Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler jeg må ta meg tid til å lage en ordentlig middag for første gang på en god stund. Så det blir kyllingfilet surra i bacon med masse gode ovnsbakte grønnsaker og hjemmelaget pommes frites :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på jobb for tiden, og dagene går litt i ett. Derfor ble gårsdagens husmannskost forskjøvet til i dag og i går ble det grandis med et tonn oliven på.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det laksepai med salat til. Paibunn laget av sammalt hvete, havremel, egg, eggehviter og litt vann. Fyll med laks, vårløk, spinat, sjampinjong, pinjekjerner og dill. Eggestand laget av mager kesam og egg. Jarlsbergost på toppen.

Anonym poster: d1e8404aaa2bf8b3fe8681cdb565820e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn asiainspirert: kylling med peppersaus (av rosépepper og soyasaus) med ingefær og hvitløk. Wokede grønnsaker og ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I dag blir det auberginkake med pastafyll, servert med salat.

Jeg skjærer aubergin i skiver, steker dem raskt så de blir myke, og forer en springform med dem. Så lager jeg kjøttfyll med hakkede tomater, karbonadedeig, løk, sjampinjong og paprika. Spagetti brekkes opp i små biter og kokes. Dette blandes med kjøttsausen og revet ost, og fylles i formen. Et lag med aubergin på toppen. Stekes i ovnen en halvtimes tid, før "kaken" snus opp ned på et serveringsfat. Masse frisk salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en entrecôte i kjøleskapet, og jeg tror jeg vil strimle den og steke med løk, sjampinjong og paprika, runder av med litt fløte og spiser med ris. Tror jeg.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...