Gjest Prøvis Skrevet 25. september 2010 #61 Del Skrevet 25. september 2010 Njaaaaeeeei hehe Egentlig diskuterer jeg disse sakene mer på et slags filosofisk plan. Å, så dette er filosofering, kunne ha lurt meg.. Jeg føler vel heller at det er på et kverulantus provokatus plan.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #62 Del Skrevet 25. september 2010 Hva er din motivasjon for å gå inn i et parforhold da, Steinar? Du slenger alltid ut spørsmål, men svarer aldri på dem selv. I øyeblikket har jeg ingen klare svar og ingen motivasjon på egne vegne. Derfor stilte jeg dere dette spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 25. september 2010 #63 Del Skrevet 25. september 2010 Problemet mitt er nok heller at jeg kan se de fleste saker ifra alle sider, og at jeg vet for mye, og dermed blir ekstremt realistisk. Mange ganger er det bedre å vite mindre. Realistisk.... well.. Det vil jeg ikke si. Da ville du vel opplevd i sterkere grad at folk hadde vært litt mer enig med deg her inne f.eks.. Du har en utrolig evne til å ture frem med ditt, isteden for å prøve å lære det motsatte kjønn å kjenne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 25. september 2010 #64 Del Skrevet 25. september 2010 Å, så dette er filosofering, kunne ha lurt meg.. Jeg føler vel heller at det er på et kverulantus provokatus plan.. :gjeiper: Samme tanke slo meg. Og hvis det bare er på det filosofiske planet, er det vel heller ikke farlig å svare? Du er flink til å gjemme deg, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 25. september 2010 #65 Del Skrevet 25. september 2010 Njaaaaeeeei hehe Egentlig diskuterer jeg disse sakene mer på et slags filosofisk plan. Dessuten så lurer jeg på om du syns du lærer noe av all denne "filosoferingen"? Det virker jo sjelden som du tar noe til deg, og er like bastant og har alltid rett. Filosofi har som utgangspunkt at man intet vet, og har mye å lære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. september 2010 #66 Del Skrevet 25. september 2010 I øyeblikket har jeg ingen klare svar og ingen motivasjon på egne vegne. Derfor stilte jeg dere dette spørsmålet. Du er jo veldig flink til å "filosofere" på andres vegne, så hvorfor ikke "filosofere" litt om dine egne motivasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #67 Del Skrevet 25. september 2010 Det spiller egentlig liten rolle om man har opplevd det selv eller ikke. Det kan faktisk være mer uheldig for eget syn på en sak, å ha opplevd det selv (brent barn skyr ilden osv). Visse damer er dumme nek og har overhodet ikke peiling på økonomi, ja. Og akkurat det samme gjelder for visse menn. Såkalte "ødeland" av begge kjønn. Samme kommentar som over Hvis du ikke forstår dette så kan jeg bare anbefale deg å bli tvunget til å selge huset du bor i. Visse damer (og menn) er nok "dumme nek" ja, men her snakker vi en liiiten prosent altså. Hvis du gjentatte ganger har falt for slike så sier jo det mest om deg. Og ihvertfall av de jeg har møtt/sett som virker litt blåst så lyser det lang vei kan du si, så hvis man velger slike så bør det ikke komme som noe sjokk senere i forholdet. Jeg sier heller ikke at det ikke er kjipt å måtte selge huset, men du kan ikke forveksle det med praktisk vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #68 Del Skrevet 25. september 2010 Realistisk.... well.. Det vil jeg ikke si. Da ville du vel opplevd i sterkere grad at folk hadde vært litt mer enig med deg her inne f.eks.. Du har en utrolig evne til å ture frem med ditt, isteden for å prøve å lære det motsatte kjønn å kjenne... Hvem har sagt at jeg ikke lærer noe her? Man lærer så lenge man lever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #69 Del Skrevet 25. september 2010 Dessuten så lurer jeg på om du syns du lærer noe av all denne "filosoferingen"? Det virker jo sjelden som du tar noe til deg, og er like bastant og har alltid rett. Filosofi har som utgangspunkt at man intet vet, og har mye å lære. Jeg ville heller sagt at man alltid kan lære mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #70 Del Skrevet 25. september 2010 Du er jo veldig flink til å "filosofere" på andres vegne, så hvorfor ikke "filosofere" litt om dine egne motivasjoner? Det er akkurat det jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #71 Del Skrevet 25. september 2010 Visse damer (og menn) er nok "dumme nek" ja, men her snakker vi en liiiten prosent altså. Hvis du gjentatte ganger har falt for slike så sier jo det mest om deg. Og ihvertfall av de jeg har møtt/sett som virker litt blåst så lyser det lang vei kan du si, så hvis man velger slike så bør det ikke komme som noe sjokk senere i forholdet. Dessverre lyser det ikke like sterkt hos alle i begynnelsen. Jeg sier heller ikke at det ikke er kjipt å måtte selge huset, men du kan ikke forveksle det med praktisk vanskelig. Jeg vil påstå at det er begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #72 Del Skrevet 25. september 2010 Dessverre lyser det ikke like sterkt hos alle i begynnelsen. Mulig det, men sånt viser seg likvel rimelig kjapt. Jeg vil påstå at det er begge deler. Nei Steinar, du kan ikke påstå at det praktisk vanskelig. Man stikker på butikken og får noen esker, pakker ned tingene sine og kjører de til nytt bosted. Har man to armer og to bein går dette strålende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #73 Del Skrevet 25. september 2010 Mulig det, men sånt viser seg likvel rimelig kjapt. Ja, men da kan det allerede være rimelig sent. Nei Steinar, du kan ikke påstå at det praktisk vanskelig. Man stikker på butikken og får noen esker, pakker