Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Omelett med ruccula og cottage cheese .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pølselapskaus med cottage cheese på toppen .

Skrevet

Hadde planlagt kylling og rotmos. Men etter å ha plukket og renset 15 liter blåbær var jeg for sliten til å skrelle og kutte alle grønnsakene...

Bestilte pizza ute i stedet :-)

Skrevet

Idag ble det take-away.....kinesisk. 

Jeg maktet bare ikke begynne å lage middag idag etter å ha hatt arbeidshelg.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Fullkornpasta med kjøttsaus på tomat, hvitløk og basilikum. Og masse parmesan!

Jeg må bare spørre. Hvordan lager du kjøttsausen?   :fnise:  :laugh:

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg skal prøve meg på en litt annerledes versjon av shepherds pie i dag, med lam, rotgrønnsaker og et "lokk" av potet- og pastinakkmos. Spent på resultatet!

Skrevet

Igår lagde jeg Chili con carne til middag.

Idag får mann&barn restene mens jeg er på jobb.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare spørre. Hvordan lager du kjøttsausen? :fnise::laugh:

Det varierer litt, men steker som regel kjøttdeig og løk, blander med hermetisk tomat, fersk tomat og tomatpuré. Oppi med buljong/kraft, hvitløk og krydder. Kokes så lenge du gidder. :ler:
  • Liker 1
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Vi har besøk av samboerens nevøer på syv og ti i dag, så vi gjør det enkelt med pitapizza med valgfri topping.

Skrevet

I går var det hjemmelaget sodd med elgkjøtt, så i dag måtte det bli noe litt mer moderne, så det ble taco :)

Skrevet

Svenske kjøttboller,potetmos,brokkoli og fløtesaus.

Skrevet (endret)

Grillet kylling med salat og fransk dressing i dag.

Tidligere middager, på hytta:

- Lasagne med salat og hvitløksbaguetter.

- Taco tallerken.

- Svinekjøtt og wokede grønnsaker i szechuansaus med perleris.

- Nyfisket lettsaltet torsk med potet, gulrøtter, bacon og smør.

Endret av FantasDick
Skrevet

Ovnstekt blomkål, hvitløksbåter og poteter - salat med avocado og tomater ved siden av.

Skrevet

Soyakjøtt, rotgrønnsaker , hvitløksost , krydder og brokkoli. Laget en gryte av det. Bulgur ved siden av.

Skrevet

Moussaka i dag!

Det er noe samboeren ofte maser om, men som jeg alltid rynker på nesa av, men følte for å være litt ekstra snill med han i dag. <3 Aldri laget det før, men vet at han er fornøyd med Toro-varianten så lista ligger vel ikke sååå høyt. Lager en variant med både potet og aubergine - og masse krydder som kanel og nellik - lukter SÅ godt! 

Skrevet

Curry med jasminris ved siden av. Og muuuligens blåbærcrumble til dessert - vi får se :P

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Tomatsuppe med masse makaroni, rømme, tortilla og en blanding av gulost og parmensan!  :laugh: Toro-tomatsuppe til og med. Jeg har prøvd å lage fra bunnen av, men det smaker ikke godt med de oppskriftene i kokebøkene mine.  :fnise:

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Det blir kyllingenchiladas med salsa, guacamole og rømme til i dag. Kun noen dager siden vi hadde det sist, men det er tydeligvis samboerens nye favoritt, så da ga jeg etter for maset hans i dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...