Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Laks, asparges, paprika, vårløk og tomat, surret med litt creme fraiche og fylt i pitabrød sammen med grønn salat.

Rocky road brownies til dessert. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag blir det først panerte osteballer med salat, hovedrett: tandorimarinert kylling med pillaf og ovnstekte rotgrønnsaker med masse krydder. Og dessert: indisk vaniljeis med sjokolade saus og skogsbær...NAM!!!! Alt er hjemmelaget selvfølgelig, helt fra bunnen av. Tilbredt med kjærlighet og omtanke av min kjære mamma :kyss:

Elsker å spise søndagsmiddag hos mine foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

I dag blir det først panerte osteballer med salat, hovedrett: tandorimarinert kylling med pillaf og ovnstekte rotgrønnsaker med masse krydder. Og dessert: indisk vaniljeis med sjokolade saus og skogsbær...NAM!!!! Alt er hjemmelaget selvfølgelig, helt fra bunnen av. Tilbredt med kjærlighet og omtanke av min kjære mamma :kyss:

Elsker å spise søndagsmiddag hos mine foreldre :)

ÅÅ, det hørtes fantastisk godt ut! (Spesielt etter at jeg oppdaget at det sto osteballer og ikke okse... ja du kan jo tenke deg resten). Hva er forskjellen på "norsk" vaniljeis og indisk vaniljeis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reker stekt i masse olivenolje og hvitløk (Gambas con ajo) sammen med stekt asparges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

ÅÅ, det hørtes fantastisk godt ut! (Spesielt etter at jeg oppdaget at det sto osteballer og ikke okse... ja du kan jo tenke deg resten). Hva er forskjellen på "norsk" vaniljeis og indisk vaniljeis?

Indisk vaniljeis, hvertfall slik mamma tilbreder den inneholder kardemomme, ekte vanilla og safran, og en del andre krydder, lages med ekte fløte, kokes I lang tid til den blir ganske tykk. Tilsettes tørket frukt, før den settes inn I fryseren. Og så spiser man den sammen med gulab jamun, som er en slags indisk syrupsbolle I tillegg til skogsbær (det siste gjør vi kun I min familie, det er ikke vanlig ellers). Så kan du sammenligne med " norsk" vaniljeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget lasagne med en god del rotgrønnsaker og soltørket tomat oppi. Fra fryseren. Jeg er så veldig fornøyd med meg selv når jeg har laget flere porsjoner av sånn mat, det er så lett å ta opp en dag man er syk, lat og vil ha skikkelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen var fiskeboller i hvit saus, men det var så varmt så det fristet ikke i svette omgivelser..

Ble kylling og pastasalat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...