Gå til innhold

Motivasjon for parforhold

Steinar40

Anbefalte innlegg

Du kunne lurt meg, all den tid du gnåler om praktiske fordeler og økonomi og bla bla bla.

Kanskje du kan utdype hva slags andre kriterier du går etter også?

Gjensidig omtanke, respekt, følelser, samt være til å stole på i enhver situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjensidig omtanke, respekt, følelser, samt være til å stole på i enhver situasjon.

Jeg kan ihvertfall si deg det, at damer går ikke etter sjalu, usikre, kontrollerende, gjerrige fjotter. Så det er ikke rart du sliter med å finne kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall si deg det, at damer går ikke etter sjalu, usikre, kontrollerende, gjerrige fjotter. Så det er ikke rart du sliter med å finne kjærlighet.

Liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mange damer har åpenbart ikke noe imot at typen er litt sjalu.

Og jeg er ikke gjerrig. Forutsatt at jeg får valuta for pengene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at mannen mi er litt sjalu, av og til. Hvis ikke hadde jeg blitt sur! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mer enn LITT sjalu Steinar.

Hva legger du i "valuta for pengene"? Er det materialistisk ment, som i mest for pengene? Eller evner du å se at det å bruke penger på noe som betyr mye for partneren din kan gi veldig mye for pengene (og DEG) på en helt annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er mer enn LITT sjalu Steinar.

Hva legger du i "valuta for pengene"? Er det materialistisk ment, som i mest for pengene? Eller evner du å se at det å bruke penger på noe som betyr mye for partneren din kan gi veldig mye for pengene (og DEG) på en helt annen måte?

Når jeg føler så føler jeg. Da er dama og kroppen hennes min private eiendom. Det er ikke noe å diskutere engang.

For det første vil jeg selvfølgelig ikke surre bort mine penger på noe jeg ikke er enig i selv.

Og ellers mener jeg at hun da gir meg alt det jeg trenger - både konkrete og abstrakte verdier for meg. Med andre ord at hun gir meg valuta for mine penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg føler så føler jeg. Da er dama og kroppen hennes min private eiendom. Det er ikke noe å diskutere engang.

Dette temaet gidder jeg ikke begi meg utpå nå, så :nocomment:

For det første vil jeg selvfølgelig ikke surre bort mine penger på noe jeg ikke er enig i selv.

Og ellers mener jeg at hun da gir meg alt det jeg trenger - både konkrete og abstrakte verdier for meg. Med andre ord at hun gir meg valuta for mine penger.

Igjen så er det deg, deg, deg, deg. Jeg prøver igjen; evner du å se at å bruke penger på noe du ikke er 100 % enig i, men som er veldig viktig for HENNE, kan gi DEG masse tilbake når du ser hvor glad HUN blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Herregud! Alle tråder Steinar starter, ender opp med å handle om akkurat det samme - uten unntak! Og uten unntak så blir det side opp og side ned med de samme svarene og argumentene.

Hva med å gå ut i verden og oppleve noe, Steinar? Også oppfordrer jeg alle til å boikotte trådene dine. Det går jo kun i ring hele tiden. Utrolig lite konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, absolutt ingen kan eie et annet menneske. Steinar, du har et så forkvaklet syn på livet, kjærligheten, kvinner, menn og alt annet i mellom at jeg syns fryktelig synd på deg.

Bitterhet, angst og desillusjoner gjør at du blir strandet i ditt eget ensomme liv uten kjærlighet eller glede, men i ditt tilfelle er det faktisk bare din egen skyld. Og det er kanskje det tristeste av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Alle tråder Steinar starter, ender opp med å handle om akkurat det samme - uten unntak! Og uten unntak så blir det side opp og side ned med de samme svarene og argumentene.

Hva med å gå ut i verden og oppleve noe, Steinar? Også oppfordrer jeg alle til å boikotte trådene dine. Det går jo kun i ring hele tiden. Utrolig lite konstruktivt.

Er så knakende enig Wild Bird !! Svært lite konstruktivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hovedsaklig investeringer i hus, heim og biler som blir dyrere. Og ferier selvfølgelig.

Du maler på det samme igjen, skjønner jeg....

Huset mitt er stort nok til et par - altså blir det ikke noe dyrere, både jeg og de fleste i min aldre har nok møbler og egen dobbeltseng, så vi trenger ikke investere i det - bil er det vel normalt å ha fra før - ergo er ikke det heller noen ny investering?

Du aner da ikke hva du snakker om du.

Ferie er forøvrig ikke noe man MÅ dra på og noe man gjør avhengig av og tilpasset hva man har råd til.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!! :enig:

Men det er nok ikke så viktig hva vi mener, for Steinar vet best!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så er det deg, deg, deg, deg. Jeg prøver igjen; evner du å se at å bruke penger på noe du ikke er 100 % enig i, men som er veldig viktig for HENNE, kan gi DEG masse tilbake når du ser hvor glad HUN blir?

Du skulle bare visst hvor mye penger jeg har brukt på denne dama! Ofte for å bare glede henne og/eller hennes barn. Noe som da har gledet meg også.

Men i lengden er ikke det noe interessant lenger, når hun bare krever mer av meg uten å gi en dritt tilbake selv i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig viktig erfaring, Steinar!

Så neste gang går du biiiitttelitt tidlige, så slipper du å bli sååå preget og bitter.. :popcorn:

Jeg tar fullstendig bortkastet kjærlighet veldig tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten min er like stor eller større (med tanke på beliggenhet) enn de fleste par på min alder har. Teorietisk sett kunne en fyr bodd her gratis, selv om jeg selvfølgelig hadde forventet at han bidro.

Steinar må lære seg å skille mellom å spandere en middag på en kvinne fordi han er glad i henne, og å spy ut cash fra andre kanten av landet til en dame som knapt nok er separert fra mannen. Det ene er riktig og det andre er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første regner ikke jeg at man er et seriøst par uten at man faktisk bor og lever i sammen.

For det andre blir det veldig uøkonomisk å ha hver sin eiendom. Ikke alle har råd til dette.

Men når man ser på hvordan samfunnet "fungerer" i dag, og hvor stor sannsynlighet det er for samlivsbrudd, så kan faktisk dette (særbo) fort vise seg å være eneste veien videre. I hvert fall i en periode (noen år) i starten. Det forutsetter da selvfølgelig at man bor innenfor en rimelig avstand fra hverandre.

Jeg skrev at "de" bor sammen, men eier hvert sitt! Det er vel seriøst nok?

Vet at ikke alle har muligheten til dette, men de som har bør jo gjøre det sånn, iallefall når man begynner å dra på årene som oss!

Du snakker mot deg selv i innlegget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...