Gjest Ludovie Skrevet 24. september 2010 #41 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Og hvilken vei skulle det vært? Stupe uti noe helt vanvittig igjen kanskje? Og normal livserfaring betyr da å ha vært igjennom flest mulig ulike forhold? Jeg skal legge meg nå, så jeg har ikke tid til å svare deg skikkelig. Det kommer imidlertid i morgen! Endret 27. september 2010 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. september 2010 Forfatter #42 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Jeg skal legge meg nå, så jeg har ikke tid til å svare deg skikkelig. Det kommer imidlertid i morgen! Nope, jeg kan garantere deg at jeg er godt voksen. Og jeg driver ikke gjøn med noen. Endret 27. september 2010 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 24. september 2010 #43 Del Skrevet 24. september 2010 Det er ikke alle som er like fornuftige, eller rasjonelle. Og du er tydeligvis et eksempel. Og da mener jeg ikke nødvendigvis at det var så irrasjonelt at du droppa han millionæren, men heller at du er besatt av en fyr med psykiske lidelser, som misbruker rusmidler, og som ikke engang gjengjelder dine følelser. Hvor ble det da av "bli elsket tilbake"? Jeg holder på å ta det innover meg og komme over det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. september 2010 Forfatter #44 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg holder på å ta det innover meg og komme over det.. Da er vi oppi samme prosess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 24. september 2010 #45 Del Skrevet 24. september 2010 Det er hovedsaklig investeringer i hus, heim og biler som blir dyrere. Og ferier selvfølgelig. Hvis du ikke vil bruke penger på hus og hjem, biler, ferier etc, hva vil du egentlig bruke pengene dine på?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #46 Del Skrevet 25. september 2010 Hvis du ikke vil bruke penger på hus og hjem, biler, ferier etc, hva vil du egentlig bruke pengene dine på?? Selvfølgelig vil (må) jeg bruke pengene mine på blant annet dette. Problemet med penger er imidlertid at man til enhver tid må ha tilstrekkelig av dem. Derfor er det ikke særlig fornuftig å ha unødvendig store faste utgifter (lån). Hvis da f.eks jobben skulle forsvinne, så vil dette bli et veldig ubehagelig problem. Enhver jobb i dagens samfunn er aldri sikker lenger. Og hvis man har basert utgiftene på 2 inntekter, hva skjer da når den ene ikke vil leve i sammen med den andre lenger, tror du? Her ser du eksempler fra våre praktiske liv som dessverre ikke kan ignoreres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 25. september 2010 #47 Del Skrevet 25. september 2010 Det kan være at dine negative og kritiske holdninger samt din trassighet og liten evne til å se andre sider av saker, pluss ingen tegn til ydmykhet gjør at du kommer til å ende opp alene. Har du vurdert en ny taktikk? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #48 Del Skrevet 25. september 2010 Selvfølgelig vil (må) jeg bruke pengene mine på blant annet dette. Problemet med penger er imidlertid at man til enhver tid må ha tilstrekkelig av dem. Derfor er det ikke særlig fornuftig å ha unødvendig store faste utgifter (lån). Hvis da f.eks jobben skulle forsvinne, så vil dette bli et veldig ubehagelig problem. Enhver jobb i dagens samfunn er aldri sikker lenger. Og hvis man har basert utgiftene på 2 inntekter, hva skjer da når den ene ikke vil leve i sammen med den andre lenger, tror du? Her ser du eksempler fra våre praktiske liv som dessverre ikke kan ignoreres. Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til her. Hvis to personer går fra hverandre så selger man som regel huset, og etterpå sitter man igjen med seg selv og sine egne utgifter. Man er da ikke låst til et budjsett som baserer seg på to inntekter? :klø: For å si det også, så skjønner jeg virkelig ikke hvor du har den "damer er dyre i drift" fra. Verken jeg eller mine venner er det. Hva slags damer går du etter egentlig? Jeg tipper exen din var sånn, og så generaliserer du fryktelig på bakgrunn av det. Hva med å skaffe seg egne efaringer, kanskje det ikke er så ille som du tror? Ja, det er moro å dra på ferie osv, men har man ikke råd så har man ikke råd. Såpass oppegående er de fleste. Og har man råd, ja da er det en deilig avkobling. Du kan komme med generaliseringene dine til du blir blå Steinar, men in the end er det bare du som taper på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 25. september 2010 Det kan være at dine negative og kritiske holdninger samt din trassighet og liten evne til å se andre sider av saker, pluss ingen tegn til ydmykhet gjør at du kommer til å ende opp alene. Har du vurdert en ny taktikk? :gjeiper: Problemet mitt er nok heller at jeg kan se de fleste saker ifra alle sider, og at jeg vet for mye, og dermed blir ekstremt realistisk. Mange ganger er det bedre å vite mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #50 Del Skrevet 25. september 2010 Problemet mitt er nok heller at jeg kan se de fleste saker ifra alle sider, og at jeg vet for mye, og dermed blir ekstremt realistisk. Mange ganger er det bedre å vite mindre. Jeg lurer på hvordan du vet så mye om dette, når du har ett forhold bak deg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #51 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til her. Hvis to personer går fra hverandre så selger man som regel huset, og etterpå sitter man igjen med seg selv og sine egne utgifter. Man er da ikke låst til et budjsett som baserer seg på to inntekter? :klø: Tror du virkelig at dette er enkelt i praksis? Du gir nemlig det inntrykket her. For å si det også, så skjønner jeg virkelig ikke hvor du har den "damer er dyre i drift" fra. Verken jeg eller mine venner er det. Hva slags damer går du etter egentlig? Jeg tipper exen din var sånn, og så generaliserer du fryktelig på bakgrunn av det. Hva med å skaffe seg egne efaringer, kanskje det ikke er så ille som du tror? Det finnes alle typer damer. Det vet jeg faktisk. Problemet er at jeg ikke vet hvem som er hva. Og hvordan vet du at du ikke er dyr i drift? Det vil være helt opp til øynene som ser. Ja, det er moro å dra på ferie osv, men har man ikke råd så har man ikke råd. Såpass oppegående er de fleste. Og har man råd, ja da er det en deilig avkobling. Du kan komme med generaliseringene dine til du blir blå Steinar, men in the end er det bare du som taper på det. Mye mulig at de fleste vet såpass, ja. Men det finnes alltid en del som ikke forstår, eller vil forstå det. Det kan også avhenge av hva man ønsker å prioritere. Og der kan meningene skille som natt og dag imellom to personer. Og jeg hverken taper eller tjener på å komme med generaliseringer her. Vi diskuterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #52 Del Skrevet 25. september 2010 Jeg lurer på hvordan du vet så mye om dette, når du har ett forhold bak deg?? Jeg kan aldri huske at jeg har snakket om hvor mange forhold jeg har bak meg. Dessuten er det mye man kan lære og forstå uten å ha opplevd det personlig. Flere burde prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. september 2010 #53 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Jepp, Cannavaro, det er flere som er enig med deg Ja, det er nok flere av oss i denne klubben Endret 25. september 2010 av Prøvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 25. september 2010 #54 Del Skrevet 25. september 2010 Problemet med "erfaringer" som ikke er dine egne er nettopp det; de er ikke dine egne. Da baseres det på generaliseringer om hvordan mange tror vi damer er, men bildet er som regel litt mer nyansert enn som så. Og nei Steinar, det finnes ikke en del som ikke forstår/vil forstå. Hvor i all verden har du det fra? Tror du damer er dumme nek som ikke har peiling på økonomi? Og ja, man kan ha litt forskjellige prioriteringer, men jeg tviler veldig på at de skiller som natt og dag her som du sier. I et forhold er man (som regel) opptatt av felles beste, og man griner seg ikke til en ferie hvis bilen er et vrak som må byttes ut. Igjen så fremstiller du oss damer som vi er helt blåst i huet. Kjenner jeg blir ganske irritert! Angående hussalg, hva er det som er så komplisert med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #55 Del Skrevet 25. september 2010 Ja, det er nok flere av oss i denne klubben Heite damer er jo ikke alltid feil hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. september 2010 #56 Del Skrevet 25. september 2010 Tror du virkelig at dette er enkelt i praksis? Du gir nemlig det inntrykket her. Det finnes alle typer damer. Det vet jeg faktisk. Problemet er at jeg ikke vet hvem som er hva. Og hvordan vet du at du ikke er dyr i drift? Det vil være helt opp til øynene som ser. Mye mulig at de fleste vet såpass, ja. Men det finnes alltid en del som ikke forstår, eller vil forstå det. Det kan også avhenge av hva man ønsker å prioritere. Og der kan meningene skille som natt og dag imellom to personer. Og jeg hverken taper eller tjener på å komme med generaliseringer her. Vi diskuterer. Så du driver egentlig en opplysningsvirksomhet for de som ikke forstår at hvis man ikke har råd så drar man ikke på ferie, eller de som ikke forstår at kvinner er dyre i drift? Du forsøker altså å opplyse alle de som har opplevd at livet i grunnen ikke er så komplisert at livet egentlig er veldig komplisert og at man kan aldri vite osv... Min motivasjon for et parforhold er å være sammen med en person jeg er glad i, og som er glad i meg. En person jeg kan dele gleder og sorger med, en jeg kan dele opplevelser med, en jeg kan være stille sammen med, ligge på armen til, en jeg kan diskutere med, en jeg kan dele hverdager og festdager med, en jeg kan ha sex med. Og på det praktiske plan, en jeg kan dele utgifter og oppgaver med. Som mange andre damer så er jeg ikke spesielt dyr i drift, du finner ikke diamanter hjemme hos meg. Oppussing av hus er man gjerne to om å bestemme, alt som koster penger og som man kanskje må ha lån til er gjerne noe man er to om å bestemme, er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #57 Del Skrevet 25. september 2010 Problemet med "erfaringer" som ikke er dine egne er nettopp det; de er ikke dine egne. Da baseres det på generaliseringer om hvordan mange tror vi damer er, men bildet er som regel litt mer nyansert enn som så. Det spiller egentlig liten rolle om man har opplevd det selv eller ikke. Det kan faktisk være mer uheldig for eget syn på en sak, å ha opplevd det selv (brent barn skyr ilden osv). Og nei Steinar, det finnes ikke en del som ikke forstår/vil forstå. Hvor i all verden har du det fra? Tror du damer er dumme nek som ikke har peiling på økonomi? Visse damer er dumme nek og har overhodet ikke peiling på økonomi, ja. Og akkurat det samme gjelder for visse menn. Såkalte "ødeland" av begge kjønn. Og ja, man kan ha litt forskjellige prioriteringer, men jeg tviler veldig på at de skiller som natt og dag her som du sier. I et forhold er man (som regel) opptatt av felles beste, og man griner seg ikke til en ferie hvis bilen er et vrak som må byttes ut. Igjen så fremstiller du oss damer som vi er helt blåst i huet. Kjenner jeg blir ganske irritert! Samme kommentar som over Angående hussalg, hva er det som er så komplisert med det? Hvis du ikke forstår dette så kan jeg bare anbefale deg å bli tvunget til å selge huset du bor i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 25. september 2010 #58 Del Skrevet 25. september 2010 Hva er din motivasjon for å gå inn i et parforhold da, Steinar? Du slenger alltid ut spørsmål, men svarer aldri på dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. september 2010 Forfatter #59 Del Skrevet 25. september 2010 Så du driver egentlig en opplysningsvirksomhet for de som ikke forstår at hvis man ikke har råd så drar man ikke på ferie, eller de som ikke forstår at kvinner er dyre i drift? Du forsøker altså å opplyse alle de som har opplevd at livet i grunnen ikke er så komplisert at livet egentlig er veldig komplisert og at man kan aldri vite osv... Njaaaaeeeei hehe Egentlig diskuterer jeg disse sakene mer på et slags filosofisk plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 25. september 2010 #60 Del Skrevet 25. september 2010 Hva er din motivasjon for å gå inn i et parforhold da, Steinar? Du slenger alltid ut spørsmål, men svarer aldri på dem selv. Det skulle jeg også likt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå