Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, har du oppskrift? *spør pent* :sjenert:

Vel, det er utrolig enkelt hvis man tyr til litt halvfabrika ;) Jeg aner ikke hvordan man lager indisk så jeg kjøper 2 stk ferdig Tikka Masala saus i butikken, og ferdige lasagneplater. Så steker man kyllingfilèt i terninger på stekepanna til den får litt farge. Den skal ikke bli helt gjennomstekt sånn at den blir tørr. Når den er ferdig tar man av plata, og blander inn Tikka sausen i kyllingen. Den skal bare summe seg litt mens man rasper hvitost. Man kan jo bruke den osten man vil, mozzarella, norvegia eller jarlsberg. Så legger man bare lagvis som en vanlig lasagne. Først tikkasausen med kyllingbitene underst, så noen lasagneplater over. Så litt mer saus, og deretter osten. Det står i ovnen på 200 grader i ca. 25-30 minutter til man ser at osten er gylden :) Serveres med det man ønsker av grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er utrolig enkelt hvis man tyr til litt halvfabrika ;) Jeg aner ikke hvordan man lager indisk så jeg kjøper 2 stk ferdig Tikka Masala saus i butikken, og ferdige lasagneplater. Så steker man kyllingfilèt i terninger på stekepanna til den får litt farge. Den skal ikke bli helt gjennomstekt sånn at den blir tørr. Når den er ferdig tar man av plata, og blander inn Tikka sausen i kyllingen. Den skal bare summe seg litt mens man rasper hvitost. Man kan jo bruke den osten man vil, mozzarella, norvegia eller jarlsberg. Så legger man bare lagvis som en vanlig lasagne. Først tikkasausen med kyllingbitene underst, så noen lasagneplater over. Så litt mer saus, og deretter osten. Det står i ovnen på 200 grader i ca. 25-30 minutter til man ser at osten er gylden :) Serveres med det man ønsker av grønnsaker.

Halvfabrikata går helt fint. :) Mange takk for oppskrift, gleder meg til å prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi prøve tikka-lasagnen til Tears.of.the.Sun!

Perfekt med en sånn oppskrift når jeg sitter her og funderer på hva vi skal bruke kyllingen i kjøleskapet til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovnsstekt laks og "kremet" quinoa iblandet grønnsaker, pesto og hvitløksdressing fra i går.

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Kyllingenchiladas tror jeg det heter.

Steker kyllingbiter med løk, hvitløk, jalapenôs. Rører i kyllingsuppe og rømme. Har røra oppi tortillas, ruller de sammen og har de i ovnen med ost over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...