Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag må det bli grønnsaksuppe med hjemmebakt brød til. Godt å få brukt opp alle halve/kvarte dingser i kjøleskapet.

"Suppe på en spiker". :ler:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Naria
Skrevet

Baconsurret kyllingfilet stekt sammen med løk og Sjampinjong og fløte. Serveres med potetmos og grønnsaker.

Skrevet

Hjemmelaget "bali"-gryte med blomkålris.

Skrevet

Idag må det bli grønnsaksuppe med hjemmebakt brød til. Godt å få brukt opp alle halve/kvarte dingser i kjøleskapet.

Dingser! :ler:

Her ble det lammekarbonader med potetbåter og salat.

• Liker 1
Skrevet

Her hadde vi i smårettskinke og amerikansk blanding. Krydret med hvitløk og grillkrydder. Lettvint. :)

I dag blir det pai med tacokjøtt. :)

Og vi spiste tacos i dag. Dette begynner å bli skummelt! :ler:

Skrevet

Big OIne Southern Chicken. Nå er jeg lei av å være forkjølet!

:heks:

Skrevet

Hjemmelaget tandori med blomkålris. En halv plate 70% sjokolade til dessert. :biggrin:

Gjest Funky Punk
Skrevet

I dag hadde jeg salat med masse lime, marinert kylling med creme fraiche og litt ris

Skrevet

Null matlyst-dagen, så da ble det enkel pølse- og makaronigrateng med kokt brokkoli attåt.

Skrevet

Kjøttdeig og pasta i en slags kremet pastasaus med diverse oster, gratinert i ovnen.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Spagetti med ostesaus og grønnsaker

Skrevet (endret)

Finkel: Soyanøttesmør hørtes godt ut, hvordan lager du det?

Åh, du må quote meg så jeg legger merke til at du spør! :ler: Jeg koker opp smør, og lar det småkoke i 10-15 min til det blir nøttebrunt. Så har jeg i finhakket løk og hvitløk, tar det av varmen og smaker til med (salt) soyasaus. Godt med litt gressløk (eller annet godt, persille, chili?) oppi også. "Sausen" er nydelig til hvit fisk!! Du finner flere måter å gjøre det på om du googler soyasmør. :)

Endret av finkel
Skrevet

Når jeg satt på lesesalen tidligere i dag kom jeg på at jeg som barn var veldig glad i pølser og pommes frites. Det var så sjeldent jeg spiste det, én og annen gang på biltur, osv. Så jeg tenkte at jeg skulle lage pølser og pommes frites i dag og se om jeg fortsatt liker kombinasjonen.

Jeg liker ikke pølser og pommes frites. Eller, jeg liker ikke pølser. Spiste pommes frites og salat :fnise:

Skrevet

Apropos dingser i fryseren: I dag gjør vi kål på den siste pinnekjøttresten fra jul. Vi serverer den med løksaus, gulrot, potet og erter, alt blandet i samme gryte.

Skrevet

Mannen står og steker biff nå :) skal ha bakt potet og champignong ved siden av

Gjest LadySizz
Skrevet

Biff med stekte potetbåter,karameliserte gulrøtter og løk,soppstuing med bacon og bernaise.. Jepp,det er Lørdag :)

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Lasagne :) og eplekake med krem til dessert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...