Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hva slags ost du bruker?

Jeg brukte vanlig, revet hvitost. Sikkert bedre å bruke en skikkelig mozzarella, men det var det jeg hadde i kjøleskapet. Og så brukte jeg cayennepepper i stedet for chili, siden vi ikke hadde chili. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte vanlig, revet hvitost. Sikkert bedre å bruke en skikkelig mozzarella, men det var det jeg hadde i kjøleskapet. Og så brukte jeg cayennepepper i stedet for chili, siden vi ikke hadde chili. Kjempegodt!

Prøv cheddar, mozarella blir litt for delikat til den typen rett, tror jeg. Jeg skal lage denne i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strimlet svinekjøtt med diverse krydder, byggris, ananas, brokkoli, tomat, salat og dressing av mager kesam og krydder i fullkornswraps. Ble kvitt litt rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det? *føle-seg-dum*

Hehe, var vel en svært tynn forklaring fra min side, du er nok ikke dum

Jeg tar rett og slett løk, masse løk som jeg skjærer i strimler, så smelter jeg litt ordentlig smør i panna, tilsetter løken og lar det surre seg mykt på medium/lav varme, når løken har surret lenge og fått litt gylden farge tilsetter jeg sukker og vanilje (enten skikkelig vaniljesukker eller vaniljeekstrakt, ikke noe vanillin-greier) og lar det surre enda lengre og karamelliseres sakte.

Supergodt som tilbehør til både fisk og kjøtt. Skal det være ekstra fancy bruker jeg hele små løk, husker ikke hva de heter men den typen som er på størrelse med kirsebær. Det er bare til fint for de er så utrolig kjedelige å skrelle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv cheddar, mozarella blir litt for delikat til den typen rett, tror jeg. Jeg skal lage denne i dag. :)

Cheddar er sikkert kjempegodt til det også. :jepp:

---

Rester fra lunsjen i går: pai med kylling, rødløk, cherrytomater og et tonn med feta. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

Sushi

Laksewraps

Seiburger

Thai-laks

Nachostorsk

Cornflakespanert torsk

Kremet pasta med laks

Vært på fiskesprellkurs i dag jeg :kokk:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sushi

Laksewraps

Seiburger

Thai-laks

Nachostorsk

Cornflakespanert torsk

Kremet pasta med laks

Vært på fiskesprellkurs i dag jeg :kokk:

Misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...