Suzy Skrevet 30. september 2010 #201 Del Skrevet 30. september 2010 Merkelig hvordan de trådene dine alltid ender opp med å handle om ditt negative livssyn og absolutt ikke om det de begynte som Steinar... Og til resten av dere her inne: AT DERE GIDDER!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #202 Del Skrevet 30. september 2010 Merkelig hvordan de trådene dine alltid ender opp med å handle om ditt negative livssyn og absolutt ikke om det de begynte som Steinar... Og til resten av dere her inne: AT DERE GIDDER!!! Denne tråden handler om motivasjon for parforhold, eventuelt det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. september 2010 #203 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Det er flere faktorer, men min største motivasjonsfaktorer er: - Å bli elsket av en annen og få lov til å elske en tilbake - Nærhet og kos med en man er glad i - Kunne dele gleder og sorger - Ha en å reise med, oppleve mine drømmer med - En som utfyller meg på alle mulige måter, og som jeg også kan utfylle - En å kunne dele sine innerste tanker med Mvh Yvonne Endret 30. september 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. oktober 2010 #204 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det som mottiverer meg er at jeg har bøtter med kjærlighet jeg ønsker å ødsle på noen. Jeg ønsker også å ha en jeg kan regne med, som er der og som jeg kan falle til ro med og bli elsket av. Økonomisk så har jeg det helt utmerket alene, sosialt også, og sex blir ofte litt uviktig for meg når jeg er singel, så motivasjonen er ikke der. Men å ha en å dele gode og dårlig dager med over år, det hadde vært fint! uten å ha orket å lese lenger en til side 3.... så MÅTTE jeg bare svare bittelitt... for jaaaaaaa!! Krill; du og jeg!! vi er like der! Jeg har det akkurat som du skriver her. Jeg har det egentlig helt fint som singel, en partner er en jeg kan øse kjærlighet på, en jeg kan gjøre ting med, en jeg kan stole på, regne med og finne noe dypere med, falle til ro med. en å dele gode og dårlige dager med, over år. :rødme: det vil jeg ha. Problemet mitt er nok heller at jeg kan se de fleste saker ifra alle sider, og at jeg vet for mye, og dermed blir ekstremt realistisk. Mange ganger er det bedre å vite mindre. Ja.... det er akkurat DET du utstråler ja, at du ser ting fra flere sider... Det er jevnt over det som kjennetegner deg Steinar40!!! Ser og forstår forskjellige sider OG er fryktelig realistisk!! jupp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #205 Del Skrevet 1. oktober 2010 Vel, kvinner er ofte mer opptatt av hus og heim, og dette er som regel de største utgiftene man har. Dette er også følelsesstyrt. Jeg vil trives og slappe av når jeg er hjemme, og for å trives må jeg ha det koselig rundt meg. Å ha det koselig for meg er ikke en gammel slitt 70-talls arvesofa fra bestemor og en veggseksjon fra 80-tallet. Det igjen betyr ikke at jeg må ha dyre designermøbler. Jeg klarer meg fint med Ikeamøbler, så lenge jeg synwes de er estetisk vakre og behagelige å sitte i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #206 Del Skrevet 1. oktober 2010 Og du tror på at man finner ut dette etter to dater? Det forundrer meg at du, som påstår du har så mye erfaring, ikke har erfaring nok til å skille bort disse "blåste" damene. Jeg har litt erfaring, og med årene har jeg lært meg hvilke menn jeg skal holde meg unna. Det finner man fort ut ved å snakke med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #207 Del Skrevet 1. oktober 2010 For det første regner ikke jeg at man er et seriøst par uten at man faktisk bor og lever i sammen. For det andre blir det veldig uøkonomisk å ha hver sin eiendom. Ikke alle har råd til dette. Men når man ser på hvordan samfunnet "fungerer" i dag, og hvor stor sannsynlighet det er for samlivsbrudd, så kan faktisk dette (særbo) fort vise seg å være eneste veien videre. I hvert fall i en periode (noen år) i starten. Det forutsetter da selvfølgelig at man bor innenfor en rimelig avstand fra hverandre. Har du noen gang tenkt på at man kan bo sammen i den enes bolig, og leie ut den andre??? Da vil ingens økonomi forverres, heller tvert i mot! Det går jo an å leve sånn i et par-tre år før man bestemmer seg om det er "verdt" å satse på dette forholde og selge den ene boligen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #208 Del Skrevet 1. oktober 2010 Leiligheten min er like stor eller større (med tanke på beliggenhet) enn de fleste par på min alder har. Teorietisk sett kunne en fyr bodd her gratis, selv om jeg selvfølgelig hadde forventet at han bidro. Steinar må lære seg å skille mellom å spandere en middag på en kvinne fordi han er glad i henne, og å spy ut cash fra andre kanten av landet til en dame som knapt nok er separert fra mannen. Det ene er riktig og det andre er feil. Dette er ikke handlinger utført av en mann med masse erfaring, som Steinar40 påstår at han har. Dette er handlingene til en sværtforelsket, desperat og naiv mann!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #209 Del Skrevet 1. oktober 2010 Dette er også følelsesstyrt. Jeg vil trives og slappe av når jeg er hjemme, og for å trives må jeg ha det koselig rundt meg. Å ha det koselig for meg er ikke en gammel slitt 70-talls arvesofa fra bestemor og en veggseksjon fra 80-tallet. Det igjen betyr ikke at jeg må ha dyre designermøbler. Jeg klarer meg fint med Ikeamøbler, så lenge jeg synwes de er estetisk vakre og behagelige å sitte i. Men er det ikke litt pussig at du syns de er estetisk vakre og behagelige å sitte i i maks ett til to år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #210 Del Skrevet 1. oktober 2010 Har du noen gang tenkt på at man kan bo sammen i den enes bolig, og leie ut den andre??? Da vil ingens økonomi forverres, heller tvert i mot! Det går jo an å leve sånn i et par-tre år før man bestemmer seg om det er "verdt" å satse på dette forholde og selge den ene boligen.. Jeg vil ikke ha uvedkommende i min bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #211 Del Skrevet 1. oktober 2010 Dette er ikke handlinger utført av en mann med masse erfaring, som Steinar40 påstår at han har. Dette er handlingene til en sværtforelsket, desperat og naiv mann!! Er det ulovlig for en godt voksen mann å være glad i og bry seg om ei dame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #212 Del Skrevet 1. oktober 2010 Men er det ikke litt pussig at du syns de er estetisk vakre og behagelige å sitte i i maks ett til to år? Gjør jeg? Det var nytt for meg... Jeg har hatt sofaen min i 5 år jeg nå, og synes fortsatt den er vakker og behagelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #213 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg vil ikke ha uvedkommende i min bolig. ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #214 Del Skrevet 1. oktober 2010 Er det ulovlig for en godt voksen mann å være glad i og bry seg om ei dame? Nei, jeg skrev ingenting om noe ulovlig. Jeg skrev at det er veldig naivt og desperat å bruke masse penger på ei nyseparert dame/ mann, og barna hennes/ hans (!!), som bor på andre siden av landet. En med mye erfaring ville ikke gjort det, forstår du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 1. oktober 2010 #215 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg vil ikke ha uvedkommende i min bolig. Så en dame du holder på å inngå i et seriøst forhold med er uvedkommende?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 1. oktober 2010 #216 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så en dame du holder på å inngå i et seriøst forhold med er uvedkommende?? Ååå, var det det han mente? Hehehehe! Steinar; Du får skaffe deg et slikt skilt som de setter opp utenfor militære områder, og sette det opp på døra di: "Adgang forbudt for uvedkommende!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #217 Del Skrevet 1. oktober 2010 Nei, jeg skrev ingenting om noe ulovlig. Jeg skrev at det er veldig naivt og desperat å bruke masse penger på ei nyseparert dame/ mann, og barna hennes/ hans (!!), som bor på andre siden av landet. En med mye erfaring ville ikke gjort det, forstår du. Men så er det ingen her som har påstått at Steinar er veldig erfaren eller at han vet hva han snakket om. (bortsett fra Steinar selv da). Hadde han ennå tatt til seg rådene han fikk er på kvinneguiden hadde det vært håp, men dengang ei. Jeg har gitt opp fyren. Han får ende opp alene. Gammel, sur og tverr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #218 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så en dame du holder på å inngå i et seriøst forhold med er uvedkommende?? Det jeg mente var at jeg ikke vil leie ut min bolig til uvedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #219 Del Skrevet 1. oktober 2010 Nei, jeg skrev ingenting om noe ulovlig. Jeg skrev at det er veldig naivt og desperat å bruke masse penger på ei nyseparert dame/ mann, og barna hennes/ hans (!!), som bor på andre siden av landet. En med mye erfaring ville ikke gjort det, forstår du. Er ikke livet et sjansespill? Jeg gjorde et ærlig forsøk for å se om det var mulig å få til noe fornuftig i sammen. Hadde jeg ikke gjennomført dette så ville jeg gått resten av livet og lurt på hva som kunne ha skjedd, og ikke minst angret. Nå VET jeg hva som skjedde. Hvorfor er det naivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #220 Del Skrevet 1. oktober 2010 Men så er det ingen her som har påstått at Steinar er veldig erfaren eller at han vet hva han snakket om. (bortsett fra Steinar selv da). Hadde han ennå tatt til seg rådene han fikk er på kvinneguiden hadde det vært håp, men dengang ei. Jeg har gitt opp fyren. Han får ende opp alene. Gammel, sur og tverr. Hvilke råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå