Gjest Embla s Skrevet 15. februar 2004 #961 Del Skrevet 15. februar 2004 ja faktisk... så var den hvit. Og det var kanskje bra ettersom creme fraiche lager enklere flekker enn tomatpure. :oops: (Min sønn sier fremdeles... "mamma var sint på ovnen" og jeg skammer meg) Tror trikset er å ikke legge på fyllet før leiven er lagt på steinplata. Men i dag skal jeg ha ei venninne på middag og hun er kjempeflink til å lage mat, så i evrste fall får jeg hyle "ta over du" og krype under bordet. Nokk en grunn til å alltid lage hvit pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 15. februar 2004 #962 Del Skrevet 15. februar 2004 I dag skal vi bestille pizza fra Dolly, gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 15. februar 2004 #963 Del Skrevet 15. februar 2004 Vi skal ha blomkålsuppe vi :D Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 15. februar 2004 #964 Del Skrevet 15. februar 2004 Ferdigpizza; pizza restaurante. Ble noe kjapt før kinoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 15. februar 2004 #965 Del Skrevet 15. februar 2004 Sambo: Burger king Jeg: Hjemmelaga hamburger med full pakke! (digger ikke burger king!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendela Skrevet 15. februar 2004 #966 Del Skrevet 15. februar 2004 I dag ble det pannekaker :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. februar 2004 #967 Del Skrevet 15. februar 2004 Grillet hvitløkskylling med potetbåter, salat og dressing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 16. februar 2004 #968 Del Skrevet 16. februar 2004 I går hadde vi kyllingfillet fylt med basilikum og mozzarella ost, fløtegratinertepoteter og salta *nam* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2004 #969 Del Skrevet 16. februar 2004 I dag blir det kylling kiev med hjemmelaget potetmos og diverse grønnsaker. Og vaniljeis med varm sjokoladesaus til dessert (og nonstop og peanøtter på også *slurp*). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 16. februar 2004 #970 Del Skrevet 16. februar 2004 Si meg, arkana, hvordan lager man kylling kiev? Har lest om det en gang, og det hørtes så godt ut! Kan du legge inn en oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 16. februar 2004 #971 Del Skrevet 16. februar 2004 I dag blir det potetball.... mmmm.... morfaren til samboeren min som serverer. Gleder meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. februar 2004 #972 Del Skrevet 16. februar 2004 Si meg' date=' arkana, hvordan lager man kylling kiev? Har lest om det en gang, og det hørtes så godt ut! Kan du legge inn en oppskrift?[/quote'] Ja, det er kjempegodt. Sprø på utsiden og saftig kylling inni og når du skjærer i den renner det ut herlig smeltet hvitløkssmør. Jeg bruker ingen eksakte mål når jeg lager det, men det er ganske enkelt (bare litt grisete). Først lager du et hvitløkssmør (du kan jo evt bruke ferdiglaget) ved å røre smør/margarin mykt med masse presset hvitløk, hakket persille og/eller hakket gressløk. Du former hvitløkssmøret til avlange kuler (en til hver porsjon) og setter i kjøleskap til de har stivnet. Så banker du kyllingfiletene flate, legger på en kule hvitløkssmør på hver og pakker kyllingen rundt. Så finer du fram tre dype tallerkener. I den ene har du vispet egg, i den andre har du mel blandet med salt og pepper og i den tredje har du ferske loffsmuler (daggammel loff, skjær av skorpen, og kjør til smuler i hurtigmikser). Så dypper du kyllingpakkene først i mel, så i egg og til slutt i loffsmulene. Pakk smulene godt på, og legg så kyllingen i kjøleskap 15 minutter. Gjenta dyppingen og la hvile i kjøleskap 15 minutter til. Så bruner du kyllingen på alle sider før den etterstekes i ovn ved 190 grader i ca 30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. februar 2004 #973 Del Skrevet 16. februar 2004 Fylt pitabrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. februar 2004 #974 Del Skrevet 16. februar 2004 Vi hadde kongereker (tilbud på Maxi) med fersk loff, majones, sitron og nykvernet pepper :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. februar 2004 #975 Del Skrevet 17. februar 2004 I dag blir det koteletter i fløtesaus med poteter og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 17. februar 2004 #976 Del Skrevet 17. februar 2004 I dag skal jeg ha faitas av kylling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 17. februar 2004 #977 Del Skrevet 17. februar 2004 I dag blir det pasta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. februar 2004 #978 Del Skrevet 17. februar 2004 Tomatsuppe med makaroni, også maiskolber til forett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 17. februar 2004 #979 Del Skrevet 17. februar 2004 Taco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 17. februar 2004 #980 Del Skrevet 17. februar 2004 Lasagne Jeg også, men jeg skal ha Roma sin :D Og is med varm sjokoladesaus til dessert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå