Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

I dag blir det vossakorv med kålrabistappe og poteter. Brownie og vanilje-is til dessert, som skal nytes med :kaffekopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går ble det villsvinkjøttbullar med potetmos, viltsaus og tyttebær.
I dag blir det pasta med kyllingkjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreikaker og ovnsbakte grønnsaker(rødbeter, gulrot, søtpotet og vanlige småpoteter) 🤤

De ovnsbakte grønnsakene ble kjempegode 🤤 🤤 🤤. Hadde over olje, salt og litt hvitløkspulver 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragu av andelår med pappardelle-pasta.

Fulgte oppskriften - med unntak av å lage pasta og andeskinn-panko-smuler - mer eller mindre slavisk, men valgte å finkutte grønnsakene for hånd. Litt for å slå ihjel tid mens andelårene var i ovnen, men mest fordi jeg liker slikt småpyssel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hunter7 skrev (24 minutter siden):

Ragu av andelår med pappardelle-pasta.

Fulgte oppskriften - med unntak av å lage pasta og andeskinn-panko-smuler - mer eller mindre slavisk, men valgte å finkutte grønnsakene for hånd. Litt for å slå ihjel tid mens andelårene var i ovnen, men mest fordi jeg liker slikt småpyssel. 

Nam! :spise: Andelår som basis som pastasaus er nydelig.

Morsomt nok har jeg nettopp hatt en rest osso buco servert som ragu med pappardelle, gremolata og parmesan. Ganske godt det også. :) 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nam! :spise: Andelår som basis som pastasaus er nydelig.

Morsomt nok har jeg nettopp hatt en rest osso buco servert som ragu med pappardelle, gremolata og parmesan. Ganske godt det også. :) 

Anonymkode: ad006...80d

Ja, ikke sant?!? And er jo nydelig mat! Det eneste jeg tror jeg kommer til å endre neste gang, er at jeg skal "halvkonfitere" lårene på lav varme i noen timer istedenfor å steke de på 190° i 35 minutter. Jeg fikk ikke den "pulled pork duck"-konsistensen jeg ønsket. 
Jeg har brukt femkrydder i desserter tidligere (bl.a. jordbær-rabarbra-smuldrepai), men aldri i en ragu, så det var et spennende innslag. 

Og nå minnet du meg på at jeg må få laget osso buco før våren kommer og det rett og slett blir for varmt i været for slik mat. Osso buco er noe av det beste jeg vet om. (Dét og blodappelsiner ;) :danse2:)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedt til venner i kveld. Får visst Sør-koreansk barbeque. Aner ikke hva det innebærer men er positiv! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ertesuppe kokt på en lettsaltet svineknoke. Har i løk, gulrot, kålrot og kjøttpølse i tillegg til kjøttet fra knoken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag lagde jeg thaiinspirert kyllinggryte vi spiste med nudler til. I dag spiser vi restene med ris og bare litt mer grønnsaker i gryta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...