Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

I dag ble det ikke rare "middagen". Røkt ørret gikk ut på dato i morgen, så da var det bare å hive i seg + eggerøre og brød.

Snavel! (med trøndersk aksent)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kylling fylt med kremost og toppet med hjemmelaget rød pesto med valnøtter istedenfor pinjekjerner servert med en grønn salat med eple og valnøtter (granateplekjerner og fetaost) med honning og sennepsvinaigrette 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restaurant. Kamskjell med deilig saus, reinsdyr, og multer med marcarpone🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (På 9.1.2025 den 21.57):

I dag ble det ikke rare "middagen". Røkt ørret gikk ut på dato i morgen, så da var det bare å hive i seg + eggerøre og brød.

Snavel! (med trøndersk aksent)

Sånt er undervurdert som middag etter min mening🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal sette til livs siste ribberest i dag. Har litt asiatisk glaze som jeg smører på før jeg varmer den, og så har jeg ris og syltede gulrøtter (evt bare revne gulrøtter med balsamico) ved siden av.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (13 timer siden):

Sånt er undervurdert som middag etter min mening🥰

Det er iallfall digg! :P 

- - -

I dag: Pizza. Nå biir det ikke mere pizza i 2025.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresskarsuppe. Laget med mye hokkaidogresskar, litt kålrot, en søtpotet, mandelpoteter, rødløk, hvitløk, chili og ingefær. Med creme fraiche og matfløte. Servert tjukk og god i konsistensen, med kokt egg:sikle:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens fullstendig kulinarisk stormannsgalskap på en tirsdag, men hvem vet om man får se morgendagen. Så derfor blir menyen i kveld følgende: 

Spontan forrett: Burrata, frisée-salat, brønnkarse, ristede og grovhakkede hasselnøtter, og - årsaken til spontaniteten - blodappelsin-fileter. (BLODAPPELSIN = :bolledeig::juhu::danse2::danse: :nordvesta::strix:<--- emoji-illustrasjon over min blodappelsin-glede)

Hovedrett: Elgstek, risotto med brunskrubb, sautert spinat, saltbakte rødløk, stekte rosenkål, batons av gulrot og pastinakk, og viltsaus. 

Etterrett: Molter i kanel-krem, karamelliserte og grovhakkede pistasjnøtter, og goro

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag ble det wok med laks, ris og ponzusaus toppet med cashewnøtter, sesamfrø og koriander. Super måte å kvitte seg med grønnsaksrestene i kjøleskapet

Anonymkode: f78b4...2d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Stekt okseskav med grovnudler, ananas, paprika og løk. Med soyasaus, ananasjuice og søt chilisaus.

I dag: Biff stroganoff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns min middag var helt ok til jeg leste @Hunter7s innlegg. :ler: Det hørtes nemlig veldig, veldig godt ut.

Her blir det en svinekotelett med sopp, fetaost, tomater og oliven. Det kan også bli godt, for all del, men.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chorizo (ferske) pølser, klippet i biter, fikk følge i pannen med gårsdagens kokte potet, egg og brokkoli.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigkjøpte gnocchi, ovnsstekte store biter av flaskegresskar, og brunet smør med sprøstekt salvie, finhakket sjalottløk, masse sitron og litt persille. Ristede pinjekjerner, parmesan og litt revet gruyère til å drysse på toppen.

Det ble veldig godt! :spise: 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryggfiletstykker av skrei og hjertesalat trukket i kokosmelk med hvitløk, chili, ingefær, lime og fiskesaus, med basmatiris til, og masse frisk koriander på toppen.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling med nok hvitløksfedd til å gjøre en sosialt uglesett (altså "Kylling med førti fedd hvitløk", men i dette tilfellet var det nok nærmere 100 :fnise:), feldsalat med skarp sennepsvinaigrette, og nybakt ciabatta. 

"Efterretten" bestod av sjokolademousse med rum

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...