Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her blir det straks lammelaar med hjemmelaget potetstappe og ratatouille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Pasta med hjemmelaget (og langtidskokt) tomatsaus. Senere hjemmebakte kanelsnurrer. Husmorpoeng!

+ for det siste.  :takke:

Skrevet

I kveld prøver jeg meg på pai. Bunn av havremel, fylt med kylling og brokkoli. Håper det blir godt!

Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

+ for det siste.  :takke:

Jeg brukte denne oppskrifen: http://trinesmatblogg.no/2017/09/01/sma-kanelruller/

Smuldret ferskgjæren i med det tørre før jeg tilsatte egg og melk. Eltet deigen for hånd i ca. 20 minutter, og lot den "kaldheve" i fire timer på soverommet. Penslet med pisket egg, strødde litt haglsukker på, og stekte de 15 minutter ved 180 grader på midterste rille i ovnen. Smakte så godt at magen nå står i været som en stramt trommeskinn :fnise: 

Dette er så enkelt og godt at du bare MÅ prøve. Jeg er sikker på at du kommer til å lykkes :) 

Endret av Zeitgeist
Skrivefeil
Skrevet

Idag blir det finnbiff med hjemmelaget potetmos 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jeg brukte denne oppskrifen: http://trinesmatblogg.no/2017/09/01/sma-kanelruller/

Smuldret ferskgjæren i med det tørre før jeg tilsatte egg og melk. Eltet deigen for hånd i ca. 20 minutter, og lot den "kaldheve" i fire timer på soverommet. Penslet med pisket egg, strødde litt haglsukker på, og stekte de 15 minutter ved 180 grader på midterste rille i ovnen. Smakte så godt at magen nå står i været som en stramt trommeskinn :fnise: 

Dette er så enkelt og godt at du bare MÅ prøve. Jeg er sikker på at du kommer til å lykkes :) 

Tusen takk.  :takke: ...ser da ikke så vrient ut, nei.  :)

Skrevet

Stifado i går , var invitert på middag. Hummus, tzatziki, salat og hjemmebakt brød ved siden av . 

I dag blir det fransk lammegryte med potetbåter og salat . Rabarbrapai og is til dessert. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøttboller med erter og gulrøtter, stekte (kokte reste-)poteter, Heinz tomatbønner og tyttebærsyltetøy. Orker ikke lage saus, men hadde fleskefett som jeg bruker i stedet. 

Jaja..sånn får det bli.

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelagde kjøttkaker (og veganske boller) i brun saus med kokte poteter, kålstuing og gulrøtter. 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, FantasDick skrev:

Hjemmelagde kjøttkaker (og veganske boller) i brun saus med kokte poteter, kålstuing og gulrøtter. 

Nydelig!

Bruker du løk og muskat i kjøttkakene dine?  Muskat i stuakål'n er jo en selvfølge.  :)

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nydelig!

Bruker du løk og muskat i kjøttkakene dine?  Muskat i stuakål'n er jo en selvfølge.  :)

Noen ganger bruker vi løk, men alltid muskat og ingefær! :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, FantasDick skrev:

Noen ganger bruker vi løk, men alltid muskat og ingefær! :)

Send meg et par i posten til vurdering!  :spise:

:fnise:

Skrevet

Laaang dag på håndballcup og middag ble ris, kyllingkjøttdeig og et glass med butterchickensaus. 

Skrevet

Planen min i dag var en midtøstensk vegetarfest med gulrotfalafel og masse ulike tilbehør (salat, syltet løk, bakte tomater, tahinisaus, hjemmebakte flatbrød, libanesisk rødvin... ).

Men... så ble  det av ulike grunner ikke sånn. Vi endte i stedet opp med pasta amatriciana, dvs saus av tomater, bacon og løk, samt en solid haug revet parmesan. Ikke helt det samme. :ler: Men absolutt deililg med vin og litt godt brød til for å få med seg all sausen på tallerkenen.

Anonymkode: 516cd...921

Skrevet

Enkel, men absolutt smakbar middag akkurat nå:

Remas ferske Thaisuppe, tilsatt wokede marinerte, store scampier, paprika og løk + presset lime.

Den duger som basis den suppepakken :Nikke:

Anonymkode: 20942...d99

Skrevet
På 24.9.2017 den 13.17, Jerry Lee skrev:

Send meg et par i posten til vurdering!  :spise:

:fnise:

Har du mottatt de? :)

-

Nå har jeg nettopp satt på grytene, og i dag blir det fårikål - Oumph-i-kål for mitt vedkommende. Gleder meg til å smake. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, FantasDick said:

Har du mottatt de? :)

-

Nå har jeg nettopp satt på grytene, og i dag blir det fårikål - Oumph-i-kål for mitt vedkommende. Gleder meg til å smake. 

Ikke for å spørre og grave - men er du veganer? Og lager ikke-vegansk mat til resten av familien? Du lager så mye godt :) 

Anonymkode: ce1f8...c8e

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å spørre og grave - men er du veganer? Og lager ikke-vegansk mat til resten av familien? Du lager så mye godt :) 

Anonymkode: ce1f8...c8e

Det går fint. :) Jeg er veganer og lager stort sett all mat, ja. Alle spiser vegansk middag 3 dager i uka og så varierer vi resten av dagene. Takk! :)

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det kyllinglår med blomkålpuré og salat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...