Ingy Skrevet 6. oktober 2003 #1 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg trenger en selvvannende blomsterkasse til å ha ved en gravstein. Jeg kjøpte en på et hagesenter, men fikk beskjed fra kirkegårdsgartneren at den kun passa til innendørs ( :o ) bruk. Er det noen som veit om et sted som selger slike selvvannende kasser til å grave ned i jorda og bruke ute? Jeg bor i Oslo. Ingy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #2 Del Skrevet 7. oktober 2003 Problemet med blomsterpotter/ kasser om vinteren er frostsprenging. Så lenge det er varmegrader ute er den ene kassa/potta like god som den andre. Når det fryser derimot... Da blir vannet til is, og tar plutselig en god del mer plass. Da risikerer du at potta sprekker. (Det er ikke skkert du ser det før til våren) Med sjølvanningskasser har du dermed et problem mht vinteren. Det står jo alltid vann i dem, og materialet må derfor være elastisk. Stikk innom hagesenteret igjen og spør en gartner (evt kirkegårdsgartneren) om hva h*n anbefaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå