AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #1 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har et problem jeg har begynt å grue meg til allerede nå. I venninnegjengen min er de tradisjon å møtes 1 juledag (altså 25 desember). Vi spiser, drikker og drar på byen. Jeg har aldri likt dette, men alltid vært med. Er skikkelig familiemenneske, og vil mye helelr være med dem denne dagen. I år har jeg virkelig ikke lyst. Vil være hjemme med familien og nyte god mat og julestemningen. Men hvordan kan jeg snike meg unna vennekvelden? De andre som har familiemiddager, kommer jo etter denne. Men jeg vil være hjemme hele kvelden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 23. september 2010 #2 Del Skrevet 23. september 2010 Si sannheten? Evt gi beskjed på den aktuelle dagen at du ikke føler deg helt frisk og dermed blir hjemme ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virreliten Skrevet 23. september 2010 #3 Del Skrevet 23. september 2010 Hva med å bare si det som det er? Du har en helt akseptabel grunn, og jeg har aldri skjønt denne greia med å skulle vri seg unna med all verdens unnskyldninger du må holde styr på i ettertid. "Jeg blir ikke med i år, jeg vil være sammen med mine" burde være mer enn nok. Rett ryggen og si det tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 23. september 2010 #4 Del Skrevet 23. september 2010 Si at du vil være sammen med familien. Samtidig kan du jo foreslå å flytte dagen til en annen dag i romjulen. Vår tradisjon er familie 1. dag og venner 2. dag. Beste måten å gjøre det på siden flere har sjans til å være med da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. september 2010 #5 Del Skrevet 23. september 2010 Vår tradisjon er familie 1. dag og venner 2. dag. Beste måten å gjøre det på siden flere har sjans til å være med da. Sånn er det i vår vennekrets også, og den tradisjonen har vi holdt i snart 20 år! Grunnen er nettopp at de aller fleste har familietradisjoner 1.dag. Etterhvert som årene har gått og vi alle er etablert med ektefeller/samboere (og noen med barn) er det også flere som feirer julaften andre steder pga at svigerfamiliene ikke bor samme sted som oss. Da er det lettere å få til noe 2. juledag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå