Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2003 #1 Del Skrevet 6. oktober 2003 Noen som har noen tips og priser til meg.. jeg skal ha full pakke..og stoooort akvarium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Full pakke: stort akvarium + utstyr, fisk og planter kan saktens løpe opp i 10.000. Dertil kommer mængder av tålmodighet. Akvariet skal "kjøres inn" i 1 måned før du i det hele tatt kan begynne å sette noen få fisker inn. 1 gang hver uke må du bytte 1/3 av vannet. Faktisk er det enklere å få bra miljø i et stort akvarium enn i et lite så det er fint at du vil ha stort akvarium. Et stort akvarium får du også solgt igjen hvis du en dag skal kvitte deg med det. Du er hjertelig velkommen til å sende meg PM hvis du lurer på noe. Jeg har hatt fisk i mange år og for tiden 3 akvarier (det ene nesten tomt p.g.a. katta) oppe å kjøre + et par tomme i kjelderen. Her på Nettakvariet kan du finne all den informasjon du trenger + linker til butikker (og priser). Hilsen Trillefiskeelsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2003 #3 Del Skrevet 8. oktober 2003 Husk å sjekke om innboforsikringen dekker skader fra akvarium. Hos oss lakk et lite 65 liters utover da vi ikke var hjemme og lagde store skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 8. oktober 2003 #4 Del Skrevet 8. oktober 2003 Kanskje flytte denne tråden til Kjæledyr forumet - så får du muligens flere svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. oktober 2003 #5 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hvis du ikke har erfaring med akvarium fra før, vil jeg anbefale deg å starte med et litt "mindre" Store akvarium er en dyr hobby og krever mye stell.. Det gjør de små også, men det er mye lettere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 8. oktober 2003 #6 Del Skrevet 8. oktober 2003 Små akvarier er vanskelige å få i balanse. D.v.s. at man plages mer av alger og sykdom, blir lei og slutter. Derfor anbefaler jeg å kjøpe et stort akvarium. Jobben med å bytte vann er den samme - bare litt flere bøtter som må tømmes ut, men sjansen for å lykkes er så mye større. En fisk et et dyr og skal ha gode forhold og ikke minst plass. Fisk i små boller er en uting. Det vil ikke være noe problem å selge et stort akvarium brukt. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 9. oktober 2003 #7 Del Skrevet 9. oktober 2003 Helt enig med Trille! Ett større akvarium er det beste - selv for en nybegynner. Lykke til! PS! Husk å spørre i dyrebutikken hvilke fisk som passer sammen. Det er ikke alle som er like flinke til å si ifra om dette, og du kan ende opp med stimfisk i for liten stim eller noen arter som plager livet av andre. Tenk også på om du ønsker fisker som skal få unger eller ei - noen fisk føder jo masse unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 9. oktober 2003 #8 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vi begynte med en 25 liters akvarium, det var altfor lite, byttet til 63 liter etter et par mnd og det var akkurat passe, men vi endte opp med en 128 liter til slutt. 128 liters akvariet var det lettest å holde rent. Krevde litt mer og dyrere utstyr men mye mindre jobb i etterkant. Anbefaler å begynne med minst 80 liter. Cappomannen ble så ivrig på akvariet og fisker at nå har vi et 200 liters saltvannsakvariet hjemme.. og DET er stillig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå