Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går: stekt og ovnsbakt brosme (mannens var surret med serranoskinke, mens min var bar) med hollandaise, dampede mandelpoteter, forvellede sukkererter og minitomater.

I dag: tomatbasert gryte med noe jeg foreløpig er usikker på om er klippfisk eller vanlig torsk (det er i så fall klippfiskfileter som allerede er utvannet, men jeg var så dum og ikke merke klippfisken og den vanlige fisken jeg fikk av svigermor, så det er alltid spennende å finne ut hva som er hva :ler:), poteter, løk, paprika og oliven bl.a. Det høres mistenkelig likt bacalao, men hva det blir kommer vel an på hva slags fisk jeg viser meg å ha tatt ut av fryseren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillejulaften bydde på helstekt ovnsbakt laks med diverse godsaker attåt. Det er godt med noe fisk dagen før det ettertraktede pinnekjøttet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Annonse
Gjest caramiacaramella

Igår lagde jeg og han jeg holder på med pizza med hvitløksbrød.

Idag blir det chicken goujons og chips!

Endret av caramiacaramella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Kylling med 40 hvitløksfedd, blanding av flere oppskrifter (en stor Stangekylling, sitron- og appelsinbåter, urter og hvitløk i omtrent tett form i ovnen), med potetmos til (i overkant mektig, fant forslaget på Wenches kjøkken), tilbehør tomatsalat og limabønner

I dag: Lagde suppe av resten av kylling, kraft og bønnene, med flaket gulrot og vårløk. Suppa ble bedre enn gårsdagens rett, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatbasert fiskegryte med rester av torsk og steinbit. I tilleg poteter i skiver, løk, fennikel og sukkererter + hvitløk, chili og soltørket tomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...