Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

En improvisert form for byggrynsrisotto (hvis det heter det når man bruker tomatsaus?); stekt bacon, stekte byggryn med resten av gårsdagens hjemmelagde pizzasaus og parmesan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bakt potet med tilbehør vi fyller i: tomat, agurk, rødløk, mais, ost, rømme, hjemmelaget salsa, isberg/spinat, oliven, stekt champinjong, sweet chili saus, linser og jalapenos. Og selvfølgelig salt og pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi Szechuan wok (med kylling, babymais, rød paprika, fennikel, kinakål, gulrot og squash) med nudler til.

I dag blir det karamellisert løk- og osteterte med en enkel salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste vi hamburger med hjemmelaget salsa, løk, agurk, tomat, mais, sweet chili, jalapenos, sylteagurk, hommus og hjemmelaget salsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stangekylling med sellerimos, eplesaus og aspargesbønner med pinjekjerner og sitron. Semulepudding med saus av hjemmelaget blåbær- og rabarbrasaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det? høres italiensk ut yummm:)

Jeg skrev det faktisk feil :) Caldo verde er grønnkålssuppe med chorizo, og er en portugisisk rett. Det er veldig godt, men jeg har en tendens til å ha oppi altfor mye grønnkål, og da denne er rimelig tøff i teksturen blir det littegrann som å tygge tang (dessuten brukte jeg rød grønnkål også denne gangen, konsekvensen var en blåaktig farge på suppa..) :ler: Jeg liker det likevel da, og stekt chorizo oppi er nydelig...

(vil forresten anbefale å google etter oppskrifter da jeg ikke fikk den helt til denne gangen og derfor ikke vil mislede andre)

I dag var det rester av denne, og etterpå stekte grønnsaker (squash, sukkererter, broccoli og søt paprika) med chili, corizo og ost, skikkelig sammenrask, men godt det óg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26
Jeg skrev det faktisk feil :) Caldo verde er grønnkålssuppe med chorizo, og er en portugisisk rett. Det er veldig godt, men jeg har en tendens til å ha oppi altfor mye grønnkål, og da denne er rimelig tøff i teksturen blir det littegrann som å tygge tang (dessuten brukte jeg rød grønnkål også denne gangen, konsekvensen var en blåaktig farge på suppa..) :ler: Jeg liker det likevel da, og stekt chorizo oppi er nydelig...

(vil forresten anbefale å google etter oppskrifter da jeg ikke fikk den helt til denne gangen og derfor ikke vil mislede andre)

I dag var det rester av denne, og etterpå stekte grønnsaker (squash, sukkererter, broccoli og søt paprika) med chili, corizo og ost, skikkelig sammenrask, men godt det óg.

hørtes godt ut. ikke at jeg generelt sett er så glad i suppe, men den der hørtes ikke så verst ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi moussaka med enkel salat til.

I dag blir det hjemmelagede kjøttkaker med poteter, brun saus, erter og kål/gulrotstuing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går spiste jeg ute; mongolsk buffet. Sånn der at man kan plukke det man vil av kjøtt og grønnsaker og krydder, også steiker de maten mens man ser på. Med ris til :)

I dag tror jeg ikke det blir tid til noe middag for å være helt ærlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...