Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Restemat her: På tallerken kom det en pølse, en gaffelbit panert kylling, et stekt egg, litt potetmos og litt rester av salat med ris. 

Da slapp vi å kaste mat i dag.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen

Mandagsmiddagen ble potetmos med millionbiff. En glemt rett.  Man tager hvad man haver, sies det. Jeg hadde 1 pk svinekjøttdeig som jeg surret i stekepanna med litt sopp og 3 løk. Hadde litt for mye pepper på, men pepper er godt.  Dette blandet jeg oppi en gryte med brun posesaus og kokte litt mer.

Potetmosen laget jeg av pimpernellpoteter og hadde oppi litt smør og melk, masse gressløk fra fryseren, muskat, hvit pepper og salt.  Litt brokkoli til.  

Min mor laget noe lignende før i tiden, men da var det ofte litt lever i sausen og baconbiter oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (På 17.8.2022 den 16.31):

Samme her, men fikk altfor mye pepper i 🔥

Den lapskausen på sykehjemmet der far bor er knallgod :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Den lapskausen på sykehjemmet der far bor er knallgod :) 

Så godt å høre at noen får god mat på sykehjemmet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 minutter siden):

Så godt å høre at noen får god mat på sykehjemmet ❤️

Ja det er jo det ❤️ pappa er jo ikke så hippen på det så jeg får hans porsjon så spiser han brød :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det rester av tacokylling og  pommes frites (tre åpnede poser fra fryseren blir en stor nok porsjon til middag) til mann og barn. 

Jeg tar med en laksebit og stekte poteter på jobb i kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttkaker med potet, ertestuing og tyttebærsyltetøy

Smil til dessert 🥰

Endret av Embla Othea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (På 1.2.2023 den 18.44):

Fiskeburger med tomat, rødløk, salat, aioli og briochebrød. Søtpotetfries som tilbehør. 

Jeg laget fiskeburgere i går, og kom til å tenke på at jeg muligens fikk idéen av dette innlegget av @Reisejentafra forrige uke! :tommelopp:

I kjøleskapet hadde vi grønn salat, et par søtpoteter og rødløk å bruke opp, og i tillegg briochebrød i fryseren, som jeg bakte for et par uker siden. Så jeg laget fiskeburgere av fersk lysing på samme måte som jeg lager fiskekaker, bare med litt mindre melk i farsen, og formet til fire store burgere (i stedet for dobbelt så mange fiskekaker). Servert i grillede opptinte briochebrød med grønn salat, avokado, semitørkede tomater, sitronmarinert rødløk og srirachamajones, med ovnsbakte fries av de to søtpotetene.

Veldig godt ble det. :) 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galette (pai uten eggestand, og laget uten paiform) med løk, crème fraiche, gruyère, bacon og sopp, med en grønn salat til. 

Tynnskåret løk mikses rå med crème fraiche og ost og legges rett på utkjevlet paideig, og så legger man på øvrig topping før kantene brettes inn og pensles med sammenpisket egg. I dag var toppingen min tynnskåret rå portobellosopp og rå baconbiter som ble stekt gylne og fine i løpet av en halvtime i ovnen.

Funket fjell! :tommelopp:

Anonymkode: ad006...80d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...