Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Tenkte kanskje du ville prøve deg på litt eksotisk mat...:P

Flott. Alt er mulig...sjøl for gamlinger uvant med sånt.  😜

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag blir det biff med bearnaise og båtpoteter. Spiser biff ca en gang i skuddåret, så gleder meg. :spise: 

• Liker 2
Skrevet

Igår var det hjemmelaget pizza, sånn type langpanne med litt tykk bunn.

Idag blir det av alle ting fiskeboller i hvit saus med poteter og gulrøtter. Studentjenta mi er hjemme i helga, og da sto fiskeboller høyt på menyønskelista siden hun ikke lager sånn skikkelig potetmiddag selv på hybelen. Og når godjenta til mammaen sin kommer med sånne ønsker så er jeg lett å be :) 

• Liker 3
Skrevet

I dag blir det hjemmelaget tomatsuppe med kikerter. Man tager vad man haver.

Skrevet

I dag ble det høns (kokt så stekt litt) med hjemmelaget viltsaus, potet og erterstuing :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Torsk i kokosmelksaus med chili, hvitløk og ingefær. Servert med ris.

Skrevet

Spiste ute i går; 

Forrett: Suppe av grønnsakskraft, gulrøtter, vårløk, byggryn, blomkålrasp og karse. 

Hovedrett: Bakt jordskokk og artisjokk, grillet spisskål, rødbetepuré, forskjellige beter og byggris. 

Dessert: Hylleblomst- og ingefærsorbet med sjokoladecrumble, syltet agurk og solbærpulver. 

---

I dag var det god gammel Toro meksikansk gryte med kidneybønner som stod på menyen!

Skrevet

Kjøttkaker i hjemmelaget brun saus, med poteter, gulrøtter, ertestuing og tyttebærsyltetøy i dag. Svigerfar kom på middag og var meget fornøyd :)

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet
5 timer siden, Mollie skrev:

Kjøttkaker i hjemmelaget brun saus, med poteter, gulrøtter, ertestuing og tyttebærsyltetøy i dag. Svigerfar kom på middag og var meget fornøyd :)

Åh, det hørtes godt ut. Og med et slikt skussmål fra svigerfar, så må det jo bare ha vært godt :) 

Her ble det pasta med kjøttsaus til middag, og nybakte sjokolademuffins til dessert mange timer senere. 

Skrevet

Idag blir det fløtegratinert blomkål med masse hvitløk :spise:

Skrevet

Torsk, potet og div grønnsaker 

• Liker 1
Skrevet

Tunfisksalat med pasta, oliven, tomater, paprika, avocado,erter og sitrondressing. Kokt egg på toppen.

Skrevet
19 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Åh, det hørtes godt ut. Og med et slikt skussmål fra svigerfar, så må det jo bare ha vært godt :) 

Her ble det pasta med kjøttsaus til middag, og nybakte sjokolademuffins til dessert mange timer senere. 

Kunne gjerne tenkt meg en av sjokolademuffinsene dine til dessert! :)

Skrevet

i går: enchiladas med kylling, rømme og crispisalat (rester fra mandag egentlig)

i dag: hvit pizza med kylling, rødløk og cherrytomater

jeg er glad i "helgemat" :fnise:

Skrevet

Idag blir det pølsestroganof med hjemmelaget potetmos og en grønn salat til. Ønskekost fra minsten. 

• Liker 1
Skrevet

I går ble det restene av den meksikanske gryte på jobb.

I dag blir det vegansk schnitzel med ovnsbakte poteter, ostegratinerte asparges og peppersaus. 

Skrevet

I dag blir "middagen" som en hyttefrokost.

Egg og bacon med tomatbønner og brød.

Skrevet

Mann og barn får pannekaker med bacon.. syltetøy... sukker... 

Jeg... som er på streng matplan på 1500 kcal per dag skal ha 150 gram laks, bønner, blomkål og en porsjon selvmedlidenhet. 

Jeg vil og ha pannekaker, men det blir ikke noe vektnedgang på det viset.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Seibiff, stekt løk, råkostsalat, potet, litt rømme

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget pizza; langpanne med tykk fibra-bunn, samboerens tomatsaus, paprika, sjampinjong og violife-ost. Toppes med jalapeño og "pizzakrydder". :spise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...