Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte rester fra i går slik de er...

Men pælmer det i kjelen med nykokt pottit, gulrot og kål'abi i terninger og resteflesk&bacon. Setter til kraft kokt på storfekraftbein og avskjær. 

Tjukk suppe eller tynn gryte? Hvem vet hva det blir.

Kan bli skøyeraktig.  ☺

Endret av Jerry Lee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettvint i dag. Samboeren kjøpte pizza grandiosa og cola.

Skrevet

I dag blir'e bare en Big One...   :flau:

Skrevet

Saltfisk, hjemmelaget potetstappe og sprøstekt bacon :) Det er såååå godt!!

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det en slags wok av karbonadedeig, rosenkål, squash, gulrøtter, paprika og hvitløk.

• Liker 1
Skrevet

Det blir laksefilet med fullkornspasta og pesto i dag, tenker jeg :)

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Kruset skrev:

Det blir laksefilet med fullkornspasta og pesto i dag, tenker jeg :)

Du spiser mye laks, Vesla.  :)

Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Saltfisk, hjemmelaget potetstappe og sprøstekt bacon :) Det er såååå godt!!

Hva er egentlig saltfisk?   :rodme:

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hva er egentlig saltfisk?   :rodme:

Torsk som har ligget ei stund med salt :) Innmari godt!

Strør salt over, gjerne grovsalt, lar det ligge ei stund. Tørker av saltet også koker du fisken som vanlig. Aller best med potetstappe og bacon til 

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, skruf skrev:

Torsk som har ligget ei stund med salt :) Innmari godt!

Strør salt over, gjerne grovsalt, lar det ligge ei stund. Tørker av saltet også koker du fisken som vanlig. Aller best med potetstappe og bacon til 

Takk.   :)

Aldri smakt. Høres nydelig ut.   :spise:

Hvor lenge skal den ligge, da?

Skrevet
55 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du spiser mye laks, Vesla.  :)

Kjempegodt er det! :spise:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Kruset skrev:

Kjempegodt er det! :spise:

Ja, det er det!  :) Elsker laks jeg, og!

Skrevet
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Takk.   :)

Aldri smakt. Høres nydelig ut.   :spise:

Hvor lenge skal den ligge, da?

Det er veldig godt :) Hvis vi ikke fisker fisken selv så kjøper vi hos den lokale fiskehandleren. Helt fersk torsk er vanvittig godt. 

Hvis du ikke har tilgang til fersk fisk så fungerer det også som ei nødløsning å kjøpe den torsken fra frysedisken som heter Gourmet torsk. 

Litt usikker på akkurat hvor lang tid det tar før den er ferdig, men jeg bruker å koke opp en kjele med vann og et par ts salt. Putter fisken oppi når det koker, tar på lokk og skrur ned varmen. Den skal ikke koke, bare trekke. Ca 10min kanskje, avhengig av størrelsen på fiskestykkene. Men du ser når fisken er ferdig, for da blir den hvit og fin og flyter opp. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, skruf skrev:

Det er veldig godt :) Hvis vi ikke fisker fisken selv så kjøper vi hos den lokale fiskehandleren. Helt fersk torsk er vanvittig godt. 

Hvis du ikke har tilgang til fersk fisk så fungerer det også som ei nødløsning å kjøpe den torsken fra frysedisken som heter Gourmet torsk. 

Litt usikker på akkurat hvor lang tid det tar før den er ferdig, men jeg bruker å koke opp en kjele med vann og et par ts salt. Putter fisken oppi når det koker, tar på lokk og skrur ned varmen. Den skal ikke koke, bare trekke. Ca 10min kanskje, avhengig av størrelsen på fiskestykkene. Men du ser når fisken er ferdig, for da blir den hvit og fin og flyter opp. 

Ja. Takk. :)

Vet hvordan trekke fisk. Lurte på om den skal ligge en stund å trekke salt før tiberedning.  :)

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja. Takk. :)

Vet hvordan trekke fisk. Lurte på om den skal ligge en stund å trekke salt før tiberedning.  :)

Hvis du ikke kjøper ferdigsaltet hos fiskehandleren så kan du strø/gni inn salt kvelden før og la den ligge med salt over natta :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, skruf skrev:

Hvis du ikke kjøper ferdigsaltet hos fiskehandleren så kan du strø/gni inn salt kvelden før og la den ligge med salt over natta :)

Og i kjøleskapet, selvfølgelig? 

Takk, Venn. Dette må jeg prøve.

Friiisteeer. :spise:  :)

Skrevet
7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Og i kjøleskapet, selvfølgelig? 

Takk, Venn. Dette må jeg prøve.

Friiisteeer. :spise:  :)

I kjøleskapet ja :)

Aller best med hjemmelaget potetmos til, men har du det travelt så går det greit med sånn stappe fra Mills også :) Og sprøstekt bacon da, det er et must. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...