AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #181 Del Skrevet 29. september 2010 Det gjør dette mennesket verdiløst for meg. Og dette har jeg forklart her tidligere hvis du klarer å lese. Hvordan da verdiølst? sånn at du hadde ikke brydd deg hvis ho dødde foran øynene på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #182 Del Skrevet 29. september 2010 Hvordan da verdiølst? sånn at du hadde ikke brydd deg hvis ho dødde foran øynene på deg? Verdiløs på den måten at dette ikke er noe jeg kommer til å vite noe som helst om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 29. september 2010 #183 Del Skrevet 29. september 2010 Verdiløs på den måten at dette ikke er noe jeg kommer til å vite noe som helst om. Etter å ha ventet sååå lenge på denne damen som du faktisk gjorde, så tror jeg ikke noe på deg. Jeg tror dette er noe du sier for å beskytte deg for å ikke bli såret igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 29. september 2010 #184 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg er kåt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 29. september 2010 Etter å ha ventet sååå lenge på denne damen som du faktisk gjorde, så tror jeg ikke noe på deg. Jeg tror dette er noe du sier for å beskytte deg for å ikke bli såret igjen. Jeg ventet som sagt på å få se om det var mulig å få til noe fornuftig i praksis og om hun hadde noen verdi for meg. Når det så ikke ender på en tilfredsstillende måte for meg, så er hun historie i mine øyne. Noe som betyr at jeg kutter all kontakt med henne for alltid. Noe jeg også er godt i gang med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 29. september 2010 #186 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg ventet som sagt på å få se om det var mulig å få til noe fornuftig i praksis og om hun hadde noen verdi for meg. Når det så ikke ender på en tilfredsstillende måte for meg, så er hun historie i mine øyne. Noe som betyr at jeg kutter all kontakt med henne for alltid. Noe jeg også er godt i gang med. Du ventet fordi du hadde følelser for henne og mest av alt i verden ville at dere skulle få det til. Det er ekstra vondt å gi slipp når man ikke føler at man har noe valg og når man har ventet lenge. Bare ikke la det prege deg i all evighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #187 Del Skrevet 29. september 2010 Du ventet fordi du hadde følelser for henne og mest av alt i verden ville at dere skulle få det til. Det er ekstra vondt å gi slipp når man ikke føler at man har noe valg og når man har ventet lenge. Bare ikke la det prege deg i all evighet.. Ja, ingen skal kunne si at jeg har lurt eller sviktet henne i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 29. september 2010 #188 Del Skrevet 29. september 2010 Hva man kommer til å angre på eller ikke, har først og fremst å gjøre med egen mentale innstilling til saken. Det viktige er at man virkelig bestemmer seg, og ikke går rundt å lurer på hva som egentlig var rett. Det er når man ikke bestemmer seg og tar et bevisst valg, at man kan komme til å angre i ettertid. Hvis jeg f.eks bestemmer meg for at kjærlighet ikke er for meg, så har jeg ingen grunn til å angre på det senere. Kjære vene. Tror du virkelig at du kan ta et valg i dag og være 100 % sikker på at du ikke angrer om 40 år? Det kan du ikke. Hvorfor? Fordi det valget er preget av bitterhet og umoden tankegang. Jeg kan love deg at dette vil være bagateller for deg om 20 år. Og bare for å ha sagt det; alle valg er bevisste. Eller så er det ikke noe valg i utgangspunktet. Og folk angrer på ting (les VALG) hver eneste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #189 Del Skrevet 29. september 2010 Kjære vene. Tror du virkelig at du kan ta et valg i dag og være 100 % sikker på at du ikke angrer om 40 år? Det kan du ikke. Hvorfor? Fordi det valget er preget av bitterhet og umoden tankegang. Jeg kan love deg at dette vil være bagateller for deg om 20 år. Og bare for å ha sagt det; alle valg er bevisste. Eller så er det ikke noe valg i utgangspunktet. Og folk angrer på ting (les VALG) hver eneste dag. Ofte lar man det bare skure og gå og tar intet bevisst valg. Men man kan også velge å ikke angre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 29. september 2010 #190 Del Skrevet 29. september 2010 Men man kan også velge å ikke angre. Feil igjen. Anger er en følelse, den kan du ikke velge bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #191 Del Skrevet 30. september 2010 Feil igjen. Anger er en følelse, den kan du ikke velge bort. Man kan overbevise seg selv om at man har gjort rett valg. Dermed kommer man ikke til å angre på det etterpå. Som sagt, anger kommer når man ikke har klart å overbevise seg selv om at man gjorde det eneste riktige valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #192 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Det er vel egentlig to faktorer. Det ene er å komme ut av ensomheten. Det andre er behovet for en kvinnekropp. Så enkelt er det. Ensomheten er vel hovedfaktoren. Husker en kamerat sa for mange år siden at dame var greit for ikke å kjede seg så mye. Og de ble senere skilte selvfølgelig hehe Endret 30. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 30. september 2010 #193 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Det gjør dette mennesket verdiløst for meg. Og dette har jeg forklart her tidligere hvis du klarer å lese. Nope, det var ikke det du skrev. Du skrev at noen mennesker er helt uten verdi. Endret 30. september 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 30. september 2010 #194 Del Skrevet 30. september 2010 Man kan overbevise seg selv om at man har gjort rett valg. Dermed kommer man ikke til å angre på det etterpå. Som sagt, anger kommer når man ikke har klart å overbevise seg selv om at man gjorde det eneste riktige valget. Oi, du er virkelig arrogant. Som sagt; selv om du NÅ overbeviser deg om at det er rett valg, så behøver du ikke føle deg slik under andre omstendigheter mange år fra nå! Alle tar valg de tror er rett, det er ingen som tar et valg de tror er feil. Likevel er det mange som innser at det VAR feil, og angrer. Og det er en følelse du ikke kan velge bort. Du kan komme med alle mulige (bort)forklaringer i hodet ditt selv som du gjør med oss her, men det betyr ikke at du ikke angrer, bare prøver å gjemme bort følelsen. Du som syns alle oss er fryktelig urealistiske, nå er du DU som er urealistik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 30. september 2010 #195 Del Skrevet 30. september 2010 Noe jeg også er godt i gang med. Men ikke har klart, skjønner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 30. september 2010 #196 Del Skrevet 30. september 2010 Oi, du er virkelig arrogant. Som sagt; selv om du NÅ overbeviser deg om at det er rett valg, så behøver du ikke føle deg slik under andre omstendigheter mange år fra nå! Alle tar valg de tror er rett, det er ingen som tar et valg de tror er feil. Likevel er det mange som innser at det VAR feil, og angrer. Og det er en følelse du ikke kan velge bort. Du kan komme med alle mulige (bort)forklaringer i hodet ditt selv som du gjør med oss her, men det betyr ikke at du ikke angrer, bare prøver å gjemme bort følelsen. Du som syns alle oss er fryktelig urealistiske, nå er du DU som er urealistik. Enig. Det er mange som senere i livet ønsket at de hadde gjort ting annerledes, valgt annerledes selv om de var overbevist om at det valget de tok var det rette den gangen. Ting endrer seg med årene. Og nå snakker vi generelt, ikke om din aktuelle situasjonen Steinar med den aktuelle dama - det er ikke sikkert han vil angre på den avgjørelsen men det kan være andre ting han kanskje vil angre på senere selv om han er overbevist i øyeblikket om at han aldri kommer til å angre på egne valg. Jeg er så realistisk at jeg vet at jeg kommer til å møte meg selv i døra noen ganger i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #197 Del Skrevet 30. september 2010 Nope, det var ikke det du skrev. Du skrev at noen mennesker er helt uten verdi. Javisst finnes de. Men de er heldigvis bare en veldig liten andel av befolkningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 30. september 2010 Oi, du er virkelig arrogant. Som sagt; selv om du NÅ overbeviser deg om at det er rett valg, så behøver du ikke føle deg slik under andre omstendigheter mange år fra nå! Alle tar valg de tror er rett, det er ingen som tar et valg de tror er feil. Likevel er det mange som innser at det VAR feil, og angrer. Og det er en følelse du ikke kan velge bort. Du kan komme med alle mulige (bort)forklaringer i hodet ditt selv som du gjør med oss her, men det betyr ikke at du ikke angrer, bare prøver å gjemme bort følelsen. Du som syns alle oss er fryktelig urealistiske, nå er du DU som er urealistik. Arrogant? :klø: Det finnes litt ulike typer av valg. Spørsmålet er egentlig mer hvor mange ulike valgmuligheter man har når man tar et valg. Angeren kommer gjerne etterpå når det viser seg at det valget man tok ikke lever opp til forventningene man hadde. Men problemet er at man aldri har noe å sammenlikne med. Man kan aldri velge 2 (eller flere) alternativer samtidig. Derfor er det bare forventingene man selv hadde til resultatet som skaper følelsen av å angre. Men du kan altså aldri vite om det andre valget ville vært noe bedre. Det kunne faktisk vist seg å være enda verre en valget du tok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #199 Del Skrevet 30. september 2010 Men ikke har klart, skjønner jeg... Jeg klarer det jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #200 Del Skrevet 30. september 2010 Enig. Det er mange som senere i livet ønsket at de hadde gjort ting annerledes, valgt annerledes selv om de var overbevist om at det valget de tok var det rette den gangen. Ting endrer seg med årene. Og nå snakker vi generelt, ikke om din aktuelle situasjonen Steinar med den aktuelle dama - det er ikke sikkert han vil angre på den avgjørelsen men det kan være andre ting han kanskje vil angre på senere selv om han er overbevist i øyeblikket om at han aldri kommer til å angre på egne valg. Jeg er så realistisk at jeg vet at jeg kommer til å møte meg selv i døra noen ganger i livet Det er selvfølgelig sant at det er lett å gjøre feil valg. Derfor er det smart å ta seg god tid, og ikke være overbevist, og heller prøve å vurdere ifra flest mulig vinkler hvilke effekter et valg vil kunne få for en selv. Da blir det lettere å overbevise seg selv om at man tok rett valg. Men det som er aller viktigst, er faktisk at man satser 100% på det valget man tar. Det nytter ikke å begynne å surre og angre etterpå. Da går det til helvete bare av den grunn. Det var dette jeg ønsket at hun dama skulle gjøre for meg. Velge og satse 100%. Og når hun ikke gjorde det, så var det ikke godt nok i mine øyne. Og da velger jeg heller å kutte henne helt ut for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå