Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

I dag blir det en "klassiker". Kjøttkaker med kålstuing og poteter. :spise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant en rest lammekjøtt i fryseboksen, og sannelig var det en boks med saus der også. Middagen ble lammekjøtt med brun saus, poteter og grønne erter. Det smakte helt fortreffelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skinnstekt fersk torskerygg, ovnstekte frites av sellerirot og søtpotet, og brunet smør med sjalottløk, kapers, sitron og masse bladpersille.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttkaker i brun saus, poteter, tyttebær og gulrøtter. Ertestuing til gubben i tillegg 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sushi take away, og en slant riesling igjen etter helgen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I kveld ble det en utypisk mandagsmiddag: Kyllinglårfileter fylt med chèvre, timian og estragon og surret i bacon, og så ovnsstekt på skiver av squash og tomater, med et dryss fennikelfrø.

Oppskrift: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/goats-cheese-thyme-stuffed-chicken

Vi hadde en diger squash og en halv pakke chèvre i kjøleskapet, og i jakten på en middag der jeg kunne kombinere dem dumpet jeg over denne retten som er en gammel og delvis glemt favoritt jeg laget ofte for noen år siden.  Det ble et hyggelig gjensyn - dette er overraskende godt! Jeg lar grønnsakene få et forsprang (i dag ble det en halvtime), og så trenger kyllingen mindre enn det står i oppskriften, ca en halvtime den også. Jeg syntes også kyllinglårfileter fungerte bedre enn bryst (som oppskriften sier).

Vi hadde bare hjemmebakte rundstykker fra fryseren til i dag, og det var helt fint - det danner seg en veldig velsmakende sjy i bunnen av formen som er deilig å moppe opp med godt brød.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I kveld ble det en utypisk mandagsmiddag: Kyllinglårfileter fylt med chèvre, timian og estragon og surret i bacon, og så ovnsstekt på skiver av squash og tomater, med et dryss fennikelfrø.

Oppskrift: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/goats-cheese-thyme-stuffed-chicken

Vi hadde en diger squash og en halv pakke chèvre i kjøleskapet, og i jakten på en middag der jeg kunne kombinere dem dumpet jeg over denne retten som er en gammel og delvis glemt favoritt jeg laget ofte for noen år siden.  Det ble et hyggelig gjensyn - dette er overraskende godt! Jeg lar grønnsakene få et forsprang (i dag ble det en halvtime), og så trenger kyllingen mindre enn det står i oppskriften, ca en halvtime den også. Jeg syntes også kyllinglårfileter fungerte bedre enn bryst (som oppskriften sier).

Vi hadde bare hjemmebakte rundstykker fra fryseren til i dag, og det var helt fint - det danner seg en veldig velsmakende sjy i bunnen av formen som er deilig å moppe opp med godt brød.

Hoppla! Dette høres ut som et festmåltid - i allefall på en mandag! 

Her ble det en heller utypisk «spaghetti bolognese»-avart: Elgkjøttdeig med gulrøtter (egenhendig stjelt fra naboens grønnsaksbed), løk, og pastinakker, samt spaghetti til. Desserten var blåbær plukket utenfor hytta med melk og litt sukker på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hunter7 skrev (35 minutter siden):

Hoppla! Dette høres ut som et festmåltid - i allefall på en mandag! 

Her ble det en heller utypisk «spaghetti bolognese»-avart: Elgkjøttdeig med gulrøtter (egenhendig stjelt fra naboens grønnsaksbed), løk, og pastinakker, samt spaghetti til. Desserten var blåbær plukket utenfor hytta med melk og litt sukker på. 

Takk, det ble bra! :) 

Bolognese med elgkjøttdeig og stjålne grønnsaker hørtes heller ikke galt ut. :spise: 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettvint, i full fart:

Fryste torskefileter rett i godt saltet, kokende vann + en mer enn raus dæsj sitronsaft.

Gulrøttene i biter i skål + lokk, i mikro. Kun tilberedt i egen fuktighet.

Smeltet smør + halve purreskiver. Putret.

Frisk tomat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reprise på gårsdagens gresskarsuppe (kokte mye☺️). Med kokt egg og kylling oppi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spaghetti all'amatriciana, et glass rødvin og en dash salte tårer ned i tallerkenen. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spaghetti all'amatriciana, et glass rødvin og en dash salte tårer ned i tallerkenen. 

Åå:hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

:klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reisejenta skrev (40 minutter siden):

Ostefondue med loff og god spekeskinke og syltede småagurker. 

En blanding av ostefondue og raclette, altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...