Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

I går hadde vi sånn "steketorsk" fra findus, altså fiskebiter i "fiskepinneinnpakking" med ris til.

I dag blir det enkelt og greit kjøttsaus og pasta med en enkel salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens middag:

- Kremet blåskjellsuppe med karri og safran

- Urtestekt breiflabb med morkelsaus, fløtegratinerte poteter, gulrotpuré, jordskokkpuré, sukkererter og ratatouille

- Gratinerte bringebær med kanelis

Chablis 1er cru å drikke til.

(Jada, vi har feiret litt idag og spist på en god fiskerestaurant! :wink: )

Den blåskjellsuppen var forresten avsindig god - skal prøve på en hjemmelaget kopi en dag, burde ikke være så altfor vanskelig å få til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist middag i Roma de siste dagene.

Må si jeg er skuffet, den var rimelig smakløs. God pasta, men smakløs saus. God pizzabunn, men kjedelig og smakløst fyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnsbakt torsk med hjemmelaget aïoli, gulrøtter, asparges, fennikel og nypoteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt fersk filet av lyr og sei som vi skal lage fiskekaker av idag, med sjalottløk, gressløk og muskat i. Tilbehør blir kokte poteter og hjemmelaget kålrabistappe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Formosiss

Spiste på Blindern i dag, og valgte vegetaralternativet. Det var pestolasagne med salat og brød, og det var utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt brød i dag, så vi skal spise nybakt brød med godt pålegg til middag/kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag prøvde jeg noe nytt!

Har gått i flere dager og drømt om pølsegratengen bestemor pleide å lage da vi var små. Men så fant jeg ikke direkte oppskrift på det, men på noe lignende.

Det var en grateng som bestod av makaroni, pølser, paprika, purre og mais. Det var skikkelig godt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det travelt og gjør det enkelt i dag:

Omelett med bacon, purre, squash, chèvre og crème fraîche - og grønn salat med tomat, reddiker og sennepsvinaigrette. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttgrateng. Jeg holder fortsatt på med å prøve ut nye ting. Pløyer gjennom Store Norske Kokeboka...hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dalwhinnie

Er ikke hjemme fra jobb og trening før nærmere halv ni, så tipper det blir knekkebrød til middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...