AnonymBruker Skrevet 12. februar #57001 Del Skrevet 12. februar https://www.frukt.no/oppskrifter/kremet-gronnsakspasta/ Denne, med små justeringer for å få brukt opp rester. Med små hjemmelagede kjøttboller med parmesan i. Anbefales! Anonymkode: 11b7f...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. februar #57002 Del Skrevet 13. februar Butter chicken laga fra bunn! Godt med fridag og god tid til å lage middag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #57003 Del Skrevet 14. februar Lammesadel med timian og hvitløk, servert med sprø båtpoteter, ratatouille og chianti. Vi tilbereder ofte lam, men sjelden sadel - tror jeg har gjort det én nyttårsaften en gang for hundre år siden (25 i hvert fall). Men nå hadde vi en lammerygg i fryseren fra Reko-ringen, og Hellstrøm postet tilfeldigvis en video på IG forleden med steke- og hviletid som var lett å huske, så da gjorde vi et forsøk. Slett ikke galt! Men litt vel rosa etter 10+10 min steking med like lang hviletid etter hver gang, så neste gang øker jeg til 13 min for alle intervaller tror jeg. Morsomt nok holdt vi på å glemme indrefiletene som jo ligger på "undersiden" av sadelen, så de skar jeg opp tilslutt da vi egentlig var mette, og så var de så utrolig gode! Lam indrefilet er jo så små og tynne at de er vanskelige å få riktig stekt når de tilberedes for seg, men stekt på beinet på denne måten var det aldeles himmelsk. Må bare huske å skjære opp en ytrefilet og en indrefilet samtidig til første servering neste gang, slik at ikke den beste delen ender som rester i fryseren. Hvis vi orker blir det litt sjokoladeis til dessert. Anonymkode: ad006...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. februar #57004 Del Skrevet 15. februar Teryakilaks med ris, spinat, avokado og mango Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. februar #57005 Del Skrevet 16. februar Risotto med spekeskinke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar #57006 Del Skrevet 17. februar Rester av poteter, pølse, karbonader og løk blir en pytt i panne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 18. februar #57007 Del Skrevet 18. februar Siden jeg stod på kjøkkenet hele ettermiddagen med morgendagens middagsprosjekt, ble dagens middag noe som måtte gå relativt kjapt. En boks linser, et par ferske wienerpølser, sjalottløk, gulrot i terninger, og naboens "ultra-økologiske" småpoteter ble kveldens middag - linsegryte altså. Ferskt rugbrød og smør til. Semulegrynspudding med bringebær utgjorde dessert-fraksjonen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #57008 Del Skrevet 19. februar Lokalproduserte kalve- og lammepølser, mos av mandelpoteter, sellerirot og pastinakk, en rest hjemmelaget rødkål med eple, eplemost, kanelstang og stjerneanis (fra fryseren) og et dryss gressløk over det hele. Anonymkode: ad006...80d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 19. februar #57009 Del Skrevet 19. februar Dagens middag - som ble påbegynt allerede i går - var ... trommevirvel ... osso bucco. Med fare for å nå Trumpske tilstander hva selvskryt angår - for et måltid! ⬇️ (hvor jeg rabler om maten og slikt) Spoiler Tok utgangspunkt i denne oppskriften, men brukte adskillig mer grønnsaker (gulrøtter, pastinakker, sellerirot, løk, og hvitløk), mer vin, mer fond, og mer tomatsaft. Siden det var/er en del bindevev på kalveskank-skivene lot jeg også alt "småkoke" i stekeovnen først i fem timer ved 150° C, for så å varme alt opp igjen i dag i et par timer (først på kokeplate, så i stekeovn). Resultatet ble en tykk og deilig saus (de bittesmå grønnsaksbitene var nærmest sønderkokt), et usedvanlig mørt kjøtt, og i selskap med kvass gremolata og pastinakk-potet-mos* ble dette en kulinarisk nærmere deg o' Gud opplevelse. *Angivelig er det klassiske tilbehøret til osso bucco en risotto milanese. Men siden det er onsdag i dag og jeg ikke fant den risotto-risen jeg ville ha, så ble det det mer rustikale valget i form av pastinakk- og potetmos. Selvsagt med smør og fløte. Desserten bestod av tarteletter med friske bær - kjøpt på konditoriet nedi gata. De kan slike ting så mye bedre enn undertegnede. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #57010 Del Skrevet 20. februar En helt enkel middagspai med bacon og brokkoli. Anonymkode: 67a70...692 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. februar #57011 Del Skrevet 20. februar Laab moo etter oppskrift av Warunee Bolstad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 20. februar #57012 Del Skrevet 20. februar Take away-pizza fra Samson 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. februar #57013 Del Skrevet 23. februar Kalkunfilet, salte poteter og brokkolisalat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #57014 Del Skrevet 23. februar Lasagne, grønn salat, knafri focaccia med rosmarin, og chianti. Til dessert blir det crème cappuccino ispinner fra Hennig Olsen - på tilbud i nærbutikken i februar. Synes de er forbausende gode! Anonymkode: ad006...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 23. februar #57015 Del Skrevet 23. februar Langtidsstekte nakkekoteletter med litt grønnsaker på siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n0vember Skrevet 24. februar #57016 Del Skrevet 24. februar Lasagne med kyllingkjøttdeig. Salat og loff til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleguri Skrevet 25. februar #57017 Del Skrevet 25. februar https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/laks-i-red-curry-og-kokosmelk,62143 Med ekstra saus og løk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 25. februar #57018 Del Skrevet 25. februar I går måtte det gå halvveis kjapt med matlaginga, så da ble den heller sene middagen/kveldsmaten BLT-sandwiches, etter fulgt av kanelsnurrer til dessert. I dag blir det tomatsuppe til middag. Hva efterretten blir har jeg ikke anelse om. Vurderer tilslørte bondepiker. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. februar #57019 Del Skrevet 26. februar Pølse og brød i ildfastform med gulost over. Helt ideelt når alle er sultne men ingen vil lage middag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #57020 Del Skrevet 26. februar Caldo verde, dvs portugisisk suppe av grønnkål, poteter og chorizo. Anonymkode: ad006...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå