Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som i går. Ble mye igjen. Men koker nye poteter. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det enkelt? Påkledde Pølser:fnise: 

IMG_2531.PNG

• Liker 4
Skrevet

Blomkålsuppe med topping. Solsikkefrø,prest ost, rugbrød krutonger , persille. Kanskje brokkoli topper oppi også.

Skrevet

Quinoa-boller med thai dippingsaus og fullkornnudler med spisspaprika og edamame. 

Skrevet

Må bruke opp litt rester.

Kokte poteter i go'e skiver krydres og stekes. En kjøttkake skives og freses. En skvett brun saus og litt kålstuing. 

+  Eggs-over-easy på ferskt brød m/meierismør. En bit flesk i terninger freses. Heinz tomatbønner.  Tomater og tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
Skrevet

Fiskepinner med ovnsbakte båtpoteter, krydra med hvitløk og kajennepepper.

• Liker 1
Skrevet

Åååå, @hjertesukka jeg kraver fiskepinner for tiden!! Sånne vi fikk servert som barn: frossne pinner fra Findus eller noe (som ble stekt såklart) - med ketchup og potetmos. :spise:

I kveld blir det derimot kjøttboller i tomatsaus med Toro grønnsakspasta.

• Liker 1
Skrevet

Ble ikke noe skikkelig middag på meg i dag, men smurte meg noen hjemmebakte rundstykker med rapskokos, italiensk salat, kikertpostei og rørte jordbær. 

Skrevet

En sånn frossen pizza sak fra frysedisken på meny. Orker ikke lage særlig middag etter å ha totalvraket bilen min i en stygg utforkjøring, så blir nok mye ferdigmat fremover. Frem til jeg kommer meg skikkelig på beina igjen ihvertfall 

Anonymkode: 88090...5b2

Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sånn frossen pizza sak fra frysedisken på meny. Orker ikke lage særlig middag etter å ha totalvraket bilen min i en stygg utforkjøring, så blir nok mye ferdigmat fremover. Frem til jeg kommer meg skikkelig på beina igjen ihvertfall 

:klem: Håper du kommer deg på beina snart igjen.

---

Pico de gallo med kikerter

Skrevet

Salat med bladpersille, tomat, vårløk, falafel og tahinisaus.

Skrevet

Blomkålsuppe med curry og scampi

Skrevet

Fiskekaker i brun saus med restepoteter stekt i fleskefett, tomatbønner og rårevne gulrøtter. Tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det hjemmelaget betasuppe.Jeg har en svineknoke i kok i skrivende stund,plukker av kjøttet når det er ferdig og har det tilbake i kjelen med poteter,løk,gulrøtter,persillerot,selleri og pastinakk.Godt og mettende,rester fryses ned.

• Liker 1
Skrevet
På 9.11.2017 den 0.32, Lafemmemauvaise skrev:

:klem: Håper du kommer deg på beina snart igjen.

---

Pico de gallo med kikerter

Takk, fortsatt ganske mørbanket, men det begynner å komme seg

I dag er det fredag og mannen kommer hjem fra jobb så da blir det nok litt ekstra kos med entrecôte, pommes og bearnés 

Skrevet
På Wednesday, November 08, 2017 den 17.13, Prinsesse788 skrev:

Åååå, @hjertesukka jeg kraver fiskepinner for tiden!! Sånne vi fikk servert som barn: frossne pinner fra Findus eller noe (som ble stekt såklart) - med ketchup og potetmos. :spise:

Som barn fikk jeg de med kokte poteter, raspet rå gulrot og smeltet smør. Det har jeg fortsatt innimellom.  :)

-  I dag, fredda'n...enklest mulig :  Finsbråten wiener i lompe med rekesalat og rå løk. Det får greie seg.

Skrevet

@Jerry Lee slik ble de servert hos min farmor også. Bare alene-mamma varianten jeg fikk lyst på, Hehe...

Jeg serverer rødbetsuppe med kylling:

https://www.rema.no/oppskrifter/rødbetsuppe-med-kylling-og-rømme/REC-35855

Oppdaget forresten at de ferske suppene fra REMA omtrent bare er salt. Vi drakk masse vann og gikk opp flere kilo i vannvekt etter en uke med dem på menyen. Så nå blir det bare suppe laget fra bunn heretter.

Skrevet

Sikkert god den varianten, og. Må prøve en gang.  :)

Skrevet

Ostesmørbrød med tomat, oliven, tunfisk og ost. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...