blir det salsiccia med pasta og tomatsaus.
Jerry Lee Skrevet 5. desember 2017 #39078 Skrevet 5. desember 2017 Akkurat nå, Lafemmemauvaise skrev: Men vennen da. I morgen byr jeg på Lorne Sausage - skotsk kjøttbrød - hvis du vil ha. I kveld blir det salsiccia med pasta og tomatsaus. Veit ikke hva slik rar mat med ukjente navn er...
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. desember 2017 #39079 Skrevet 5. desember 2017 3 timer siden, Jerry Lee skrev: Veit ikke hva slik rar mat med ukjente navn er... Lorne Sausage er et kjøttbrød som vanligvis serveres til frokost i Skottland. Fettrikt oksekjøtt blandes med salt, pepper, revet muskat og malte korianderfrø, samt vann og kavring. Siden det er vanskelig å få tak i kjøtt med nok fett, erstatter jeg noe av vannet med kremfløte. Matmessig er det helt i din og min gate. Du tror da ikke at jeg vil forgifte deg? Salsiccia er ei italiensk svinepølse krydret med fennikelfrø. Den finnes tørket og fersk. Jeg bruker fersk, og steker den i jernpanna.
Kruset Skrevet 6. desember 2017 #39080 Skrevet 6. desember 2017 I dag blir det laks med sitronpepper og kålrotstappe inntil - jeg hadde en kålrot som måtte brukes opp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå