Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kyllinggryte med curry, linser, kokosmelk, purre og brokkoli. Litt av det jeg fant i kjøleskapet, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha rester i dag: Koteletter med lapskaus og muligens hjemmelaget ketchup om jeg husker å lage :) mmm restemat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pittelillemeg

Isbergsalat, rødløk, en advokado og strimla kyllingfilet med tacokrydder :) Og tacosaus til. Lite kreativt, men godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: ferdigpizza med salat til (pga dagens eksamen).

I dag: taco med bønne/grønnsaksstuing og guacomole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal lage en scampirett fra en kokebok jeg nettopp har kjøpt. Spent på den! Det er scampi som skal marineres i olivenolje, lime, chili og koriander. Etter et par timer i marinade skal marinaden i woken (uten scampien), tilsette fløte og salt og pepper, og etter et par minutter legges scampien i for å varmes opp. Serveres med ris.

Er litt bekymret for chilimengden i oppskrifta riktignok - to tørkede chili til 500 g scampi, er ikke det veldig mye? Får nok smake meg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage en scampirett fra en kokebok jeg nettopp har kjøpt. Spent på den! Det er scampi som skal marineres i olivenolje, lime, chili og koriander. Etter et par timer i marinade skal marinaden i woken (uten scampien), tilsette fløte og salt og pepper, og etter et par minutter legges scampien i for å varmes opp. Serveres med ris.

Er litt bekymret for chilimengden i oppskrifta riktignok - to tørkede chili til 500 g scampi, er ikke det veldig mye? Får nok smake meg fram...

Oppskriften hørtes veldig spennende ut! Du kan jo starte med en chili hvis du tror det er mye med to, men husk at fløten demper det sterke litt.

Her blir det pizza i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Her blir det pizza i dag.

Her også *;)

Dagens utgave blir med hjemmelaget saus, asparges, oliven og chorizo (skikkelig gode tilbud på Mega denne uken), toppet med engelsk cheddar, mozzarella, parmezan og dryppet med basilikum-smaksatt olivenolje :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...