ned tingene sine og kjører de til nytt bosted. Har man to armer og to bein går dette strålende. Jeg forstår at du ikke bor i en enebolig med masse historie etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #74 Del Skrevet 25. september 2010 Ja, men da kan det allerede være rimelig sent. Hvis man oppdager det rimelig kjapt, hvordan kan det da være for sent? Du er ikke bundet til noen etter to dater, vet du. Jeg forstår at du ikke bor i en enebolig med masse historie etc. Da snakker vi igjen om den kjipe delen. Det følelsesmessige. Ikke det praktiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #75 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Hvis man oppdager det rimelig kjapt, hvordan kan det da være for sent? Du er ikke bundet til noen etter to dater, vet du. Og du tror på at man finner ut dette etter to dater? Da snakker vi igjen om den kjipe delen. Det følelsesmessige. Ikke det praktiske. Det også. Men det samles mye (u)praktiske greier i en enebolig med årene. Dessuten er ikke salg av bolig og kjøp av ny, barebare. Endret 25. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #76 Del Skrevet 25. september 2010 Og du tror på at man finner ut dette etter to dater? Eh, ja? Du merker da fort om en person er oppegående eller ikke? Og er man usikker så går det an å hinte litt diskre til hva hun mener om ditt og datt sånn generelt. Det også. Men det samles mye (u)praktiske greier i en enebolig med årene. Dessuten er ikke salg av bolig og kjøp av ny, barebare. Joda, men igjen, har du armer så klarer du fint å pakke det ned. Selv om det er litt arbeid og tidkrevende. Nei det er ikke nødvendigvis "barebare", men det ordner seg som regel. Igjen, jeg sier ikke at det ikke er kjipt å selge huset. Men ikke kom og snakk om at det er vanskelig rent pratisk. Du av alle som er så til de grader flisespikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #77 Del Skrevet 25. september 2010 Eh, ja? Du merker da fort om en person er oppegående eller ikke? Og er man usikker så går det an å hinte litt diskre til hva hun mener om ditt og datt sånn generelt. Det er som man sier; du kjenner ingen før du bor i sammen med dem. Dessverre er det sånn. Joda, men igjen, har du armer så klarer du fint å pakke det ned. Selv om det er litt arbeid og tidkrevende. Nei det er ikke nødvendigvis "barebare", men det ordner seg som regel. Igjen, jeg sier ikke at det ikke er kjipt å selge huset. Men ikke kom og snakk om at det er vanskelig rent pratisk. Du av alle som er så til de grader flisespikker. For å si det på en annen måte, jeg ønsker ikke å sette meg i en situasjon der jeg risikerer å måtte flytte eller selge huset jeg bor i. Dette er ulempen med å være avhengig av et annet individs økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #78 Del Skrevet 25. september 2010 Det er som man sier; du kjenner ingen før du bor i sammen med dem. Dessverre er det sånn. Steinar. 99,9 % av alle kvinner er normale, oppegående mennesker. På det så virker det imidlertid som alle kvinnfolk er usympatiske, irrasjonale vesener. Du kan være maks uheldig å treffe på en slik. Du kan også bli truffet av en meteor i det du går ut døra. Sånn er det bare! For å si det på en annen måte, jeg ønsker ikke å sette meg i en situasjon der jeg risikerer å måtte flytte eller selge huset jeg bor i. Dette er ulempen med å være avhengig av et annet individs økonomi. Sånn jeg har forstått det så eier du egen bolig uten lån. Korrekt? Hvis du klarer deg fint nå, hvorfor skulle du plutselig bli avhengig av partneres økonomi? Men her sier du jo også igjen at du ikke vil flytte fra huset ditt, ergo bli dama di nødt til å flytte til deg. And here we go again Jeg håper du en dag ser at det viktige er minner, opplevelser, følelser, hva du har med deg i hjerte og sinn, og at huset ditt faktisk bare er fire vegger at tre. (men nå må jeg stikke, sniker meg inn her igjen i kveld ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #79 Del Skrevet 25. september 2010 Steinar. 99,9 % av alle kvinner er normale, oppegående mennesker. På det så virker det imidlertid som alle kvinnfolk er usympatiske, irrasjonale vesener. Du kan være maks uheldig å treffe på en slik. Du kan også bli truffet av en meteor i det du går ut døra. Sånn er det bare! Hvis vi sier 90% (9 av 10) så skal jeg være enig med deg. Sånn jeg har forstått det så eier du egen bolig uten lån. Korrekt? Hvis du klarer deg fint nå, hvorfor skulle du plutselig bli avhengig av partneres økonomi? Men her sier du jo også igjen at du ikke vil flytte fra huset ditt, ergo bli dama di nødt til å flytte til deg. And here we go again Jeg håper du en dag ser at det viktige er minner, opplevelser, følelser, hva du har med deg i hjerte og sinn, og at huset ditt faktisk bare er fire vegger at tre. (men nå må jeg stikke, sniker meg inn her igjen i kveld ) Det viktigste er at det er fremtidsrettet vil jeg påstå. Et sikkert og godt fundament å bygge videre på. Ja, shopping er viktig vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. september 2010 #80 Del Skrevet 25. september 2010 Hvis vi sier 90% (9 av 10) så skal jeg være enig med deg. Det viktigste er at det er fremtidsrettet vil jeg påstå. Et sikkert og godt fundament å bygge videre på. Ja, shopping er viktig vettu Det skal du ha, du er en djevel til å ro... i ring. Og hvor fikk du shoppingen fra? Jeg har vært ute jeg også, shoppet har jeg også - shoppet mat, det er nødvendig og kan også kategoriseres under katalogen shopping.. shopping er altså så mangt, og det vil si at du også shopper. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå